98920547 2642188886058772 9086656849796661248 nОстанніми днями обмеження потоку людей через польсько-український кордон створило можливості для розвитку діяльності нових «бізнесменів», які користуються можливістю швидкого заробітку та монополізують ринок автобусних перевезень. Про це повідомив польський активіст Tomasz Baart.

Раніше вже були приватні автобуси, що курсували через кордон і перевозили мандрівників за 50 злотих у напрямку до України, які теоретично мали бути безкоштовними. Процедуру було припинено шляхом оприлюднення справи та повністю зник такий "бізнес" після відкриття пішохідного переходу в Медиці.

99150386 2642189702725357 8350658845793583104 n"Це також припиняє можливість перевезення людей автобусами через кордон до Польщі за середньою ціною 100 доларів на людину. За інформацією, до переїздів у Краківці, Раві Руській та Ягодинці з української сторони є організовані групи, які займаються перевезенням пасажирів. Зазвичай групі належить від кількох до десятка старих автобусів. Організатори об’єднують мандрівників у групи з 8-9 осіб (кількість місць в автобусі), вони вибирають одну особу з водійським посвідченням категорії В, яка стає водієм. Протягом декількох десятків хвилин друг-нотаріус записує дозвіл на використання автомобіля від власника тимчасовому водієві.

Вартість проїзду стягується заздалегідь, і організатори не несуть відповідальності у разі відмови у в'їзді до Республіки Польща. Відразу після перетину кордону автобус підбирають на польській стороні члени групи організатора. Мандрівники їдуть далі в Польщу разом з іншими українськими перевізниками. Автомобіль, після реорганізації групи з 8–9 осіб у Польщі, відправляється тим самим маршрутом. Знову ж, водія обирають із пасажирів, що уникає карантину "організаторів" після перетину кордону. Перевезення пакетів, сумок та ін. також доступне обома способами. Якщо поїздка коштує 100 доларів за людину, організатор на одному т.з.в. "колі" заробляє близько 1800 доларів", - пише активіст.

99426511 2642189102725417 1985063240589115392 nЗа інформацією Tomasz Baart, перевезенням українських службовців в межах Польщі, обома способами, займаються українці, які проживають у Польщі. Польсько-українські групи в Інтернеті рясніють рекламою на кшталт: "Я відвезу тебе до кордону", "Я перевезу тебе з-за кордону до будь-якого міста Польщі". Тарифи за перевезення як на таксі, або й вище. У той же час прибутки українців, які займаються пасажирським транспортом на території Республіки Польща, значно вищі, ніж у ліцензованих таксистів, оскільки вони зазвичай не сплачують податків і зборів у Польщі.

Після запуску пішохідного переходу Шегині/Медика все частіше чути про стягнення всіляких зборів за право вивезення людей від і до кордону.

99151574 2642189469392047 5951428859424407552 n"20 травня ми отримали повідомлення про те, що така група працює і з польської сторони. На доданих фотографіях видно групу чоловіків біля прикордонного переходу в Медиці. Ці люди не дозволяють випадковим перевізникам брати мандрівників після перетину кордону. Вчора о 12:45 з стоянки перед переїздом у Медику водій автобуса польської транспортної компанії був змушений виїхати практично без пасажирів. Хоча вони бажали і автобус був порожній, лише троє людей зуміли увійти. Група "організаторів" (на знімках), найімовірніше, українців та ромів, заявляла, що польські перевізники знижують ціни і їхні автобуси не можуть заробити. Перетинаючи кордон пішки, українців не допускають до автобусів, які не контролюють група, показана на знімках. Один із них із зошитом на фотографії перевіряє та визначає, хто може приймати пасажирів, а хто не може. Інформація показує, що протягом дня група діє з обережністю, її активність вночі посилюється", - пише активіст.

За його словами, різниці в тарифах досить великі. З КПП Медика до залізничного вокзалу Перемишля можна дістатися за 2-3 злотих автобусом, а далі поїздом на 69 злотих до Варшави. Проїзд автобусом з українським "перевізником" за цим маршрутом коштує 150-300 злотих