1 907906enshot 1Про це журналістам повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян, пише НВ.

За його словами, міністерство та профільні інститути Укравтодору наразі вивчають можливість використання золошлаків при будівництві доріг.

Омелян наголосив, що при такому будівництві важливо дотримання простих екологічних норм, тому що ці шлаки містять екологічно небезпечні відходи.

Золошлаки – це продукти комплексного термічного перетворення гірських порід і спалювання твердого палива. У світовій практиці золошлакові відходи використовували при будівництві швидкісної дороги Ейзенхауер у Чикаго й Ересуннського мосту між Данією і Швецією.

Дешево і якісно

Головний еколог компанії ДТЕК Ірина Вербіцька у розмові з Радіо НВ зазначила, що власники золошлакових відходів зробили усе необхідне, щоб наблизити їх використання у будівництві доріг.

Вона додала, що наразі в їх компанії вже провели детальний аналіз законодавства. Також провели аналіз фізико-хімічних властивостей золошлакових відходів. Вербіцька підкреслила, що це дозволить значно здешевити процес і залишити дорожне покриття якісним.

"Ми отримали методичні рекомендації від профільного Інституту імені Шульгіна в частині укладення про можливість, неможливість, і в яких шарах дорожнього покриття можна використовувати ці золошлакові матеріали. Справа залишилася за малим: за політичною волею нашої держави, яке має прийняти на себе відповідальність і прийняти рішення, щоб створити стимулюючі умови, сприятливі умови для того, щоб ці золошлаки могли використовуватися в дорожньому будівництві", – зауважила Вербіцька.

Європейський досвід

Окремі європейські країни використовують понад 90% матеріалів від спалювання вугілля, які проходять процес підготовки для екологічного та ефективного застосування в будівництві доріг,  розповів генеральний секретар Європейської асоціації з питань утилізації побічних продуктів використання вугілля Ханс-Йоахім Фейєрборн.

Для будівництва доріг необхідні значні запаси золошлака на складах.

"У першу чергу треба говорити про технічні переваги золи. Вона ущільнює бетон, тому на нього менше впливає агресивне зовнішнє середовище. Крім того, зола дозволяє економити природні матеріали, які часто використовують як будівельний матеріал", – зазначив Феєрборн.

Екологічна безпечність

Еколог Олександр Ігнатенко розмові з Радіо НВ зазначив, що практика додавання золошлаків до основної суміші під час будування доріг не нова.

До бетону, піску та щебня додавали вугільні відходи ще за радянських часів. Хоча, зазвичай, це робили не на дорогах національного значення, додав Ігнатенко. Щодо безпечності золошлаків – вони абсолютно не шкодять ні здоров’ю людини, ні природному середовищу.

"Від тих екологічних проблем немає. Це якщо золошлак від сміттєспалювального заводу, там є небезпечні речовини. І от там і екоінспекція, і санслужба дивиться, чи є небезпечні речовини. При будівництві ми використовуємо надешевші ресурси, якщо пісок добувають незаконно по всій Україні, дешевше по логістиці привезти його до будівництва дороги, ніж везти від ТЕЦ", – наголосив Ігнатенко.