ZupРадник міського голови Львова Ярослав Грибальський, який представляє інтереси інвалідів виступає проти впорядкування розмірів трамвайних зупинок у Львові. Про це не своїй сторінці у соціальній мережі «Фейсбук» повідомив інший радник Садового, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Андрій Білий. Пан Білий також опублікував звернення пана Ярослава Грибальського, в якому той погрожує звернення у прокуратуру через закупівлю транспорту який, на його думку, не пристосований для перевезення інвалідів.

Як уже писав «Форпост» іще минулого року у Львові виникла проблема із випуском на лінію трамвайних вагонів «Tatra KT4DM», які місто купило у Берліні. Виявилося, що проблема виникла через те, що під час будівництва посадкових платформ на трамвайних зупинках було допущено проектну помилку і порушено вимоги Державних будівельних норм України ДБН В.2.3-5:2001 «Вулиці і дороги населених пунктів», в яких висота платформ на зупинках трамвая має становити від 10 до 30 см., в той час як у Львові збудували платформи висотою 35 і більше сантиметрів.

GrybСправа, щодо закупівлі трамвайних вагонів і порушень вимог Державних будівельних норм України при будівництві об’єктів електротранспортної інфраструктури розслідується органами Національної Поліції України. За інформацією, яку у відповідях на депутатські запити оприлюднив заступник міського голови Львова Сергій Бабак, проектна документація, яка стосується реконструкції низки вулиць із трамвайним рухом, а також будівництва «комфортних» трамвайних зупинок на вулиці Дорошенка вилучена слідством.

Для унормування розмірів посадкових майданчиків на трамвайних зупинках Львова у березні 2019 року розпорядженням міського голови № 89 була створена робоча група, яка мала вивчити нормативно-правову базу України, зарубіжний досвід будівництва зупинок та прийняти рішення щодо оптимальної висоти посадкових платформ. Депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич подав на розгляд цієї робочої групи свої детальні пропозиції, які стосуються облаштування зупинок громадського транспорту. Ці пропозиції були розроблені на основі аналізу вітчизняної нормативної документації, будови трамвайних вагонів та зарубіжного досвіду облаштування зупинок. У цих пропозиціях було запропоновано оптимальну висоту платформ на виокремлених трамвайних зупинках в 25 сантиметрів, для автобусно-трамвайних зупинок – 20 сантиметрів, а для зручності посадки у трамвай із проїзної частини депутат запропонував дещо підняти її рівень – на 15 сантиметрів над рівнем трамвайних рейок.

Фактично аналогічні пропозиції були надані провідною науковою установою ДП «Науково-дослідний і конструкторсько-технологічний інститут міського господарства» в місті Києві. Саме цей заклад розробляє Державні будівельні норми, які стосуються електротранспорту і має право на їх офіційне трактування.

Робоча група щодо унормування параметрів трамвайних зупинок практично одноголосно підтримала пропозиції депутата Ігоря Зінкевича та ДП «НДКТІ МГ» і встановила, що висота посадкових платформ на трамвайних зупинках має становити не більше 25 сантиметрів, що забезпечить нормальну експлуатацію всіх моделей трамвайних вагонів Львова і відповідає вимогам чинних «Правил розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту». Єдиним, хто голосував проти, був саме радник міського голови із питань інклюзивності Ярослав Грибальський.

Зараз він подав на ім’я міського голови звернення, в якому безпідставно звинувачує членів робочої групи у ніби то порушенні Державних будівельних норм, хоча жодного посилання із зазначення реєстраційних номерів таких документів не наводить. Він стверджує, що посадочні платформи висотою 25 сантиметрів зроблять трамвайні зупинки ніби-то недоступними для мало мобільних, хоча відстань між поверхнею платформи і першою сходинок трамвая в такому разі складатиме від 2,5 до 11 сантиметрів. До речі, нормована висота сходинки в салоні трамвая становить 25 сантиметрів…

Пан Грибальський погрожує міській владі зверненням до суду і прокуратури, оскільки на його думку придбаний для міста транспорт не пристосований для перевезення осіб із інвалідністю. Це звинувачення видається дивним з огляду на те, що минулого року місто придбало 150 нових низькопідлогових автобусів, а аналогічні трамваї, як Львів, придбало румунське місто Орадя де діють європейські нормативи щодо доступності транспорту.

Можемо припустити, що в даному випадку йдеться зовсім не про інтереси мало мобільних, а про внутрішню боротьбу в команді міського голови Львова Андрія Садового. І хоча офіційним гаслом його партії «Самопоміч» є «В єдності – сила», насправді в команді мера йде постійна боротьба, в тому числі за «доступ до тіла» Андрія Івановича. Отож, Ярослав Грибальський, скоріш за все, незадоволений саме посилення впливу групи заступника мера Геннадія Васьківа, до якої і належить Андрій Білий.

Зауважимо, що реальної діяльності пана Грибальського, щодо підвищення доступності об’єктів міської інфраструктури практично не видно. Для прикладу, питання відсутності об лаштованих зупинок трамвая вздовж трамвайного маршруту № 3 підняв депутат Ігор Зінкевич, а інший депутат Львівської міської ради – Ігор Дякович досяг значного прогресу в справі доступності об’єктів залізничної інфраструктури та забезпечення можливості для осіб із інвалідністю придбання пільгових квитків на потяги «Укрзалізниці» через інтернет.

.