46801052 1989236821129933 5127539907396370432 nОтримав відповідь від пана "куратора" громадського транспорта Львова пана заступника директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради. Навіть не знаю, як цей документ прокоментувати - жодного слова по суті мого звернення в цьому листі немає. Просто лекція про те, який має бути громадський транспорт... І усе...

65073438 455701711674045 4533702456147705856 nАле питання із приводу цього листа є:

1. Навіщо Львову купувати іще 100 нових автобусів, коли майже половина із 313 автобусів, які є на балансі ЛК АТП № 1 простоюють в автопарку? В першу чергу - через те, що "ефективний менеджмент" підприємства не зміг залучити відповідної кількості водіїв. Виходить, місто знову буде витрачати кредитні кошти, лізти у боргим, а куплені автобуси стануть рядочком в парку на Авіаційній або на території тролейбусного депо?

Спеціально вивчав ситуацію із можливістю відновлення автобусів виробництва ЛАЗу, яких є 30 машин, 5 із яких - "гармошки". В Україні є ремонтні підприємства, які здатні проводити капітальний ремонт двигунів таких автобусів, автоматичних коробок передач та ходової частини. Все це чудово видно на "Прозорро".

Якщо порахувати вартість "капіталки" великого автобуса ЛАЗ А183 або А191, то вона обійдеться біля одного мільйона гривень: біля 600 тис. грн. потягне ремонт двигуна, АКП та ходової, решта - роботи по кузову автобуса. Так навіщо купувати новий автобус за мінімально 4,2 мільйони гривень, якщо можна капітально-відновити старий, вклавши біля 1 мільйона гривень?

65213064 2311738318879780 5756485568078807040 nНагадую: окрім ЛАЗів є іще низькопідлогові автобуси европейського виробництва. Їх також цілком можна відновити. Але чомусь місто вирішило витратити кредитні кошти на нові автобуси замість капітального ремонту не таких вже й старих...

65386338 2867778276628437 4103461833917071360 n2. По трамваях і тролейбусах - аналогічне запитання: хто буде ними керувати? Закупівля вживаних трамваїв із Берліна уже показала, що головна причина - нестача водіїв, адже купівля 30 нових трамваїв привела до збільшення випуску вагонів на лінію буквально на 5 - 8 вагонів. Значна кількість львівських трамваїв, які їздили до прибуття "німців" просто відсторонена від експлуатації і перебуває зараз у трамвайному депо № 2.

Без підготовки нових водіїв, закупівля нової техніки знову приведе до відставлення нової партії трамваїв. Гарна картинка із новими трамваями, ясна річ, буде, але результату не буде.

3. Щодо європейського досвіду... Я особисто часто буваю в Європі, зокрема в Польщі. Що мені перше кидається там в очі, так це трамваї, які є ровесниками наших, виготовлені іще за часів, коли Польща була в складі соцтабору. Але ці трамваї є у чудовому стані, в них приємно їхати. На відміну від наших вони рідко ламаються, адже неодноразово проходили модернізацію...

Щодо міста для людей, я цілком із таким підходом погоджуюся. В плані цього хочу спитати у пана Андрія Леонідовича, чи вважає він людьми працівників трамвайного та тролейбусного депо та ЛК АТП № 1? В мене складається враження, що не вважає, адже в попередніх зверненнях написав, що не вважає за доцільне організацію гарячого харчування для цих людей, адже вони нібито "не готові платити ринкову ціну за обіди"...

Такі речі я вважаю банальним цинізмом і хамством... Здається, без консультацій із німецькими партнерами зрозуміло, що вирішити кадрову проблему в комунальних транспортних підприємствах можна тільки за рахунок якісного покращення умов праці (ідальні, душові, кімнати відпочинку і т.п.), підвищення рівня заробітної плати і мотивації до чесної праці (премії і т.п.). На умови ГУЛАГу, до яких нині близькі умови праці в депо, ясна річ, що молоді працівники не прийдуть.

Крім того, є іще кілька абсолютно реальних проблем, таких як стан контактної мережі трамвая, через що постійно трамваї ламають струмознімачі, аварійні кабелі і зношена колія... Ці проблеми уже сьогодні "стукаються" до міської влади, але чомусь про них у "Стратегіях" ніхто не пише...

Щодо запропонованої участі у розробці якихось програмних документів, то нагадую пану Андрію Леонідовичу, що я постійно направляю і йому, і його "шефу" пану Бабаку депутатські звернення, які стосуються транспортної проблематики. І це є дійсно важливі питання, а не висмоктані із пальця.

Пани Андрій Білий і Сергій Бабак мали б зрозуміти, що власне у тих звереннях і є проблеми, які мають бути висвітелені у такому програмному документі, як "Комплексна транспортна схема Львова", яка має бути доповненням до Генплану і містити не тільки плани розвитку велоінфраструктури чи парковок, але й бачення розвитку зовнішнього транспорту, такого, як залізниця, приміське і міжміське автобусне сполучення, авіація...

Тому ж пану Білому я запропонував розвиток станційних комплексів Скнилова, Персенківки та Сихова - залізничних станцій у межах міста. Яка реакція? Нульова! А при відповідній спільній роботі комунального транспорта Львова і Львівської залізниці можна було б значно скоротити пасажиропотік в напрямку головного вокзалу... Але це чиновникам ЛМР не цікаво... Таке враження, що вони самі вигадують проблеми, а потім їх вирішують... А на справжні проблеми закривають очі.