gmfGj3Hcy4YПівмільйона туристів лише за грудень, та більше 5 мільйонів гривень — тільки з туристичного збору. Такі числа подають у міському управлінні туризму, та чи не найбільше місто мало б заробляти на Різдвяному ярмарку, який уже вдесяте традиційно відбувається у центрі Львова, повідомляє Вголос.

Втім, як довели журналісти програми “Правда.Розслідування” на телеканалі НТА, місто отримує лише 2 % від тих грошей, які підприємці мають від продажу сувенірів.

Чому? Відповідь — проста: традиційний Різдвяний ярмарок проводить не місто, а… приватна компанія “Львівські ярмарки”. Вона ж орендує у мерії територію, на якій встановлює хатинки, а далі просто передає їх у суборенду підприємцям.

Керівник міського відділу торгівлі Галина Шарко в коментарі кореспондентам “Правди.Розслідування” розповіла, що оренда одного квадратного метра площі коштує 72 гривні — відповідно до ухвали мерії. Втім, коли кореспонденти під виглядом підприємців зателефонували у “Львівські ярмарки”, їм озвучили значно більші числа. “Від 20 тисяч. Це трохи більше, ніж місяць. Це якщо сувенірна продукція”, — відповіли на тому кінці дроту.

Офіційні числа, які озвучила арт-директорка ТзОВ “Львівські ярмарки” Ольга Гренюх, — від 35 до 45 тисяч гривень за увесь період, а це — за 44 дні.

Загалом будиночків із різдвяним крамом у Львові є 213. Дві третини з них — це ятки із сувенірами. В середньому — 35 тисяч гривень оренда кожного. Ще третина — це фудкорт. Їхня оренда, переконують організатори, дорожча через затрати на електроенергію. Попри це, одна така ятка обійдеться у 45 тисяч гривень. І ось уже за півтора місяці роботи ТзОВ “Львівські ярмарки” отримає понад вісім мільйонів гривень, із яких до міського бюджету потрапить лише 150 тисяч — це менше, ніж 2 % від заробітку.

Та найцікавіше навіть не це. А те, що одним із трьох засновників ТзОВ “Львівські ярмарки” є підприємець Ігор Фіняк. 2015 року він балотувався до Львівської міськради від партії “Самопоміч”. Тому й не дивно, що львівські посадовці дозволяють мільйонам гривень, які могли б наповнювати міський бюджет, втікати до рук приватних підприємців. А містянам залишається лише спостерігати гарну “картинку” для туристів і сподіватися, що наступного разу міська влада захоче подбати і про комфорт для них.