perepovnena marshrutkaЗа один день маршрутки та електротранспорт Львова перевозять близько 1 мільйона пасажирів. Про це у середу, 13 червня, заявив заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури з питань транспорту ЛМР Андрій Білий, інформує прес-служба ЛМР.

«За день громадським міським транспортом перевозиться близько мільйона пасажирів. З 08.00 год і до 09.00 год припадає найбільший пік навантаженості. На сьогодні 150 тис. пасажирів потрібно перевезти з 07.00 год до 10.00 год ранку. Це найбільше навантаження на громадський транспорт впродовж доби.

dsc6331 40ee9ee3b1d5868405cc22d4b72210d5Ми проаналізували кількість рухомих транспортних засобів і їхню пасажиромісткість, щоб зрозуміти, скільки пасажирів вони можуть перевезти. З проведеного розрахунку бачимо, що нам не вистачає 25 тис. пасажиромісць у наявному громадському транспорті. Тому один з напрямків нашої роботи — це збільшення кількості громадського транспорту. Перше — це оновлення і збільшення кількості електротранспорту. Тим більше, що у Львові трамвайна і тролейбусна контактна мережа добре розвинута і ми ще легко можемо її довантажувати. Друге — це збільшення кількості великих, низькопідлогових автобусів.

На 2018 рік ми запланували придбання 50 трамваїв, 40 тролейбусів і 100 великих автобусів. На 2019 — 30 трамваїв, 40 тролейбусів і 150 великих автобусів.

Однак, по факту, цього року очікуємо отримати 30 вживаних трамваїв, 50 нових тролейбусів і 150 нових автобусів.

Перших 30 трамваїв очікуємо вже в серпні цього року. Наступний проект, щодо 50 нових тролейбусів, йде за планом. Зараз готується тендерна документація. У найближчий місяць будемо оголошувати тендер. Тендер відбуватиметься за міжнародними стандартами, переможця визначатимемо спільно з ЄБРР. Нові 150 автобусів будемо купувати в лізинг. Очікуємо до кінця року їх отримати і запустити на маршрути.

Відповідно, за останні 10 років ніхто не придбав стільки рухомого складу скільки ми плануємо купити у найближчі 2 роки. Адже проблему транспорту ми знаємо і готові її вирішувати", — розповідає Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури з питань транспорту.

За його словами, проблеми з транспортом також виникають через низький відсоток виходу автобусів на рейс у приватних перевізників. Тому важливим у розвитку транспортної галузі міста є напрацювання правильної моделі роботи з приватними перевізниками

«У нас є 5 компаній перевізників. Але у кожної з них є значна частина орендарів, яких вони долучають на свої маршрути. Коли ми бачимо недостачу машин на певному маршруті, це може бути, що орендар, який є власником і водієм автобусу, вирішив в цей день не виходити на рейс. І це проблема. Ми не можемо впливати на них і контролювати. Тому збільшення рухомого складу на ЛК „АТП-1“ — це вже певний вплив на ситуацію з перевезенням пасажирів і можливість контролю цієї ситуації», — додає Андрій Білий.

Також за словами посадовця, важливим у розвитку сфери громадського транспорту Львова є реалізація проекту по впровадженню електронного квитка. Після того, як буде впроваджено е-квиток, передбачається змінена схема руху громадського транспорту.

«Сьогодні кожен хоче від свого місця проживання доїхати однією маршруткою туди, куди йому потрібно. Пересадка на інший транспорт — це вже додаткові витрати. Однак, коли буде запроваджено е-квиток, то буде можливість безкоштовної пересадки, адже пасажир оплачуватиме за час поїздки.

Також вже близько півроку, за допомоги німецької компанії «GIZ», КУ «Інститут міста» і ЛКП «Інститут просторового розвитку» працюють над розробкою плану сталої мобільності міста Львова — це комплекс заходів, які мають бути впроваджені, для покращення функціонування життя міста, зокрема, транспортної галузі. Принципи сталої мобільності: розвиток міста орієнтований на громадський транспорт, вдосконалення громадського транспорту, заохочення пішохідного і велоруху та ін. У нас лише близько 1−2% осіб здійснюють переміщення на велосипедах. У європейських містах цей показник сягає 30%. Тому необхідно будувати велодоріжки і робити зручними пішохідні доріжки. Також у рамках розробки плану сталої мобільності передбачається зміна напрямків руху, створення додаткових паркувальних майданчиків", — додав Андрій Білий.