118957590 305700617395975 1373195176842436549 nМайже на півтора мільярда гривень вже відремонтували дороги Львівщини цьогоріч у межах «Великого будівництва», яке триває півроку.

До кінця року запланована ще низка масштабних реконструкцій, а проєкти на наступний рік уже готуються та погоджуються, - запевняє керівник Служби автомобільних доріг Львівщини Олег Береза.

- Пане Олеже, розкажіть, що вже зроблено з «Великого будівництва», запланованого на цей рік по регіону?

118889259 743694353139291 6518516312709666683 nСлужба автомобільних доріг дотримується планів, які ми вказали на цей рік, більше того, зараз ми додатково опрацьовуємо ті речі, які в минулих роках були тяжким тягарем, до яких ніколи не доходили руки. А цьогоріч ми запустили їх в активну роботу. Отже, на даний момент маємо по грошах та кілометражу понад 55% виконання плану за «Великим будівництвом». На цей рік заплановано 242,7 км доріг і, думаю, ми їх здамо.

- А це рекорд для області?

118938091 659602911334180 3847188503540580445 nЦе гіперрекорд! Але я вам ще скажу, що оскільки ми розблокували питання польських кредитів, а це близько 142 км доріг, то цього року ще будемо їх ремонтувати у прикордонній зоні. Це так зване питання польського гранту в рамках транскордонної співпраці Польща-Білорусь-Україна, де вже ремонтується 19 км дороги Мостиська-Краківець. Чотири роки ніхто не міг добратися до об’їзної дороги Львів-Трускавець. Зараз відкриті Пустомити-Мединичі, Східниця-Пісочна, доробляємо Самбір-Борислав, там вже відкритий проїзд. Крім цього, у нас вже закінчуються роботи по так званому великому транзитному кільцю, яке будемо робити навколо Львова і яке має близько 190 км. Цього року ми відремонтуємо ділянку Миколаїв-Городок-село Повітне. Поточний ремонт триває на ділянці від Крехова до Жовкви, відремонтуємо майже 30 км (напевно, цього року ще не до кінця) від Жовкви до Кам’янки-Бузької, що дасть можливість великогабаритним фурам та іншим учасникам дорожнього руху об’їжджати Львів, не заїжджаючи до міста. Це дуже важливий момент для того, аби ми зменшили корки, особливо на львівській об’їзній дорозі.

Ми плануємо вже з наступного року розпочати також дуже важливі проєкти – реконструкцію доріг в рамках Малого Карпатського кола. Тобто, це реконструкція малих доріг, з’єднання всіх туристичних, рекреаційних важливих міст Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської областей місцевими дорогами. Аби Буковель, Міжгір’я, Славсько, Велика Рожанка, Мала Рожанка могли бути об’єднані однією дорогою, що дасть можливість такого внутрішнього зеленого туризму. Ну і плануємо реконструювати дороги в Карпатах, привести їх до безпечного рівня: освітити, по можливості розширити обгінні смуги і збудувати навіть значні велодоріжки, аби Карпати були більш доступними та безпечними з точки зору здорового туризму.

Крім того, Львів має велике логістичне, комунікативне значення, тому що знаходиться на кордоні. Тому нам дуже важливо реконструювати нашу головну магістраль Київ-Чоп до дороги першої категорії. Особливо ділянку зі Львова до Стрия, де найбільше спостерігається скупчення машин. Також плануємо цього року розпочати будівельні роботи по дорозі Стрий-Знам’янка, це альтернативна дорога, яка проходить майже через всю Україну, на ділянці від Стрия до Ходорова. Тобто планів і можливостей є дуже багато, тож ми активно працюємо.

118959072 330734154788561 4400608423253266710 nВ нас цього року спостерігається найбільш активна фаза будівельних робіт, ми закінчуємо те, що не могли довести до кінця при попередній владі, розпочинаємо те, про що згадувалося як про довгобуд, і, звісно, те, що ми маємо в планах – це розширення наших доріг, створення більш комфортних умов, аби люди могли вибирати кращі дороги. Ми плануємо ще зробити інформаційну підтримку: де яка дорога вже відремонтована, – щоб люди вже розуміли, де є альтернатива. Бо, наприклад, з Карпат їдуть всі по одній дорозі, хоча насправді є можливість їхати через Східницю, Турку, тобто ці дороги вже відремонтовані й будуть мати важливе транзитне значення. А особливо, якщо подивитися зі сторони Закарпаття, оця дорога М-13 «Львів-Самбір-Ужгород», яку цього року ми повністю здамо в експлуатацію, буде відремонтована ще зі сторони Закарпаття. Ми отримаємо реальну можливість їхати не тільки по одній Київ-Чоп, але й по Львів-Самбір-Ужгород, а це суттєво розвантажить потоки машин по Львівській області.

- Скільки вже витрачено коштів станом на 1 вересня і скільки ще заплановано до кінця року на дороги?

Цього року заплановано 2 млрд 800 млн, на 1 вересня використано більше ніж 1,4 млрд і зроблено понад 125 км доріг.

- Чи маєте вже кошторис на наступний рік?

119043412 328417705028564 2013040402450854627 nВсе залежить від того, як і які дороги цього року відремонтуємо. Будуть перехідні об’єкти, будуть нові об’єкти, як Карпатське коло, реконструкція дороги Стрий-Знам’янка, а це більше мільярда гривень, розширення львівської об’їзної, будівництво північної об’їзної… Це те, що буде робити не сама Служба, замовником буде спеціалізоване підприємство «Укрдорінвест». Ми зараз викуповуємо земельні ділянки, формуємо пакет документів, тендерну документацію і тоді вже «Укрдорінвест» буде проводити тендерну закупівлю, бо це підприємство займається міжнародними проєктами, які фінансуються міжнародними фінансовими організаціями.

- Тобто, це вже сталий факт, що будуть такі роботи, а не розмиті плани?

119042111 330144354893972 1485669263160577859 nАбсолютно вірно, ми вже готуємо проєктно-кошторисну документацію, вже починаючи з літа працюємо над розробкою цих проєктів. Аби вже з наступного року, коли буде відомо, які бюджетні призначення є, почати процедури тендерних закупівель, щоб на початку будівельного сезону, а це березень-квітень, могли активно працювати над цими проєктами.