43482663 1925138870873062 7767319759200190464 nВ п'ятницю 5 липня виконком Львівської міської ради прийняв два рішення, які відкривають шлях до отримання двох кредитів Европейського інвестиційного банку на оновлення громадського транспорту. Це біля 24 мільйонів євро за які хочуть купити 10 нових трамваїв і 100 нових автобусів великого класу.

Оновлення громадського транспорту є річ дуже важлива, проте не можна забувати про те, що без людей (водіїв, слюсарів, електриків та ін.) навіть найбільш досконала техніка - це просто купа металу. Саме людина керує автобусом, трамваєм і тролейбусом, саме людина забезпечує ремонт і обслуговування транспорту.

Власне тому звертаюся до міського голови Львова із цим депутатським зверненням, в якому наполягаю на створенні потужної ремонтно-експлуатаційної бази для комунального транспорту, а також на кардинальному покращенні умов праці транспортників, які обслуговують комунальний громадський транспорт.

Як на мене, вкладаючи такі великі кошти у закупівлю нових автобусів для ЛК АТП № 1 місто нарешті повинно вирішити питання із викупом чи довготерміновою орендою території на вулиці Авіаційній, 1. Так само це підприємство повинно нарешті створити базу для ремонту автобусів. Ми уже маємо гіркий досвід із дорогими низькопідлоговими автобусами ЛАЗ, які без відповідного планового ремонту зносилися і зараз не виходять на маршрути. Уже пораховано, що проведення капітального ремонту таких автобусів обійдетиься біля 1 млн. грн, тобто 25% від вартості нового автобуса!
Повторно піднімаю питання, що для якісного обслуговування автобусів має бути відповідна кількість ремонтників, тих що є зараз за нормативами не вистачає навіть на щоденне обслуговування автобусів, а є і інші види планового обслуговування!

Не краща ситуація із "Львівелектротрансом" - місто хоче купувати нові трамваї і тролейбуси, але до сих пір не завершило реконструкцію трамвайного депо № 2 на вулиці Промисловій, яку почали у 2014 році. Фактично, профілакторій депо, де проводився технічний огляд трамваїв "розбомбили" і кинули. Ситуація із трамвайним депо № 1 троха краща - у 2016-7 роках тут поремонтували дах. Але, як кажуть працівники,, опалення у виробничих цехах взимку немає. Якщо у 2016-7 році ремонтні роботи велися достатньо активно, то зараз чомусь вони загальмували.

Похідною від поганих умов праці є кадровий голод. "Львівелектротрансу" катастрофічно бракує водіїв - станом на 31 грудня минулого року керманичів тролейбусів було лише 140 (така кількість може обслуговувати 50 тролейбусів), а водіїв трамвая було 193 (для 68 трамваїв). Ясна річ, що це дуже мало для Львова. Тому навіть після того, як Львів купив 30 трамваїв, випуск збільшився незначно - старі вагони просто відставили від експлуатації.

З огляду на це вимагаю від міського голови Львова Андрія Садового взяти під особистий контроль питання подолання "кадрового голоду" в комунальних транспортних підприємствах, а також питання покращення умов праці - вони мають бути хоча б на тому рівні, що і у сусідніх містах.

Мої пропозиції:
1. Забезпечення опалення виробничих приміщень трамвайного депо № 1 на вулиці Городоцькій, 185. Відповідний ремонт виробничих приміщень;
2. Створення повноцінниї ідалень із гарячим харчуванням для працівників (в т.ч. і водіїв);
3. Створення санітарно-побутових приміщень на кінцевих електротарнспорту із кімнатами відпочинку;
4. Забезпечення пожежної безпеки у транспортних підприємствах Львова;
5. Створення умов для праці водіїв комунального транспорту із районів Львівської області та інших міст за рахунок створення у депо кімнат для нічного відпочинку водіїв;
6. Вирішення питання із створенням нового гуртожитку для працівників ЛКП "Львівелектротранс".

Іще раз зазначаю - техніку можна купити, витративши кредитні кошти, які потім роками місто буде віддавати. Але користі від тої техніки не буде, якщо ми не залучимо людей, які тою технікою будуть керувати.

Я дуже надіюся, що керівництво міста Львова дійсно сповідує прицип "Львів - місто для людей" і почне реалізовувати цей принцип на дії по відношенню до тих, хто забезпечує життєдіяльність міста.

Зазначу, що і далі триматиму це питання під контролем. Якщо позитивних змін не буде, що ж, доведеться залучати компетентні органи нагляду за охороною праці...

Зауважу, що на світлинах стан деяких виробничих приміщень ЛКП "Львівелектротранс", де мені вдалося побувати.

66503956 2339884642731814 5049640728339152896 n66463026 2339884666065145 6924790284035293184 n66584870 2339884726065139 449240638425137152 n