1092044Розвиток залізничного сполучення по європейській колії стандарту 1435 мм на маршруті Львів - Рава-Руська - Варшава обговорили у Львові під час презентації проекту "Національної транспортної стратегії до 2030 року".

Про це інформує Економічна правда з посиланням на офіційний сайт Міністерства інфраструктури.

Зокрема, заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань зазначив, що інфраструктурні проекти Львівщини повинні просунути Україну в напрямку євроінтеграції.

Сторони обговорили проекти модернізації місцевого аеропорту; стратегію розвитку приміських електричок; проект концесії автодороги Львів - Краковець; вантажного терміналу Мостиська - Родатичі, а також розвиток євроколії сполученням Львів - Рава-Руська - Варшава.

У Раві-Руській сходяться колії шириною 1520 мм та 1435 мм - європейська колія збережена на відрізку Хребенне (Польща) - Рава-Руська. До 2005 року, використовуючи зазначений відрізок, з Варшави в Раву-Руську курсував регулярний пасажирський поїзд.

На Форумі місцевого розвитку керівник Львівської залізниці Іван Груник конкретизував плани з прокладання євроколії.

"Загальна дистанція від Варшави до Львова становить близько 330 км. Сьогодні європейська колія проходить по території Польщі і 7 км до Рави-Руської. Залишається побудувати 58 км шляху до Брюховичів", - розповів Груник.

"Зараз ми шукаємо потенційних інвесторів, щоб побудувати колію до Брюховичів. Брюховичі - це окраїна міста, ми готові побудувати всю логістику там, щоб був доступний під'їзд і до центру Львова і залізницею, і автомобілем. У цей проект потрібно вкласти близько 50 млн євро", - сказав він.

Відзначимо, раніше вже озвучувався варіант реалізації проекту євроколії Львів-Варшава, який передбачає будівництво комбінованої колії 1435/1520 мм на ділянці Львів-Перемишль загальною протяжністю 67 км.

Нагадаємо, міністерство інфраструктури просить французських колег посприяти залученню коштів ЄС для реалізації проекту щодо зміни ширини залізничної колії.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше - СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

На даний час в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) - на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.