30743981 10155075782342924 1834344079613767847 n«Тарабанячи по 4 рази щодня дитячий возик через Личаківську будову, я, як мама котра тут живе і як водій з сяким-таким досвідом, мушу сказати: Личаківська після ремонту стане зовсім не такою, якою б могла бути, а через певні рішення проектанта - ще одною загазованою вулицею-корком, на якій стане небезпечно перебувати. Щоб поправити те, що ще можна змінити на Личаківській, ми підготували звернення до міської ради та Львівавтодору», - розповіла львів’янка Анастасія Карп’як.

Текст звернення із пропозиціями мешканців подаємо повністю:

1) Просимо в найкоротші терміни надати план реконструкції Личаківської, оскільки не маючи плану, ми, громада міста, обмежені в можливості попереднього ознайомлення з проектом та, за необхідності, внесення коректив до нього, що, як ми розуміємо, є порушенням умов кредитування реконструкції вулиці, яке здійснює Банк Реконструкції та Розвитку у Львові.

2) Просимо облаштувати відповідно до ДБН В.2.3-5:2017 «Вулиці та дороги населених пунктів» відкриті кишені на перенесеній зупинці громадського транспорту «Мучна» в напрямку до центру, оскільки на цій вулиці відсутня виділена смуга для маршрутного транспорту та наявний простір для облаштування заїзду.

Відсутність кишені та суттєво звужене дорожнє полотно, роблять неможливим об’їзд автобуса, що зупинився для посадки та висадки пасажирів. Як результат – разом з автобусом зупиниться решта транспорту, що рухається в напрямку центру. Схожу ситуацію з неможливим об’їздом автобуса, що зупинився та корки, які через це виникають, ми спостерігали рік тому по вул. М.Некрасова і дуже б не хотілось, щоб так було тепер постійно. Зупинка «Мучна» обслуговує десяток маршрутів і фактично постійно на цій зупинці є хоч один автобус, отже проїзд цією ділянкою буде майже неможливим без порушень ПДР.

3) Також маємо прохання ліквідувати або суттєво скоротити острів безпеки на перехресті Личаківська-Мучна-Котика, вивільнивши місце для окремої смуги лівого повороту.

Відповідно до пункту 6.4.5 та Додатку Д (довідковий) Схеми улаштування острівців безпеки ДБН В.2.3-5:2017 не передбачено способу облаштування острова безпеки за рахунок ліквідації смуги руху. Окрім того, в даному випадку острів безпеки на регульованому переході для пішоходів непотрібний, а для автобусів та автомобілів створює додаткові ускладнення руху, оскільки проїзд в напрямку Винник, Пасічної та Котика перекриватимуть автомобілі, що чекатимуть можливості лівого повороту на Мучну. Нагадаємо, що відповідно до п.6.3.2 вище згаданих ДБН окрема смуга для лівого повороту рекомендується.

Корок на перехресті спонукатиме водіїв шукати альтернативних шляхів об’їзду. І на бічних вузьких вулицях Личаківської, де місцями відсутні тротуари, таких як Мучна, С. Воробкевича та Черемшини, безпечно перебувати людям стане неможливо, та найважливіше, що можуть постраждати діти, які тут живуть та гуляють. Навіщо підвищувати безпеку вище згаданого переходу, де ніколи не траплялось ДТП, і тим самим збільшувати кількість автомобілів, що об’їздять корок на Личаківській вуличками, де й сьогодні складно безпечно ходити.

4) Продовжуючи тему острівців безпеки, просимо облаштувати подовжений тротуар з виступами на дорогу або острівець безпеки у місці нерегульованого пішохідного переходу Личаківська-Долішня та звузити проїжджу частину до 3 смуг (дві на виїзд та одну на в’їзд), оскільки широкий в’їзд, де одночасно може перебувати до 5 машин, спонукає водіїв порушувати правила в зоні підвищеної небезпеки – пішохідному переході.

5) Також наполягаємо змінити ярусний тротуар на однорівневий поблизу будинку за адресою Личаківська,109. Оскільки після того, як тротуар став багаторівневим, тут постійно шпортаються та падають люди. Були навіть випадки, коли після ушкоджень внаслідок падіння люди потрапляли до лікарень.

6) Окремо хочемо звернути Вашу увагу на павільйон автобусної зупинки на підвищенні поблизу перехрестя Личаківська-Круп’ярська. Просимо опустити рівень зупинки до рівня пішохідного хідника. Оскільки дане підвищення замість того, щоб полегшувати захід людей до автобусів, виконує лише одну функцію: обмеження доступу до павільйону батьків з візочками та людей з інвалідністю.

7) Відкритим залишається питання організації зелених паркомісць вздовж газону, про які ми разом з депутатами клопотали раніше. Прикро, та отримали ми відмову, яка полягала в тому, що згідно ДБН немає можливості облаштовувати паркомісця менш ніж за 10 метрів до стіни найближчого будинку. Принагідно нагадаємо, що переважна більшість майданчиків для паркування авто у Львові, порушують ці норми, в тому числі і скандально відомі паркомісця під Гранд Готелем, автостоянка на Валовій та, зрештою, і кожна друга машина, припаркована у дворі будинку. Як результат, замість сучасних практик зелених паркомісць, ми сьогодні отримуємо відмову, а завтра очікуєм водіїв, що паркуватимуть свої авто на тротуарах, клумбах та смугах руху.

8) Оскільки Львів активно розвиває велоінфраструктуру, шкодуємо, що у Личаківському районі, зокрема по відремонтованих вулицях таких як Мечникова, Лисенка та Личаківська, не передбачено велосмуг. Сподіваємось, найближчим часом будуть організовані альтернативи, для прикладу через Личаківський парк та парк Знесіння.

9) Останнім проханням є чіткий контроль зі сторони ЛПК «Львівавтодор» за безпекою пішоходів та тим, як виконуються будівельні роботи, оскільки ми постійно спостерігаємо картину, коли будівельники свідомо нехтують безпекою та зручністю 15 тисяч пішоходів, яким щодня доводиться обходити ділянку ремонту.

У цивілізованому світі на час ремонту прокладаються обхідні та переносні доріжки з пандусами та спеціальним ознакуванням, освітленням та огородженням, та на Личаківській ситуація протилежна, і прохід через ремонт більше нагадує смугу перешкод ніж обхід для людей у ХХІ столітті. Ще у п’ятницю, 6 квітня, були зняті тротуарні плити між вулицями Козланюка та Долішня і вже 12 день люди змушені ходити по піску, а для батьків з дитячими возиками та осіб з інвалідністю прохід став зовсім неможливим, оскільки у піску грузнуть колесса. І найбільш прикро через те, що жодні роботи тут не ведуться.

Не кращу ситуацію ми маємо і з бічною Личаківської – вулицею Долішня. Цю вулицю будівельники використовують для складування бруківки, розміщення вагончиків та відстою своїх автобусів. Через це львів’яни змушені під’їздити маршруткою не до безпосереднього перекриття Личаківської, а до перехрестя Долішня-Ніщинського, а потім обходити додатково 400 метрів вузькою стежиною попри прірву, поки на дорозі гори бруківки, а на широкому тротуарі замість проходу людей красуються будки будівельників. Чому через ці вагончики ми змушені тіснитися на вузькому розбитому проході – питання відкрите…