1 52633900 2298902846788103 84745447121354752 oТроє засновників нової громадської організації «Великий Львів» - Володимир Квурт, політолог Юрій Ситник та народний депутат Оксана Юринець зробили гучну заяву. Вони хочуть створити велику агломерацію, яка обєднає містечка та села у 30-кілометровій зоні довкола Львова, а далі – навіть всю Західну Україну. Розповіли про стратегічні плани розвитку Львова і побудову сучасного транспортного звязку у цілому Західному регіоні.

Про це повідомили на прес-конференції «Львів: минуле, сьогодення і майбутнє. Ми будуємо міста, а міста формують нас».

За словами співзасновника «Великого Львова» Володимира Квурта, якщо ми не хочемо, аби нинішній Львів сам себе занапастив, то нам необхідна агломерація.

1 52588028 2298904853454569 7968276636120383488 o

 

Львів зараз тріщить по швах, він затиснутий, не має територій для логістичних складів та великих інфраструктурних бєктів, не має сучасного транспортного ланцюга для швидкого пересування населення в межах міста та поза ним. Квурт наголосив, що нам конче потрібна нова кільцева дорога у 20 кілометрах від міста, а також – сучасна швидкісна залізниця, яка «зшиє» між собою обласні центри Західної України і дозволить людям оперативно пересуватися між кількома містами в межах одного дня.

«Китай, наприклад, вже давно перейшов на 300-кілометрові зони – зони робочого місця. Можливо, ми ще не готові до такого, але чому ми відкидаємо можливість мешканцю Луцька працювати у Львові? Чи Ужгорода, чи Тернополя, чи Івано-Франківська. Якщо ми їх зєднаємо швидкісною залізницею, то це стане реальністю. А це означатиме, що ви так само зможете попрацювати у місті-партнері. Ми разом будемо творити нову економічну сутність.

Коли ми говоримо про Львів, то вводимо поняття агломерації. Друзі, ракети, поїзди, трамваї не будують навіть в супер-ОТГ. Ці речі створюють у великих містах, де є науковий, виробничий, людський потенціал. Треба сформувати завдання для себе і для міста, якщо ми хочемо, щоб воно рухалось і розвивалось», - наголосив Володимир Квурт.

 

За словами Юрія Ситника, який став головою ГО «Великий Львів», картина ще гірша: наше місто - на межі перенаселеня. До 2020 року у Львові буде вже 5 мільйонів метрів квадратних новобудов! З такими темпами забудови міста та припливу мешканців, через кілька років Львів має усі шанси стати містом-мільйонником. Але при цьому інфраструктура Львова розрахована лише на 750 000 осіб. У генплані міста будівництво житла передбачалося після розвитку інфраструктуруи. Але відбулось навпаки.

 

«На почтаку минулого століття таке вже було - стрімкий приріст населення, активно велася забудова міста. І тоді стикнулися з тим, з чим стикнулись і ми зараз – хаотична забудова, відстуність чітко визначених пріоритетів розвитку міста.

Ідеї Великго Львова насправді понад сто років. Її колись обгрунтував науковець, архітектор-урбаніст Ігнатій Дрекслер. Вона полягає у впорядкуванні, розширенні міста, його економічного розвитку та співпраці з сусідніми громадами. Основною фішкою генерального плану Львова було створення агломерації», - зазначив Юрій Ситник.

У засновниках ГО є і нардеп. Оксана Юринець дещо покритикувала децентралізацію. За її словами, децентралізація дала кошти громадам на місцях, але ніхто не навчив їх, як тими грошима розпоряджатись. Тим паче у агломерації Великий Львів, мова має йти не лише про велике місто, а й розумне місто - smart-city.

«Є люди, які обєднуються зараз у боротьбі з незаконними забудовами, наприклад. Але немає спільного стратегічного бачення, чого хоче громада. Якщо ми хочемо мати дороги, асфальт, то нам потрібен асфальтний завод. Люди, які здатні обднуватись, мають обєднуватись. Влада-громада-бізнес – іншого трикутника, який би розвивати міста ще ніхто не придумав. Треба думати наперед, важлива систематична комплексна робота», - розповіла Оксана Юринець.

 

За словами засновників ГО «Великий Львів», агломерація – вихід як для Львова, так і для всієї країни. Оскільки багато міст затиснуті у власних межах. Їм треба співпрацювати, аби розвиватись.

Засновники громадської організації мають амбітні плани – створити величезного гіганта, який стане серйозним гравцем не лише на економічній карті України, а й на міжнародній арені. Зараз проводять консультатції зі спеціалістами у різних сферах та залучають їх до формування векторів розвитку «Великого Львова».

Коли чуємо про таке, то львівське метро здається не таким уже й нереальним.