1513676108 9496Проект «Шкільний поліцейський» стартував у Львові ще у 2016 році. За цей час вдалося здійснити багато превентивних заходів, зараз розвивають напрямок взаємодії поліції і громади. До проекту долучився уповноважений орган ювенальної юстиції. Про це сказала керівник відділу зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції Львівської області Тетяна Капис, повідомляє IA ZIK.

Вона зазначила, що мета шкільного офіцера поліції – підвищити рівень правосвідомості школярів. Так, за два роки було дуже багато випадків, коли діти запобігали різним злочинам.

«Ми проводимо також тренінги на тему: «Булінг у шкільному середовищі», де на прикладах розглядаємо цю проблему (булінг (англ. bully – залякувати, цькувати, задирати), – прояв агресії з подальшим залякуванням особистості і появою можливості її повного підпорядкування собі і своїм інтересам – ред.). Діти відкрито розповідають про свої проблеми. Взагалі, проблема булінгу дуже актуальна, хоча й була завжди. Щоправда, раніше її замовчували, бо була така тенденція, а зараз цю проблему почали відкрито обговорювати. Булінг є не лише між дітьми, а й у парадигмі учень-вчитель, батьки-дитина. Ми проводимо зустрічі з батьками, вчителями, адміністрацією школи. Це превентивна робота, тому її результати не одразу видно», – зазначила Тетяна Капис.

За словами Тетяни, на Львівщині зараз працює лише шестеро, як їх вже в народі встигли охрестити, – ШОПерів (шкільний офіцер поліції). І від шкіл надходить багато запитів щодо проведення превентивних заходів ШОПерами. Можливо, тому на Львівщині не було зафіксовано жодного такого жахливого випадку булінгу, які трапилися в інших містах України. Тетяна Капис пояснює це більшою правосвідомістю львівських школярів.

Довідка.

Експеримент «Шкільний офіцер поліції» стартував з 1 вересня 2016 року. До спільної ініціативи Міністерства внутрішніх справ і Міністерства освіти і науки долучилися загальноосвітні навчальні заклади чотирьох міст: Києва, Одеси, Львова й Івано-Франківська.

Шкільні офіцери поліції вже отримали народну назву – «ШОПери». У рамках програми – у Києві, Одесі, Львові й Івано-Франківську – у 640 навчальних закладах почали працювати 128 поліцейських. За кожним закріплені від двох до п’яти навчальних закладів. Лідером з упровадження цієї ініціативи став Київ: тут у 305 закладах освіти почали працювати 63 шкільні офіцери поліції. За цією експериментальною моделлю було передбачено, що ті, хто патрулюють вулиці, кожної денної зміни дві­-три години працюватимуть у школах.

Адже за три тижні роботи поліцейських у школах кількість навчальних закладів, що забажали долучитися до експерименту по всій Україні, зросла у рази.

Створення гармонійного та безпечного середовища у школі – це одне із завдань програми «Шкільний офіцер поліції». Її запровадження сприятиме підвищенню ефективності навчального процесу, розв’язанню конфліктів серед учнів. Метою також є: вирішення проблем підліткової і дитячої злочинності, профілактика правопорушень.

У поліції знають: на голову директора школи нині спускається величезна кількість директив (можливо, тому деякі з них не надто оптимістично сприйняли введення цієї програми). Тому обіцяють не навантажувати адміністрації шкіл зайвою паперотворчістю.

До шкільного поліцейського зможуть звертатися і батьки. Адже чимало дорослих сьогодні потребують порад: як діяти в тій чи іншій ситуації.