9 грудня у львівській приватній загальноосвітній школі "Школа вільних та небайдужих" вчительку попросили написати заяву на звільнення через "надмірну" з її боку пропаганду української мови, боротьбу з суржиком. Зробили це на прохання російськомовних донецьких батьків одного з учнів.
Про це повідомив відомий захисник української мови та керівник управління інвестиційної політики ЛОДА Роман Матис.
Вчителька української мови Іванна Ружан заявила, що вона стала жертвою багатих переселенців із Донецька, які погрожували "вижити її зі школи".
"Цькування мови, вчителів, нових учнів...Так працюють "батьки-мажори" у приватній школі. Не прийняли нову дитину, замовили... - і вижили (через своїх дітей). Не сподобався ще один - і ось погроза з боку дітей: "Ми вижили Злату - і тебе виживемо".
Не "по-їхньому" працює вчитель - анонімне опитування, цькування і примусова заява - "за згодою сторін" - без згоди однієї з них.Деякі батьки вдаються навіть до відвертої чорної брехні проти вчителя (роблять це тихо, бездоказово, нахабно і постфактум). "Дєньгі рєшают всьо"! Пропаганда української мови та "боротьба" із суржиком в українському Львові - жорстко присікається. Вивчення державної мови розцінюється як "забагато". Для захисту російськомовних та "данєцких" у Львові можна показово розправитись як з мовою, так і з учителем.Чи, може, це так випадково трапилося саме в цей непростий для України час, саме в одному класі....в одній із львівських шкіл?..Питання!", - на писала звільнена вчителька на своїй стрінці у Фейсбуку.
Натомість у школі заявляють, що вигнали вчительку "через недружню поведінку".
Після цього один із батьків учнів Роман Процак повідомив про збори, що відбулись в нашому класі "Мрійники" між батьками, адміністрацією та представниками власників школи. Заява батьківського комітету підтвердила те, що проблеми озвучені вчителькою таки мали місце, адміністрація школи це ніби-то визнала і працюватиме над усуненням проблем, які виникли.
"Правда, як завжди десь по середині. На зборах обговорили ситуацію, яка відбулась і тривалий конфлікт, який мав місце та відбувався в класі протягом тривалого періоду.
Більшість батьків висловили свою думку та щодо неприпустимості та недопущення дитячого булінгу, не покараність виявлених системних порушень із сторони ряду учнів та про недопустимість порушень правил та червоних ліній в майбутньому. Деякими з батьків було озвучені факти булінгу та цькування їх дітей окремими учнями, що в загальному створювали не комфортне середовище для навчання та організації виховного процесу. Про усунення фактів дозволеності певних речей одній частині учнів, якщо друга намагається уникати таких порушень та в необхідності покращення екосистеми в класі, яка дозволить окремих осіб перетворити в зрупований колектив.
Адміністрацією школи було визнано ряд прогалин в організації виховного процесу та в недотриманні певними учнями Конституції та правил школи. Також було досягнуто домовленостей щодо неприпустимості зриву уроків, запізнень і інших порушень встановлених і виявлений в процесі розбору конфлікту та фактів, які були озвучинені окремими батьками.
За результатами розбору конфліктних ситуацій, які мали місце адміністрація спільно з батьківським колективом визнали необхідність в подальшому для уникнення схожих подій чітко та неуклінно дотримуватись правил та Конституції школи та прийняли рішення про обовязковість правил для всіх учасників процесу.(дітей, батьків, адміністрації).
Проти ряду "порушників" правил, із слів адміністрації, розпочато провадження передбачені Конституцією школи, які вразі продовження протиправної поведінки можуть призвести до усунення від навчального процесу із можливим відрахуванням не зважаючи на "соціальне становище" батьків.
Адміністрацією школи було запевнено батьків в подальшій підтримці всього українського, в належному вивчені державної мови і не зважаючи хто якою мовою спілкується в дома, в школі виховний процес буде відбуватися виключно державною мовою, хоча ряду батьків в тому числі під час зборів дійсно важко відбувалось спілкування українською !
Є сподівання, що в подальшому буде налагоджено комунікацію між адміністрацією та батьками, що дозволить в майбутньому уникати схожих конфлітний ситуацій, які мали місце бути.
P.S.: Додатково хочеться закликати усіх дописувачів не допридумавати своїх версій події та не трактувати конфлікт учасниками чи дотичними особами якого Ви не були. Сподіваємось, що даний конфлікт вичерпано повністю", - підсумував Роман Процак.
Натомість за словами вчительки її змусили підписати заяву про звільнення за власним бажанням.
"Рішення ви приймали при зачинених дверях у своєму кабінеті із засновниками. Колективу там ніякого не було і майже ніхто, до цього посту ні про що не знав. Ви обманюєте людей публічно. Ви подали мені готовий папір на підпис і примусили підписати. На зборах не були присутні вчителі. Все таємно і тихо - до чергового удару. Двоє дітей у 4 класі Мрійники відверто порушують усі правила школи, хамлять вчителям, ще інші цькують новеньких. "Недружня поведінка", п. Олесю? Основний вчитель скинув це на тьютора. Директор скинув на самоплив. Окремих захисників школи мистецтв підключили, як важку артилерію, щоб гладили і толерували поведінку мажорів. Чинити треба чесно, так, як декларує ця школа. А то одне на папері, а інше - у дійсності.
Руками цих 2-4 дітей батьки вижили нову ученицю, під прицілом тепер ще один хлопчик, вижили вчителя. Це не просто маленький інцидент у класі. І саме у цій школі не знають, що таке праця вчителя, бо ж для того щоб бізнес працював - вчителя найпростіше звільнити. А дітей перевели на іншу локацію після "зачинених" від вчителів зборів. Ось рішення! Я жодного разу не вказала, що у школі є така загальна атмосфера. Ще раз конкретизую - 4 клас, в якому працювала", - каже Іванна Ружан.