Робоча група львівської мерії прийняла рішення, що висота платформ на нових трамвайних зупинках буде складати 25 сантиметрів.
Про рішення робочої групи повідомила громадська організація «Зручне місто» на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук». За даними громадської організації таке рішення підтримала більшість із складу робочої групи, яка була створена на основі розпорядження міського голови Львова № 89 на початку березня 2019 року. Цю робочу групу очолили заступник директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури Андрій Білий та працівник Управління транспорту Костянтин Баранюк.
Нагадаємо, що після прибуття до Львова в кінці липня 2018 року модернізованих трамвайних вагонів «Tatra KT4DM» через допущені під час проектування трамвайних зупинок проектні помилки, ці вагони не змогли курсувати на низці трамвайних маршрутів. Відповідальність за це намагалися покласти на працівників ЛКП «Львівелектротранс», проте в ході розслідування, яке провів депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич виявилося, що при проектуванні і будівництві підвищених посадкових платформ була допущена низка проектних помилок.
«В Україні іще від 1995 року діє спеціальний документ, який регламентує спорудження таких об’єктів транспортної інфраструктури, як зупинки громадського транспорту. Це є «Правила розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту», які розміщені на сайті Верховної Ради України. Цей документ має позначення КДП-204/12 Украiна 240-95. Він говорить, що висота посадочних платформ на трамвайних зупинках має знаходитися в межах 10 – 30 сантиметрів. Ми заміряли посадкові платформи на львівських трамвайних зупинках. Виявилося, що їх висота – 350 – 360 мм., отож грубо порушено українську нормативну базу. Причому будівництво таких зупинок продовжували уже після того, як до Львова прибули трамваї із Берліна. Це зупинки «вул. Котика» і «вул. Дорошенка», – говорить Ігор Зінкевич.
За словами депутата, його команда провела роботу, щодо визначення оптимальних розмірів посадкових платформ на трамвайних зупинках. До цієї роботи, зокрема, долучилися фахівці ЛКП «Львівелектротранс», а також трамвайники із Вінниці, Дніпра та Одеси.
«Львівські чиновники посилалися на те, що ДБН В.2.3-18:2007, який регламентує будівництво електротранспортної інфраструктури, містить вимогу, що посадочна платформа має бути на рівні першої сходинки трамвайного вагона. Для порожнього вагона із новими колесами це дійсно 360 мм. Але проектувальники через незнання експлуатації трамваїв, не врахували, що колеса вагонів зношуються, а сам вагон «осідає», коли заповнюється пасажирами. Мені то все добре пояснили. Відповідно я направив депутатське звернення в Мінрегіонбуд, щоб в ДБН та інші нормативи були внесені уточнення, які б унеможливили такі помилки у майбутньому», – каже Зінкевич. За його словами, це звернення уже принесло перші плоди.
В квітні 2019 року Зінкевич подав на розгляд робочої групи із упорядкування висоти посадочних платформ на трамвайних зупинках звернення, у якому навів детальні пропозиції, щодо облаштування зупинок.
«Ми проаналізували нормативи, параметри українських і зарубіжних трамвайних вагонів і прийшли до висновку, що для суто трамвайних зупинок висота платформ має бути 250 мм. Для трамвайно-автобусних – не більше 200 – 220 мм.», – каже депутат.
На недавньому засіданні робочої групи ця пропозиція була підтримана більшістю голосів членів робочої групи. Отож тепер посадочні платформи на трамвайних зупинках будуть не вищими за 25 см., що забезпечить можливість експлуатації всіх моделей трамвайних вагонів як європейського, так і закордонного виробництва незалежно від типу дверних приводів.
Зазначимо, що висновки, до яких прийшла команда львівського депутата практично повністю збігаються із тими, які надані провідною науково-дослідною установою України в галузі електротранспорту – Науково-дослідного і конструкторсько-технологічного інституту міського господарства, які були надані у відповідь за звернення ЛКП «Львівелектротранс». Ці висновки підписані видатним електротранспортником України Леонідом Збарським.
«Виникає одне питання – чому до науково-дослідного інституту не звернулися іще під час будівництва у Львові найпершої трамвайної зупинки із підвищеною посадочною площадкою на вулиці Чернівецької. Ії, як мені пояснили у Залізничній РА, збудували взагалі без проекту і без отримання технічних умов від «Львівелектротрансу». Хоча КДП-204/12 Украiна 240-95 каже, що такі об’єкти мають будуватися за проектом, який затверджується виконкомом», – каже Ігор Зінкевич.
Депутат обіцяє і далі тримати на контролі питання транспортної інфраструктури, її відповідності українським нормативам, а також вимогам безпеки, зручності і комфорту для пересічних громадян.