27332207 10155943529790390 5840175443864428031 nКожна тверезомисляча людина, задаючи собі питання, а що ж таки для України є основним пріоритетом за крайні чотири роки, має однозначну відповідь – обороноздатність держави і потужність війська. Саме це дозволило стримати агресора на сході і не допустити його, приміром до Львова… Бо історія гвинтокрила почалася саме у Львові.


У 2008 році гвинтокрил КА-226 було закуплено для ліквідації наслідків екологічного лиха у Ожидові…але через проблему з документами і розмитненням він так задіяний і не був. Закуповував Нестор Шуфрич, до якого і всі питання. 
І весь цей час гвинтокрил лежав у розібраному вигляді у ангарах авіаремонтного заводу, оскільки ввести його в експлуатацію було нереально через кілька причин, першою з яких було питання розмитнення, а друге – те, що на даній моделі мають літати СПЕЦІАЛЬНО підготовлені для цієї моделі пілоти.
Підкреслю, що спроб підняти цей гвинтокрил, ввести його в експлуатацію, зокрема для медицини катастроф було чимало, але кожного разу все завершувалося традиційно нічим.
Ну і для окремих львів’ян хочу нагадати, що у 2014 році москва здійснила вторгнення в Україну, анексувавши Крим та окупувавши Донбас. І ця війна проти загарбника триває і досі!. І досі основним пріоритетом є посилення обороноздатності держави і забезпечення війська.
У 2017 році до мене звернувся волонтер Даулет Бейсембаєв з пропозицією разом зайнятися питанням цього «загубленого для реальності» гвинтокрила. 
Реальність виявилася такою:
- Такі гвинтокрили виготовляє тільки московська федерація. І обслуговує теж. 
- Проблеми з експлуатацією – технічні моменти можна вирішити лише на заводах московської федерації, або на потужностях морської авіації.
- А ще ця модель КА -226 – морська і обслуговувати його може в Україні лише морська авіація. І тільки морська авіація мала пілота, який міг би підняти цей гвинтокрил у повітря… (повітряне командування і ПВК Захід відмовились від можливості отримання гвинтокрила, оскільки ця модель ними не експлуатується)
Тобто або Львів будує морський порт, будує бази морської авіації і підтверджує статус морського міста, або цей гвинтокрил ми можемо використовувати як заєць пуанти.
Тому й з’являється ідея спробувати здійснити передачу КА-226 для 10-ї морської авіаційної бригади, яка не тільки дотрималась присяги Україні, але й вийшла з окупованого Криму, вивівши на материкову частину України всю авіаційну техніку прямо з-під носа в окупантів. Наголошу, що гвинтокрил може підніматися з морської платформи, має повну систему надання першої медичної допомоги, а отже може стати мега важливою одиницею у перевезенні та наданні допомоги пораненим у зоні бойових дій.
Як виявилося міністерство оборони було готове допомогти з вирішенням технічних проблем силами українського оборонпрому. І тоді двоє волонтерів взялися за цю справу. Понад рік!!! паперової роботи, документації, ЩОДЕНННОГО кОпання чиновників у міністерствах, відомствах, огляд техніки пілотом та інженерами, перевірка обладнання, вирішення технічних питань на різних військових заводах….
АЛЕ… комусь ну дуже хотілося отримати цей гвинтокрил у приватні руки… З завидною регулярністю у пресі, у підставах одного неадекватного чоловічка та навіть у зверненнях окремих народних депутатів з Львівщини з’являлися наклепи на обласну владу, на волонтерів, за те, що ми збираємося привласнити гвинтокрил (ага, я вже й вертолітний майданчик побудувала!), що більше на наших захисників із морської авіації, що вони займаються розкраданням надзвичайно цінного «львівського» майна … Правда ані та, так звана преса, ані ці, т. зв депутати, за цей рік не змогли ЖОДНОГО разу спробувати розібратися у ситуації, звернутися до базових джерел інформації чи запитати нас, волонтерів, а що ж реально із гвинтокрилом.
І навіть на днях з’явилася брехлива і перекручена статейка, на тепер вже похованому і відспіваному для мене львівському інформаційному ресурсі ... виборчі перегони і спроби затролити конкурентів тут у Львові переважили справу державної ваги – справу зміцнення нашого війська! Гидко і прикро.
Що ж, акти прийому-передачі підписано( За 26 років існування військової авіації це другий!!! гвинтокрил переданий з заводським нальотом 54 години). І гвинтокрил буде поставлено на озброєння морської авіації Військово-морських сил Збройних сил України. І всі деталі буде поновлено на українських військових заводах, і 29 нещодавно навчених офіцерів морської авіації будуть професійно забезпечувати роботу гвинтокрила, і бойовий льотчик, кавалер ордена за мужність, який під обстрілами виводив апарати під час окупації Криму, підніме його у повітря і виконуватиме завдання з оборони нашої України. НАШОЇ, а не вашої, шановні недруги і наклепники. Бо ми – український народ і українське військо переможемо ворога зовнішнього і внутрішнього, і в нас буде наша держава, в якій вам всім місця НЕ БУДЕ!

П.С. Я надзвичайно хочу подякувати нашій обласній владі: ЛОДА, ЛОР, окремо Олегу Синютці і Олександру Ганущину, що включилися в цей нереальний на початках процес, за постійну підтримку, за спільну оборону проти брехунів і наклепників, за реагування на постійно нові проблеми і нюанси в режимі «негайно», і за те, що просто ми разом спокійно робити свою справу. Дуже хочу подякувати всім тим, хто протягом цього понад року часу нам допомагав: в оформленні документів, і налагодженні контактів і здійсненні задуманого. 
А всім недругам повторю: так, волонтери втомилися, але за праве діло і за наших справжніх захисників ми порвем усіх. Не попадайтеся на нашому шляху.

32191606 10156194584405390 6609004905245966336 n