KT4DMВ системі електронних закупівель «Прозорро» з’явилося оголошення про наміри підписати угоду на проведення капітального ремонту 10 ходових візків трамваїв «Tatra KT4» між «Львівелектротрансом» та харківським ТзОВ «Технології електротранспорту». Вартість ремонту двох візків оцінили у 1 млн. 160 тис. грн., тобто дорожче, а ніж купили вагони у Берліні – про це повідомив одеський транспортний сайт «Пасажирський транспорт».

Іще 26 липня 2018 року ЛКП «Львівелектротранс» оголосило тендер на капітальний ремонт 10 візків для трамваїв «Tatra KT4». Оголошена вартість закупівлі склала 5,828 млн. грн., отож ремонт двох візків для одного трамвая оцінили у 1165600 грн., що перевищує вдвічі перевищує вартість трамвайного вагона, придбаного у Берліні.

10 вересня на «Прозорро» з’явилося оголошення про те, що «Львівелектротранс» має намір підписати угоду на ремонт візків із харківським ТзОВ «Технології електротранспорту». Фірма зголосилася капітально відремонтувати візки для 5 вагонів за 5,805 млн. грн. Іншим учасником тендеру стали Вагонно-ремонтні майстерні КП «Дніпровський електротранспорт», які запропонували свої послуги за ціною на 8 грн. меншою, а ніж очікувана вартість закупівлі.

Це вперше «Львівелектротранс» використовую для закупівлі послуг із ремонту вузлів та агрегатів трамваїв процедуру відкритого тендеру – раніше весь комплекс ремонтно-відновлювальних робіт підприємство проводило самостійно. У 2016-7 роках підприємство провело капітально-відновлювальний ремонт 6 трамвайних вагонів, під час якого провели їх рестайлінг, замінили сидіння в салоні, а також провели поглиблений ремонт кузова. Попередній директор «Львівелектротрансу» називав вартість ремонту цих вагонів в сумі 600 – 700 тисяч гривень за вагон.

За даними системи «Прозорро», харківська фірма ТзОВ «Технології електротранспорту» проводила ремонти трамвайних вагонів для Харкова. Вартість повного ремонту вагона, а не лише двох ходових візків складала біля 1,78 млн. грн. За даними Єдиного державного реєстру Мінюсту України, фірма заснована у 2016 році Авер’яновим Павлом Валерієвичем і має статутний капітал у 30 тисяч гривень. За повідомленнями харківських ЗМІ вона використовує виробничі потужності Салтівського трамвайного депо у Харкові.

Дивним виглядає те, що у Львові та у сусідніх областях діє як мінімум два підприємства, які здатні проводити ремонти візків для трамваїв і залізничного рухомого складу – це локомотиворемонтні заводи у Львові та Івано-Франківську. Звичайно, цим підприємствам «Львівелектротранс» мав би передати детальну технологію капітального ремонту трамвайних візків, але принаймні зекономив би кошти на транспортуванні візків до Харкова.

Крім того, передача ремонту «на сторону» видається дивною, оскільки у Львові наявні два трамвайні депо, які на початку 1990-х років обслуговували понад 200 трамвайних вагонів, зараз же справних вагонів не більше 100. Навіть попри незавершену реконструкцію профілакторію у трамвайному депо № 2, цех капітального ремонту в ньому працює на повну потужність, адже саме там у 2016 році проводили перший капітально-відновлювальний ремонт трамвая «Tatra KT4SU» № 1053. Видається на те, що керівництво «Львівелектротрансу» на чолі із екс-директором «Львівавтодору» Олегом Березою нездатне організувати ремонтні роботи по рухомому складу, адже із початку 2018 року проведення капітально-відновлювальних ремонтів трамвайних вагонів припинилося.

Маємо додати, що в Одесі недавно був представлений новий трамвайний вагон, побудований КП «Одесміськелектротранс» спільно із київським ТзОВ «Політехносервіс», дніпровською фірмою «МДС» та Калуським заводом «Будмаш». Директор КП «Одесміськелектротранс» назвав вартість будівництва такого трамвая – біля 6,0 млн. грн. Вартість нового кузова та електронної «начинки» вагона склала біля 5,2 млн. грн. За 800 тис. грн. трамвайне депо Одеси провело капітально-відновлювальний ремонт візків і монтажні роботи. В Запоріжжі, виконаний силами місцевого трамвайного депо капітально-відновлювальний ремонт трамваїв із електронною системою керування, обійшовся в 1 млн. грн. за вагон.