marshrutkiВсі львів’яни бачили, що відбувалось останніми днями у сфері транспорту, і якщо наразі влада не має впливу на перевізників, залишається лише сподіватись на прозорі та чесні конкурси, що якраз тривають по місту і деяких маршрутах області.

Втім, як показують наведені нижче документи, сподівання містян марні – бо міське управління допомагає фальсифікувати дані під час цих самих конкурсів.

Ситуація із конкурсом на обласний маршрут №138 може бути показовою і має пролити світло на те, чому конкурси минають, а підвищення якості досі немає.

У розпорядженні редакції ІА Дивись.info з’явилась частина документів, які опрацьовує ЛОДА при відборі переможця конкурсу на обслуговування 138 маршруту. Одна із процедур, яка критично необхідна для встановлення переможця – перевірка правдивості наведених даних. Адже перевізники, при подачі на конкурс, надають інформацію про те, чи відповідають їхні можливості вимогам перевезення. У першу чергу йдеться про кількість вільних автобусів, які можна пустити на маршрути. Для прикладу, для обслуговування певного маршруту, перевізник мусить мати 10 автобусів (які перебувають у власності чи оренді), і які не задіяні на інших маршрутах (адже ми знаємо, що одні й ті ж перевізники можуть обслуговувати кілька напрямків по місту і області). Відтак, аби довести свою спроможність виконати умови конкурсу, перевізник серед інших документів подає список автобусів (зазначаючи навіть номери державної реєстрації). Копію відповідного списку автобусів, поданого перевізниками на конкурс для обслуговування маршруту №138, надаємо нижче:

Завдання комісії – перевірити правдивість цих даних у пошуках оптимального рішення. Адже за надання недостовірної, іншими словами, брехливої інформації, за умовами конкурсу, претендента знімають із змагання за означений маршрут.

Перевірити право власності чи оренди цих одиниць просто – за відповідними документами і договорами. Однак, залишається ще одне питання – чи не задіяні часом ці машини на інших маршрутах. Аби перевірити це, комісія, що працює над конкурсом при Департаменті транспорту ЛОДА, звернулась до львівського міського управління транспорту, зазначивши ті автобуси, що претенденти подали у своїх заявках.

Відповідно до норм проведення конкурсу, голова управління, Віктор Щир, відповів: «Повідомляємо вас, що з наданого переліку перевізників у м.Львові пасажирські перевезення здійснюють – ЛК «АТП-1», ТзОВ «Міра і К», ТзОВ «Успіх БМ», Пат «ЛАТП-14630» та ТзОВ «Фіакр-Львів». Крім того, доводимо до відома, що автобуси подані перевізниками-претендентами на участь у конкурсі в ЛОДА на міських автобусних маршрутах не задіяні», – заступник директора департаменту, начальник управління транспорту і зв’язку, В. Щир.

Однак, слова п. Щира легко перевірити завдяки онлайн-сервісу відслідковування маршрутних таксі по GPS на сайті ЛМР, а також завдяки сайту http://www.eway.in.ua/, адже туди так само підтягується інформація з сервісу ЛМР. Відтак, якщо передивитись бортові номери усіх автобусів, які є на маршрутах станом на 9 січня 2017 року, виходить, що по АТП-1 є мінімум три співпадіння. Тобто, три автобуси, що курсують за маршрутом №46 у Львові подані підприємством на обласний конкурс як «незадіяні». Така сама ситуація є по АТП-14630, там серед «незадіяних» є один автобус з маршруту №15, і ще по одному з маршрутів №23 і №54. Під час моніторингу співпадінь не виявилось у перевізників Міра і К», «Фіакр-Львів» та «Успіх-БМ».

Відтак, виникає запитання до міського управління транспорту і пана Щира – чи могли вони про це не знати, якщо така інформація є у відкритому доступі? І, головне, якщо конкурс виграє АТП-1 чи АТП-14630, звідки вони візьмуть неіснуючі автобуси і чи означатиме це, що вони просто познімають «недостачу» із міських маршрутів?

І чи буде хтось відповідати за цю недбалість чи умисну фальсифікацію з боку Львівської міської ради? Хотілося б, аби на ці «прозорі» транспортні конкурси нарешті звернула увагу прокуратура, адже інакше львів’яни ще довго скаржитимуться на транспортні проблеми.

Всі ми пам’ятаємо, як сотні людей мерзли на зупинках, поки на маршрути виходило по 15-20% транспорту під час Різдвяних свят. Чи хтось покарає несумлінних перевізників за це? Навряд. Чи може громада вплинути на цю ситуацію? Так, але лише завдяки конкурсу! Який, як бачимо, знову хочуть повернути проти містян.

Мар’яна ТКАЧЕНКО, Дивись.Інфо