1 f7fa70e1243691ed8d7b2d0e8396ec2eЛКП «Інститут просторового розвитку» розробив новий проект реконструкції площі Двірцевої. Пріоритет проекту – збільшити інфраструктуру громадського транспорту, збільшити кількість зупинок, а в майбутньому збільшити кількість трамвайних маршрутів до вокзалу. Про особливості проекту розповів начальник управління архітектури й урбаністики Юліан Чаплінський.

2 293c1d3f61df5627710055b3a92843be«Основна ціль проекту реконструкції площі Двірцевої – впорядкування руху громадського і приватного транспорту, тому що зараз тільки трамваї мають відділену смугу і та смуга є значно дальше, ніж автомобіль може доїхати. Фактично, жодної розмітки нема і коли люди виходять на площу, що складається враження, ніби 20 машин, які там паркуються, виглядають як 200 автівок. Тобто людині, аби добратися до скверу, потрібно подолати ті перепони. В принципі, з будь-яким візком добратися через цю бруківку до головного входу – це виклик. Якщо подивитись на Google Maps згори, то ми побачимо, що це просто хаотичне паркування. У будь-якому випадку ця площа є невпорядкована», - зазначив Юліан Чаплінський.

10 e751c5c0596ad23364c0c693257a8a16За його словами, головний пріоритет - збільшити інфраструктуру громадського транспорту, збільшити кількість зупинок, а в майбутньому збільшити кількість трамвайних маршрутів до вокзалу.

«Ми хочемо розділити їх, приблизити до фасаду головного вокзалу, а також розділити смуги для таксистів, приватного транспорту. Фактично, ми продумали це так, аби таксисти були ліцензованими, як у цивілізованому світі. Ця логістика була першим пріоритетом.

12 3236e9340d744e3f2a5aaec54481d5dcДруга річ – несподівана для людей – пішохід, який йде вздовж вул.Чернівецької до вокзалу, доходить до площі і має перетнути широку автомобільну смугу. Це небезпечно і для дітей, і для всіх людей. Зараз пішохідна зона виноситься у центр вул.Чернівецької і впирається прямо в головний вхід вокзалу. Тобто людина з візком зможе йти по Чернівецькій і вийде на пішохідну алею.

14 57b3a6b6bcd3ae0cf0ad89c5e83313eaРух громадського транспорту буде об’єднаний у правій смузі, тобто поруч будуть трамваї, поруч буде смуга для автобусів і вони зможуть курсувати не залежно від автомобілів.

Також у перспективі розвитку площі важливе питання – це збільшення озеленення. Ми у проекті збільшити площу скверу, тобто ще одна мета – збільшити кількість зелених насаджень і зробити їх більш симетричними. Якщо зараз ми бачимо скверик тільки ліворуч від входу, а справа лише асфальт, бруківка і автобуси, то там тепер буде більше зелені.

16 aaf1cb55d6c1cc2e5dfd4ad9e19e6156Ще один важливий елемент – це передбачена перспектива облаштування підземного паркінгу, як інвестиційного проекту, тому що зі збільшенням маршрутів вокзалу, кількість автомобільних місць також треба збільшити. Паркінгу, який є на території залізниці орієнтовно на 200 машин, буде не вистачати, тому передбачено, що, як інвестиційний проект, ми можемо запропонувати інвестору збудувати паркінг. Правило буде таке, як у всіх європейських терміналах: якщо люди хочуть забрати когось, то заїжджають, якийсь час є безкоштовний, а якщо затримуються, то платять погодинну оплату», - зазначив Юліан Чаплінський.

17 b0a628e61954dcf1a481503495c84974Щодо фонтану, за словами начальника управління архітектури й урбаністики, є пропозиція залишити воду і зробити більш сучасний фонтан з формуванням скверу ближче до фасаду вокзалу.