40943290 318023852302898 1503907499051319296 nУ серпні виконувач обов’язків начальника управління транспорту Львівської міської ради Олег Партика сказав журналісту “ВЗ” обнадійливу річ: “Із вересня робота маршруток значно покращиться. Більшість машин повернуться з ремонту, у водіїв завершиться сезон відпусток. Бо частина автобусів на капітальному ремонті, частина — на поточному”. Лише тепер розумію, якою була наївною, коли повірила обіцянкам-цяцянкам посадовця транспортного управління. 

Уже о 20-й годині містянам складно добратися з одного кінця міста в інший. Центральними дорогами курсують лише великогабаритні маршрутки, які обслуговує АТП №1, та деякі менші автобуси цього ж перевізника. А де ж маршрутки приватних перевізників? Вони потроху з’їжджають з маршрутів, не допрацювавши навіть до 21-ї години (хоча за договором із міською радою мали би їздити до 22-ї). Про такий стан справ знаю не лише з власного гіркого досвіду. Одного робочого дня близько 20-ї півтори години чекала на маршрутку №44 — на зупинці біля ЦУМу (Княгині Ольги-Володимира Великого). Викликала таксі, зі мною поїхали ще три пасажирки, одна з яких — мама з десятирічним сином. Хлопчик був настільки виснажений довгим чеканням транспорту, що вже з ніг падав... Про бардак з маршрутками мені неодноразово розповідали і самі водії. Кажуть, на деяких маршрутах у вихідні працює лише один автобус. Тож інтервал його роботи — щонайменше три години.. На питання, чому так не густо, відповідають: “І то добре. Могло б не бути жодного. Деякі збиткові маршрути взагалі не працюють у неділю”.

“Машин немає, бо, як каже наше керівництво, немає за що ремонтувати, - розповів водій одного з маршрутів. - Пані, не надійтеся на краще з вересня чи з жовтня. Буде ще гірше, от побачите. Доки не виведуть із салонів готівку і не запровадять проїзд виключно за квитками чи картками, як у електротранспорті, порядку в цій сфері у нас не буде”.

Телефоную по коментар до заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрія Білого. Чиновник вирішив “завантажити” журналіста: “За якими критеріями судите про погану роботу перевізників?”. Стверджує, початку вересня робота маршруток, які обслуговують приватні перевізники, стала кращою. Принаймні, каже чиновник, таку “статистику” подають самі власники маршрутів. Також пан Андрій сказав, що в інших містах України ще гірша ситуація. Наприклад, у Херсоні їздять малі “гроби”. А у Львівській міській раді, каже, вже розробили стратегію виходу з транспортної кризи... “Міська рада має сумнівний вплив на перевізників, бо договори вже завершилися, - наголосив пан Білий. - У новому конкурсі на перевезення будуть передбачені штрафні санкції. Хочемо працювати з більш надійними перевізниками”.

На жаль, у європейському місті немає елементарного порядку з транспортом. Більшість автобусів — у жахливому технічному стані, роками не миті, салони оброслі грибком і товстим шаром пилу... Тим часом міський голова Львова Андрій Садовий їздить по інших містах України і розповідає про інфраструктурний прорив Львова. Краще би взяв свою команду з транспортного управління і кілька тижнів поспіль їздив на роботу маршрутками. А якби їх не було, викликали би таксі...