20431444 10155564578929793 6299171213566240486 nБагато букв або Я хочу гордитися українською реєстрацією свого автомобіля, а не почуватися лохом, який оплатив навчання за кордоном дітям олігархів.

Останнім часом весь інформаційний авто-простір заполонили погані новини для власників блях: мільйонні штрафи, обіцянки репресій від іноземних аналогів ДФС та МВС, аналітичні статті провідних авто-експертів, що пророкують швидку та неминучу кару всім халявщикам та злодіям.

Гучні заголовки, за якими ховаються цілком банальні порушення митних правил, фейкові новини без жодних підтверджень, та слова людей, які вже давно не те що не експерти, а навіть половиною проблематики не володіють.

Єдиним промінчиком позитиву у цьому всьому є лише публічні заяви деяких депутатів та чиновників, що ось-ось приймуть чудо-закони і все стане чудово. Проте, як і в будь-яких інших своїх популістичних заявах, вони забувають конкретику - вказати номери цих чудо-рішень, чи бодай опублікувати текст. Ні, з пам’яттю в них все добре, просто конкретика дає надію та натхнення досягти результату. А цей результат сильно розходиться з бізнес-інтересами тих, чиї імена вже давно люди пишуть з маленької букви і використовують як лайливу образу.

Найдивніше в усьому цьому факт, що про дану проблему вперто мовчать перші люди держави, ті, хто мав би давно на це зреагувати та втрутитись.

Невже й справді все йде до того, що нас вкотре зламають та примусять грати за чиїмось правилами?

Президент. Гарант Конституції та прав громадян.

Його пасивна позиція щодо даної проблематики разом з тими важелями впливу, якими наділив його народ України, свідчать лише про чітке небажання допустити доступне розмитнення та будь-які інші покращення в цьому напрямку. Принаймні до наступних виборів.

Гроші. Хоча Гарант вже давно відхрестився від автобізнесу, все вказує на те, що як мінімум міцні ділові стосунки все ж залишились. І вигода від цих стосунків переважає над бажанням чи іншими мотивами покращити життя українців. Бо наші політики й далі вперто вірять, що все можна купити, в тому числі й нас - виборців.

Вибори. Перший президентський термін невблаганно перетнув екватор і слід починати думати над другим. І рейтинги свідчать, що робота над електоратом очікується вельми складна. Ейфорія від безвізу пройшла, в країні досі війна, реформи приймаються та працюють лише на папері, торгівля з окупантами відновила показники часів януковича і стрімко зростає. І тому власників блях можуть розглядати як джокер в рукаві, щоб перед самим виборами владнати ситуацію і забезпечити такі вкрай важливі голоси.

Прем‘єр-міністр. Менеджер держави.

Якщо президент ще може хоч якось пояснити свій «нейтралітет», то знайти логічне та розумне пояснення мовчанню Кабміну неможливо. Окрім одного - небажання чи навіть страх щось робити без «благословення зверху». Можна було би припустити, що причина в тому, що проблеми насправді немає, а активісти глибоко помиляються. Але де тоді спростування? Де діалог?

Прикро, але всі ці політичні ігри та «мій голос нічого не вирішить» призвели до того, що кабмін перетворився на черговий бізнес-проект та інкубатор підростаючих олігархят.

Комітет податкової та митної політики.

Ось здавалось би ми і дійшли до тих, чиїм прямим обов’язком є врегулювання розмитнення та митних правил. І вони чудово з цим «справляються» - дають численні обіцянки про авто, проте блокують всі пов’язані з цим законопроекти. Розказують які в нас великі мита та податки і що слід би їх зменшити, але на ділі це реалізується для тютюну, для шоколаду, для всього крім авто.

Звинувачувати їх складно, вони без «благословення» не те що приймати щось не будуть, навіть думка така не закрадеться.

Що ж робити?

Всім громадським інституціям зараз як ніколи важливо об’єднатися і проявити чітку консолідовану позицію.

Я бачу її такою:

1. Негайно прийняти законопроекти 5561 та 5562 авторства активістів ГО ЗАВТРА, ГС Доступне Авто, спільноти ВільніЛюдиМаютьАвто та депутатів Укропу

2. Створити робочу групу з представників громадських організацій, професійних юристів, міжнародних експертів та інших бажаючих та напрацювати спільний законопроект, який створить в Україні цивілізований авторинок. Без штучних обмежень, з адекватними податками та митами. Фундаментальну авто-реформу

3. Створити робочу групу з міжнародних експертів та кризис-менеджерів, яка оцінить можливість відновлення та ріст вітчизняного автовиробника БЕЗ ущемлення прав громадян, виключно за ринковими правилами гри. Якщо це нереально - забути про ЗАЗ, а вивільнені ресурси направити на галузі, де Україна все ще показує гарні та конкурентні результати

4. Створити при кожному комітеті громадську раду з активістів, та законодавчо наділити їх правами розглядати та направляти у ВР зареєстровані законопроекти, якщо комітет це не зробив у 3-х місячний період

Ну то що, громадо, покажемо владі хто насправді хазяїн в нашій країні чи будемо й далі рабами?