1402844У Львові планується реконструкція площі Івана Франка. ЛКП «Львіватодор» оприлюднив для обговорення на своїй сторінці чотири варіанти реконструкції цього простору.

Згодом у міськраді оберуть остаточний варіант реконструкції площі.

Варіант “Круговий рух для автотранспорту”

56599880 2249776835044674 1321696346196934656 nВаріант передбачає організацію кругового руху для автотранспорту навколо пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в напрямку до центру з вул. Вітовського та в напрямку Вітовського від вул. Стрийської, а також в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку. Разом з цим варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (біля будинку № 78) та острівної зупинки на вул. І.Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка).

Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі за рахунок розширення центрального трикутника, влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.

Переваги:
- немає руху трамваїв назустріч іншому транспорту
- виділені смуги до та з центру до пл.Франка
- зменшення в середньому на 7-9% відстаней між посадковими платформами на основних напрямках пересадок
- більше зупинок безпосередньо на площі, перенесення сюди трамвайної зупинки від Стрийського ринку
- збереження існуючого озеленення
Недоліки:
- вузькі тротуари, зупинки додатково зменшують пішохідний простір біля будинків
- значна довжина переходів (3 смуги)
- немає можливостей для відділеної велоінфраструктури
- немає місця для паркування та доставки товарів

Варіант “Повне трамвайне кільце”

56290931 2249776951711329 6799385476739366912 nВаріант із облаштуванням повного трамвайного кільця передбачає створення на площі Франка великого пересадового вузла між різними напрямками громадського транспорту з можливістю розвороту трамваїв у всіх напрямках при потребі. Також одна з ідей цього варіанту, яка може бути використаною і у інших - організація спільної для трамваїв, тролейбусів та автобусів виділеної смуги на вул. Франка від центру.

Переваги:
- зручні швидкі пересадки, найменша відстань між зупинками (на 10-16% менше ніж зараз)
- розвороти трамваїв у всіх напрямках, можливість облаштування нових маршрутів та розширення можливостей зміни руху в разі аварій та паркування на коліях
- можна поєднати з мережею тролейбуса
- пішохідні переходи з обох сторін платформи
- зупинки об’єднані за напрямками, немає перебігання
- збереження форми острівця
- збереження озеленення
Недоліки:
- небезпечні (відносно інших варіантів) переходи: колії, значна довжина і різні напрямки руху
- немає можливостей для відділеної велоінфраструктури

Варіант “Т-подібне перехрестя”

56276003 2249776971711327 5726339957132361728 nВаріант передбачає радикальну перебудову площі Франка з облаштуванням Т-подібного перехрестя та значне розширення громадських просторів вздовж фасадів замість існуючого острівця. Передбачено розділення трамвайних колій за напрямками руху на під'їздах до перехрестя, для унеможливлення блокування трамваїв автотранспортом. Зупинки влаштовуються за перехрестям, при цьому в напрямку Сихова влаштовано “кишеню” (щоб під час зупинки трамвая мати змогу назбирати автомобілі в чергу на перехрестя зі Стрийською).

В інших напрямках - зупинка в смузі руху, при цьому в напрямку Вітовського можна продовжувати виділену смугу, яка є на Франка, а авта з центру та від Стрийського ринку на Вітовського спрямовувати через Зарицьких - Волощака. Передбачено закриття для проїзду вул. Менделеєва, яка стає житловою тупиковою вулицею, а заїзд на неї виконується через вул. Кирила і Мефодія. Світлофор на перехресті Франка - Вітовського синхронізується з перехрестям Франка - Стрийська.

Переваги:
- зупинки відповідно до напрямків руху
- трамваї не блокують одне одних, авто не блокують трамваї
- зменшення кількості переходів, регульований перехід через площу
- суттєве розширення тротуарів, є місце для паркування та доставки товарів
- значно зменшується площа, зайнята під транспортну функцію
- великі можливості для комерції на перших поверхах
- всі можливості облаштувати якісну велоінфраструктуру
- враховує існуючий стан на сусідніх перехрестях
- облаштування нових громадських просторів, можливість для нового якісного дизайну

Недоліки:
- збільшення довжини переходів
- збільшення в середньому на 4-5% довжини пересадок
- більше спільного руху авто і громадського транспорту
- великий додатковий транспортний потік на Зарицьких
- знищення озеленення острівця

Варіант “Три сторони трикутника”

56573518 2249776985044659 794072236792217600 n 1Варіант передбачає організацію руху автотранспорту по всіх сторонах трикутника пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру та до вул. Вітовського, а також в одному напрямку від вул. Вітовського. Приватний транспорт рухається по найпрямішій траєкторії з Вітовського в центр і зворотно. Рух від Стрийського ринку в сторону Вітовського переноситься на Зарицьких. Також варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (перед будинком № 78), з яких одна «віденська» (в напрямку Стрийської) та двох острівних зупинок, з яких одна на вул. І.Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка), інша – на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру.
Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі за рахунок влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.

Переваги:
- виділені смуги у всіх напрямках
- підвищення безпеки руху
- більше зупинок на площі завдяки, перенесенню трамвайної зупинки від Стрийського ринку
- зменшення в середньому на 5-7% відстаней між посадковими платформами, пересадки стануть зручними
- кількість смуг для переходу зменшується, кількість переходів збільшується
- часткове збереження озеленення

Недоліки:
- менше простору біля фасадів, можливостей доставки товарів немає
- збільшується транспортне навантаження на вулицю Зарицьких
- можливе бігання між двома зупинками через те, що транспорт може йти в одному напрямку з різних зупинок
- немає можливостей для відділеної велоінфраструктури