avto dostupneГромадська організація ЗАВТРА (Західноукраїнська Асоціація Власників Транзитних Авто) виступила із заявою щодо нагнітання у медіа ситуації з так званими «польськими бляхами» (автомобілях на іноземній реєстрації в Україні) та висловила свої міркування з приводу того, як в цивілізований спосіб «розрулити» проблему.

Форпост подає текст заяви повністю:

«Кампанія дискредитації власників автомобілів іноземної реєстрації і доступності автомобілів загалом набирає обертів. Половина стрічки новин - із дуже неоднозначними заголовками. Когось там оштрафували, "кінець польським бляхам" і таке інше. Ціль матеріалів - залякати, дезінформувати, сформувати негативну громадську думку, каналізувати їдеї, розділити суспільство. Класичні прийоми.

А правда ж - як завжди - десь посередині. З одного боку вищий адміністративний суд прийняв дійсно безпрецедентне рішення: оштрафувати водія автомобіля іноземної реєстарції на 300% несплачених митних платежів (за ніби-то ухиляння від сплати митних платежів). В той же час, там не зазначають обставин справи - а вони неоднозначні.

З іншого боку - таким чином ввезених машин лише офіційно 800 тисяч, а скільки насправді - не знає ніхто. Мільйон машин оштрафувати чи забрати просто нереально! Точка неповернення пройдена вже давно - і скільки б тепер не лилося дискредитаційних матеріалів проти ідеї доступних автомобілів - це лише питання часу. Просто з допомогою автомобілів іноземної реєстрації люди зрозуміли, що автомобілі дійсно можуть бути доступними - як в цивілізованому світі, зрозуміли причини недоступності та спробували це на практиці. Тепер залишається лише цивілізовано вирішити проблему. Іншого виходу немає - треба просто детінізувати ввезення цих автомобілів. Просто заборонити вже не вийде.

Як приклад - сьогодні якраз рік, відколи діють знижені ставки акцизного збору - законопроект 3251. Попри всі заяви псевдоекспертів про падіння ринку нових автомобілів, про недієвість закону і його непотрібність - за рік було ввезено близько 50 тисяч автомобілів! Це - 4 мільярди гривень в бюджет. На зарплати, пенсії та інші соціальні витрати. Проти 17 тисяч авто минулого року, коли бюджет отримав лише 1,8 мільярда. Через штучні обмеження громадяни недоотримують як мінімум два мільярди гривень у рік. Зате на багато більше заробляють автолобісти.

Тому, коли ви і далі читаєте "вкиди" від псевдоекспертів, проплачені і замовні матеріали в пресі чи телебаченні - завжди тверезо їх аналізуйте і згадуйте, що таким чином просто захищається їх особистий бізнес. Про бюджет чи дотримання закону говорять лише тоді, коли таким аргументом можна скористатися для того, щоб штучно закрити ринок і одержувати надприбутки. Реальне ж наповення бюджету там далеко не в пріоритеті. Інакше ніхто б не обмежував ввезення вживаних автомобілів - бо на практиці вже доведено, що знижені ставки - ефективні! Але особистий інтерес олігархів - ось основна причина. На жаль.

В той же час, ми завжди виступали за конструктивне вирішення проблем і справедливість. Не потрібно бути упередженим: всі різні, але всі рівні. Вимагаємо дотримання законів іншими - давайте не порушувати закон самі. Погані закони? Давайте їх змінювати! Анархія - це не те, що врятує нашу країну чи забезпечить нас доступними автомобілями. Абсолютно неконтрольоване ввезення автомобілів іноземної реєстрації, які в більшості випадків належать іноземним громадянам, фірмам, лише не тим особам, які ними користуються на території України - це також погано, це - нівелювання одного із базових конституційних прав - права власності, проблема контролю, обліку і відповідальності.

Коли ми говоримо про європейськість і європейські ціни на авто - пам'ятайте, що там законність - в пріоритеті. Закони потрібно змінювати, але не порушувати, якщо хочемо бути цивілізованою державою. І почати потрібно з себе: вимагати РЕАЛЬНИХ змін, чітко та аргументовано - що ми і стараємося робити. Приєднуйтеся, підтримуйте ідеї, розказуйте усім, кому знаєте: лише чітко сформована соціальна вимога зможе зрушити справу з тої мертвої точки. Поки ж, на жаль, успішно діє технологія "поділяй і володарюй": розділити небайдужих, розділити їх вимоги, завести дискусію в глухий кут і тягнути час, ходячи колами, нічого реально не вирішуючи.

Рішенням тієї всієї вакханалії, яка зараз відбувається, можуть бути наші законопроекти #5561 та #5562 - комплексне рішення, напрацьоване спільно громадськістю та справжніми експертами, яке поставить усіх в рівні умови і забезпечить громадян доступними авто. Адже саме РОЗМИТНЕННЯ за доступні кошти із подальшою поставнокою на постійний український облік - цивілізована європейська практика. Виходимо з тіні, формуємо прозорий цивілізований ринок - знімаємо обмеження, замінюємо надумані екологічні стандарти на техогляд - отримуємо колосальні доходи в бюджет і доступні автомобілі для громадян.

Доступним автомобілям - таки бути!»