DSC 7176Цього року управління транспорту ЛМР провів конкурс на визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, який протягом довгого часу блокувався в судах. Як повідомили в управлінні транспорту ЛМР, після проведення конкурсу на визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування випуск машин на рейси зріс майже вдвічі. Управління транспорту ЛМР дозволило приватним перевізникам терміном на 3 місяці скоротити випуск на маршрутах за постійними договорами, аби вони могли забезпечити роботу маршрутів, на які укладені тимчасові договори.

«На конкурсі визначили перевізників на 42 маршрутах. Переможцями стали всі ті самі компанії, які працювали у Львові досі — комунальне „АТП № 1“ та приватні „АТП-14 630“, „Міра і К“, „Фіакр-Львів“, „Успіх БМ“. Однак завдяки конкурсу з ними уклали постійні договори з жорсткими вимогами до випусків автобусів на маршрути та виконання рейсів. На ще 12 маршрутів не подався жоден перевізник. З цього можна зробити висновок, що нові компанії та перевізники з інших міст не готові працювати в тих умовах, які є зараз. Зокрема це велика кількість пільгових категорій пасажирів, яким держава надала право безкоштовного проїзду, але не передбачила в бюджеті коштів на компенсацію цих пільг», — зазначив в.о. начальника управління транспорту Олег Партика.

За даними управління транспорту, до конкурсу «АТП-1» було єдиним перевізником, який забезпечував необхідну кількість автобусів на маршрутах — понад 90%. Приватні перевізники до конкурсу випускали на маршрути 40−45% автобусів від паспортної кількості. Після проведення конкурсу відсоток випусків на маршрути у приватних перевізників зріс вдвічі, адже, щоб забезпечити необхідну кількість автобусів, відповідно до умов договору, перевізник зобов’язаний випускати більше 80% від паспортної кількості маршруту, інакше управління транспорту може накладати штрафи на перевізника.

«Таких цифр підприємствам вдалося досягнути, забравши автобуси з маршрутів, на яких вони працюють за тимчасовими договорами. Наприклад, повністю зняли всі автобуси з маршруту № 19. Тому достатньої кількості автобусів для забезпечення роботи маршрутів і за постійними, і за тимчасовими договорами приватні перевізники не мають.

Водночас випустити зараз автобуси комунального «АТП-1» на ці маршрути є неможливим, оскільки підприємство ще не отримало всі придбані в лізинг автобуси. Крім того, на нові автобуси бракує водіїв, яких «АТП-1» активно залучає.

З огляду на таку ситуацію, управління транспорту ЛМР дозволило приватним перевізникам терміном на 3 місяці скоротити випуск на маршрутах за постійними договорами, аби вони могли забезпечити роботу маршрутів, на які укладені тимчасові договори. За цей час «АТП-1» отримає необхідну кількість автобусів, щоб збільшити кількість транспортних засобів на постійних та тимчасових договорах.

Загалом на ці маршрути, які поки не мають постійних перевізників, потрібно 75 автобусів. Це маршрути № 18, 19, 36, 37, 40, 48, 50″, — додав Олег Партика.

За його словами, додатки з відображенням транспорту поки працюють не коректно (деякі автобуси можуть не відображатися), бо після конкурсу на більшості маршрутів змінилися графіки, які наразі вносяться в систему. Тому управління транспорту веде статистику в напівручному режимі спільно з ЛКП «Львівавтодор», які надають послуги диспетчеризації.