lib 002Це триває вже щонайменше 8 років. Це виявилось випадково, а працівника бібліотеки, який це виявив - звільнили.

Львівський медуніверситет приховував свій штатний розпис та вакантні посади протягом багатьох років, не публікуючи їх, як цього вимагають закони. Вакантні посади приховує і далі. Проте в процесі підготовки різних документів - виявилось, що у штатному розписі бібліотеки відсутні відділи і сектори. Хоча передбачені посади завідувачів відділів та секторів.

Це пояснило, чому при написанні заяви про переведення мене на посаду завідувача відділу бібліотеки у відділі кадрів порадили не писати назву відділу - його по документах не існує. 

Пізніше мені пояснили, що в бібліотеці є внутрішній документ під назвою структура бібліотеки, де розписані відділи та сектори бібліотеки, а тому все начебто в порядку. Проте для людей, які мали справу з кадровою документацією - буде очевидним, що такі внутрішні документи структурного підрозділу - декларативні, а для правильного ведення трудової книжки, посадових інструкції та інших кадрових документів - структура має бути внесена у штатний розпис установи чи підприємства.

Проте не в медуніверситеті - тут пішли ще далі.

Наказом МОН України № 1058 ще від 2012 року всі ВНЗ 3-4 рівня акредитації мають привести стриктури бібліотек до єдиного вигляду і внести відповідні зміни до своїх штатних розписів. Проте в медуніверситеті він не був виконаний понад 7 років.

Та це не завадило затвердити мені посадову інструкцію з новою назвою відділу, що відповідає наказу МОН. Не лише затвердив ректор університету, але й погодили своїм підписом директор бібліотеки та юрисконсульт університету.

У новий відділ (за наказом МОН), який не створений наказом по університету, не внесений до штатного розпису, директор бібліотеки графіком роботи на місяць приписала не лише мене, але й ще 3-х працівників.

Але вже з наступного місяця директор бібліотеки передумала і переписала мене і цих 3-х працівників до іншого відділу, який на її думку існує відповідно до затвердженої нею ж структури бібліотеки.

Ці “мандрівки” відділами не відображені в моїй трудовій книжці, та й не могли бути - у штатному розписі цих відділів не було. А отже вони також не відображені у трудових книжках тих інших 3-х працівників. Як і решти працівників бібліотеки, яких директор бібліотека “приписує” до відділів в обхід відділу кадрів та наказів ректора.

Але на цьому історія не завершилась. 

Після звернення до МОЗ України про невиконання медуніверситетом наказу МОН України № 1058 від 2012 року - медуніверситет в червні 2020 року таки виконав його. У специфічний спосіб.

Відділи та сектори у штатному розписі з’явились, а наказу про їх створення та внесення до штатного розпису - нема.

І коли після поновлення мене на роботі в судовому порядку у відділі кадрів мені запропонували написати заяву про переведення мене у “новий” відділ - виявилось, що нема куди переводитись, чекаємо на подання директора бібліотеки про створення відділів та відповідний наказ ректора медуніверситету.

Але якщо мене неможливо перевести у новий відділ через те, що його “забули” створити - то як тоді з рештою працівників бібліотеки, яких близько 50-ти і які начебто працюють у відділах?

А ймовірно - ніяк, у тому розумінні, що цього не впорядковували. Медуніверситет не виконує законодавство багато років і там не переймаються узгодженням штатного розпису, призначених посад та посадових інструкцій.

У медуніверситеті діє усне право, що чудово проілюстроване наказом про прийом нового працівника бібліотеки, який мав займатись веб-сайтом бібліотеки:

  • на неіснуючу посаду адміністратора (такої посади ніколи не існувало у штаті бібліотеки - вона стосується ресторанної діяльності за класифікатором посад);
  • у неіснуюий відділ (за рік до внесення цього відділу до штату за наказом МОН);
  • бо в бібліотеку треба було системного адміністратора, але забули уточнити;
  • пізніше проблему “вирішили” - перевели його на посаду бібліотекаря.

Також виникає питання - а як же фінансуються неіснуючі посади та посади, які не відповідають штатному розпису, оскільки медуніверситет - це бюджетна неприбуткова державна установа, фонд оплати праці якої повністю затверджується МОЗ України.

P. S. Цього тижня завітали інспектори Держпраці в медуніверситет - були дуже лояльні до порушень, підказували як частину повиправляти, щоб не заносити в протокол.