pidvezu2Останнім часом львів’яни дедалі частіше нарікають не лише на роботу громадського транспорту, але й на діяльність таксистів. Соцмережі переповнені гнівними виступами, коли фірми-оператори в останній момент відмовляли у викликаному заздалегідь таксі, чи просто відмовлялися від маршруту, не пояснюючи причин.

Звичною стала й практика підвищення тарифу не лише у святкові дні, а й дні негоди, яких цієї зими у Львові вдосталь.

Однак львівська громадськість у таких умовах вкотре проявила свою здатність до самоорганізації і активізувала ініціативу «Підвезу!», котра діє в місті вже понад два роки.

«Сама ідея руху «Підвезу!» виникла, коли у місті гостро постало питання з громадським транспортом та в черговий раз підвищили ціни на пальне. А людям потрібно якось таки доїхати до роботи. Особливо болюче це питання зранку. Кілька ініціативних людей вирішили більш організовано підійти до вирішення цього питання. Так і виникла ідея з допомогою в добиранні на роботу», - розповідає Форпосту координатор ініціативи Мар’яна Согуйко-Марковська.

Спочатку учасники ініціативи створили групу у Фейсбук, а згодом до команди доєднались волонтери, які стали частиною команди «Підвезу!», та своїми силами зробили сайт www.pidvezy.org.

Загалом на сайті «Підвезу!» зареєстровано близько 2 тисяч водіїв. Хоча реально, за словами активістів, готових надати такий сервіс, напевно, близько 600.

Задля популяризації своєї ініціативи активісти ініціювали флешмоб «Підвези ближнього» або «Почни тиждень з доброї справи». Концепція цієї ініціативи проста. Водії приватних автівок, їдучи в те чи інше місце, пропонують людям на зупинках громадського транспорту скласти їм товариство.

До речі, щоб знайти водію попутника, а пасажиру водія, можна зайти і на сторінку групи у соціальній мережі «Підвезу!». Ініціатива діє на постійні основі. Хоча практика показує, що люди більше організовуються в екстремальних умовах, у час негоди. Тому активісти закликають не лише своїх прихильників, а й усіх львівських водіїв пропонувати допомогу. Особливо жінкам з дітьми та людям похилого віку.

Люди розуміють, що це за почин, але бар’єр між пасажирами та водіями наразі важко неподоланний. З однієї сторони і водіям подекуди ніяково зупинятися, чи то соромно, та і пасажири лякаються, бо думають, що доведеться заплатити, як за послуги таксі. Тому активісти закликають львів’ян реєструватись через Фейсбук, щоб максимально уникнути дискомфортних ситуацій. Адже у соцмережі можна переглянути історію, відшукати спільних друзів.

Водії з власними авто, а також потенційні пасажири можуть зареєструватися на сайті www.pidvezy.org та домовлятися між собою. Рекомендована вартість підвезення, – 8 гривень, тобто подвійна ціна проїзду в маршрутці. Однак, це швидше ціна рекомендована для тих, хто любить правила чи певні рамки. Зрештою водії та пасажири мають можливість узгоджувати розмір оплати особисто. 

pidvezu1
«Лейба» на лобовому склі автівки засвідчує, що вас готові підвезти
«Тим водіям, які реєструються, за їхнім бажанням можемо вручити посвідчення із номером («ЛЕВи»). Таку «лейбу» кріплять на лобове скло автівки, що додатково засвідчує водія як учасника групи, а для пасажирів – це нагода, щоб по дорозі на роботу розпізнати водія, який готовий підвезти в те чи інше місце. Після реєстрації активісти ініціативи зустрічаються з такими водіями, вручають їм посвідчення та фотографують їх, щоб люди розуміли, що це реальний водій (фото викладаємо у соцмережі). Так ми ідентифікуємо учасників та знайомимось. Щоб отримати пам’ятку, потрібно зв’язатись безпосередньо з адміністраторами групи і домовитись про зустріч», розповідає координатор ініціативи Мар’яна Согуйко-Марковська.

«Кожен учасник команди, яка працює для розвитку спільноти "Підвезу!" відчуває себе частиною чогось важливого - ми не просто когось підвозимо, ми допомагаємо змінювати мислення, ставати відкритішими, - ламаємо бар'єри. З того, що спільнота постійно зростає ми бачимо, що такий сервіс для комунікації водіїв і пасажирів справді є на часі і ми й надалі працюватимемо для його покращення та поширення», - каже Мар’яна.

Учасники ініціативи не заводили своєрідної Книги скарг і пропозицій чи якогось чорного списку недобросовісних водіїв та пасажирів. Усі скарги, питання, поради чи пропозиції обговорюють безпосередньо в групі у соцмережах. Але вже невдовзі на сайті заплановано зробити рейтингову систему та можливість залишати відгуки.

Сьогодні «моторами» «Підвезу!», крім згаданої Мар’яни Согуйко-Марковської, виступають Руслан Семашов, Василь Матяшовський і Володимир Сподарик. Але всі вони із задоволенням відзначають зростання чисельності спільноти

«Схожі ініціативи є в багатьох містах, але реально ініціатива набирає обертів тільки у Львові. Напевно, тому, що ми активно займаємося його популяризацією», - каже Руслан Семашов.

«ЛЕВи» не вважають себе конкурентами «професійним» таксистам. Кажуть, що в них різні цільові аудиторії. Зрештою, жодних непорозумінь між активістами і «профі» помічено не було.