4 979696ens 35hot 1Приблизно 20% масла в магазинах і 70% на ринках — фальсифікат. Чому молочні продукти стануть менш доступними для українських споживачів.

Про це пише НВ Бізнес.

Три роки тому ми оновили свою лабораторію, закупивши кілька сучасних апаратів. Інвестиції були необхідні — Олком розширює співпрацю з корпоративними замовниками, такими як кондитерські компанії або переробники молока, і без сучасного обладнання не обійтися. У наших клієнтів жорсткі вимоги до якості і рецептури сировини. У цьому є сенс. Наприклад, їм потрібно щоб оболонка шоколадної цукерки не розпадалася до певної температури.

Обладнання, встановлене в лабораторії, дозволяє перевіряти не тільки якість нашої, а й будь-якої продукції. Ми регулярно проводимо заміри на прохання самих виробників або роздрібних мереж. Останнє таке дослідження якості масла проводили в січні. І тут ми виявили багато цікавого.

Дослідження показали, що до 20% масла в супермаркетах на території Києва та Київської області — фальсифікат. На ринках такої продукції в кілька разів більше — сім пачок з десяти не можна було назвати маслом. Що таке фальсифікат? До складу масла повинен входити молочний жир, вершки та інші компоненти. Як правило, фальсифікована продукція є або спредом (сумішмолочного і рослинного жирів), або складається виключно з рослинних жирів, тобто є маргарином. Вартість звичайного маргарину на полиці магазину становить 15 грн за пачку вагою 200 г, тоді як виробники продають таке «масло» за 20 грн. Ясна річ, вигідний бізнес. Але насправді виробництво такої продукції — фальсифікат, обман. Можу сказати, що справжнє масло не може коштувати дешевше 30 грн за пачку. 

Контролювати якість виробленої в Україні продукції може Держпроспоживслужба, Антимонопольний комітет або Державна фіскальна служба. Як правило, перевірки ініціюють після отримання заяви.

У найближчі роки Україна зіткнеться із загальносвітовою тенденцією — скороченням споживанням продукції з молочних жирів. Ціни на натуральне масло і молоко істотно зростуть, і споживачі почнуть переорієнтовуватися на маргарини. Для цього вже зараз є передумови — поголів'я великої рогатої худоби скорочується. За інформацією Державної служби статистики, станом на 1 травня в Україні налічувалося 3,73 млн поголів'я великої рогатої худоби. Це на 3,5% менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Значна частина худоби міститься в приватних господарствах і як тільки уряд виконає вимогу ЄС і заборонить виробникам збирати молоко у населення, то ціни на нього відразу ж різко зростуть. Крім цього, площі пасовищ скорочуються, оскільки більшість земель використовують для вирощування сільськогосподарських культур. Чи варто говорити, що сметана і масло теж можуть стати дефіцитним і дуже дорогим продуктом.