1266124 1278569За даними перевізників, завантаженість автобусів на маршрутах у Львові в середньому не більше 50% від пасажиромісткості. Такі цифри оприлюднили в ГО «Розвиток громади», посилаючись на дані самих АТП.

Нагадаємо, 6 грудня 2017 року Виконавчий комітет Львівської міської ради підтримав проведення незалежного комплексного обстеження пасажиропотоків. Однак, перевізники, на підставі власного обстеження, заявляють про економічно обґрунтований тариф у 7-8 гривень. Копії розрахунків тарифів, поданих перевізниками до ЛМР враховують усі можливі власні затрати: видатки оплату праці водіїв, адмінперсоналу, ремонтників, видатки на паливо, придбання шин, акумуляторних батарей, ремонтні роботи, навіть на друк квитків та 15% прибутку. Чи не єдина графа видатків, де значаться нулі – «витрати на медогляд водіїв».

До витрат, які закладені у розрахунок нового тарифу, включено, до прикладу щорічна закупівля нових комплектів автошин та нових акумуляторних батарей на усі автобуси. Сумарні витрати на ремонт одного автобусу марки «Богдан», що курсує по маршруту № 20 складає 180 тис. гривень на рік. (шоста частина вартості нового автобуса). А одного нещодавно придбаного, новенького «Електрона», що обслуговує мешканців мікрорайону Рясне на маршруті 6а – понад 260 тис. гривень. Це при тому, що усі вони перебувають на гарантійному обслуговуванні!

Значну частину витрат перевізників складає виготовлення квитків! До прикладу на такі потреби на маршруті 5а, комунального АТП №1 передбачено 330 тис. гривень. Зважаючи на загальний обсяг перевезених пасажирів на маршруті, заявлених перевізником, друк одного квитка, (який звичайно ж, кожен пасажир щодня отримує на руки?) складає 31 копійку.

 Комунальне АТП №1 та підприємство «Успіх-БМ», подали на розгляд до міської ради розрахунки тарифу при, так званому, «звичайному» режимі руху. «Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України, передбачено, що при  розрахунку тарифу у звичайному режимі, окрім витрат підприємства, враховують і планові  річні чисті доходи від інших видів діяльності. Однак згідно розрахунків зазначених підприємств, таких доходів у них немає. Тобто львівські маршрутки не здійснюють комерційних нерегулярних перевезень, вони не рясніють рекламою як ззовні так і всередині. Або такі доходи не облікують. До прикладу, місячна оренда реклами на автобусі № 53, що обслуговує «Успіх БМ», складає близько 5 тис. гривень. Якщо врахувати, що на маршруті курсує 18 автобусів, як стверджує перевізник, то в рік підприємство лише від реклами на цьому маршруті може отримати більше одного мільйона гривень доходу.

Один із найцікавіших показників - дані перевізників стосовно кількості автобусів, які щоденно курсують містом. Отже, як стверджують керівники п’ятьох автотранспортних підприємств, щодня щоб забезпечити комфортне і вчасне добирання львів’ян на роботу чи навчання, на вулиці міста виходить не менше аніж 90% від передбаченої кількості автобусів. На маршруті № 7, таких 10 автобусів марки «Богдан», і коефіцієнт їх випуску на лінію складає 95%. На № 25 – 15 автобусів, мінімум 87% з яких щодня виходять на лінію. І на кожен автобус нараховано витрати на паливо, зарплатню, шини, які включені до загального обрахунку тарифу.

 Такої кількості автобусів, мабуть, надто багато для міста Львова. Адже за даними перевізників, завантаженість їх в середньому не більше 50% від пасажиромісткості. До прикладу, згідно даних АТП-14630, у салонах автобуса MAN, що курсують маршрутом №31 перебуває не більше 24 пасажирів, при тому, що у автобусах цієї марки, згідно техпаспорта, 23 місця сидячих.

Такі невисокі показники завантаженості маршрутних таксі спричиняє і низький рівень загального обсягу пасажироперевезень. На популярному маршруті № 3а, за один оборотний рейс (від Центру міста до Кінг Кросу і у зворотному напрямку) перевозять всього 68 пасажирів! Пасажиромісткість електрона, згідно технічного паспорта, складає 102 пасажира. У дві сторони – це 204.

«Львівська міська влада мала б подбати про комфортні умови життя своїх мешканців та гостей міста. Натомість, на основі цих фантастичних даних, наданих перевізниками, подає на погодження до Антимонопольного комітету України рішення про підвищення тарифу на перевезення», - йдеться в повідомленні.