1 345im65a7g58esПісля прибуття до Львова трамвайних вагонів «Tatra KT4DM» із Берліна зчинився великий скандал, адже параметри зупинок, побудованих із порушенням Державних будівельних норм України, унеможливили експлуатацію цих вагонів на деяких маршрутах у Львові.

Одними із таких зупинок, які були побудовані із порушенням ДБН, виявилися «комфортні» зупинки на вулиці Дорошенка, що їх було побудовано на замовлення Галицької районної адміністрації відповідно до доручення Міської комісії з безпеки дорожнього руху. Громадські активісти із організації «Зручне місто» іще восени провели заміри висоти посадкових платформ на трамвайно-автобусних зупинках на вулиці Дорошенка і встановили, що платформи виявилися вищими за першу сходинку трамваїв «Tatra KT4», які ось уже майже 40 років курсують по Львову, а також вищими за першу сходинку автобусів «Атаман А092Н6», які курсували по вулиці Дорошенка на автобусному маршруті № 9. У цих автобусів двері, як і у трамваїв з Німеччини, відкриваються назовні, тому вони не могли під’їхати у притул до платформ.

1 0987ee56n3s5hot 2 2 64735e8n64s9h49ot 2 3 09656e245n1shot 2 4 64686979ens5859hot 2

З приводу невідповідності посадочних платформ українським нормативам, громадський активіст Максим Шкотняр зареєстрував петицію до Львівської міської ради із проханням виправити недоліки, а депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич подав депутатське звернення до Галицької районної адміністрації.

Відповідь на це звернення Ігор Зінкевич сьогодні опублікував у своєму «Фейсбуці». Як виявилося, проект трамвайно-автобусних «комфортних» зупинок розробляло ТзОВ «Шеремета Архітект Груп», головним архітектором проекту виступав Шеремета Микола Дмитрович, це ж ТзОВ виконувало авторський нагляд за будівництвом. Державну експертизу проводила філія ДП «Укрдержбудекспертиза», причому на її вимогу висота платформи була визначена у 335 мм. відповідно до параметрів трамваїв «Електрон», а не максимально 300 мм., як йдеться у діючому на момент проектування ДБН В.2.3-5:2001 «Вулиці і дороги населених пунктів». Експертом, який проводив експертизу дорожньої частини виявився Сергій Ярославович Фіалковський.

Аналізуючи інші відповіді на свої звернення, Ігор Зінкевич виявив, що і проектант, і експерт є працівниками Львівського комунального підприємства «Інститут просторового розвитку», яким керує радник міського голови Львова з питань інфраструктури Олег Шмід.

Депутат пообіцяв звернутися до керівництва міста із зверненням, щодо повторного аналізу і експертизи проектів, виконаних ЛКП «Інститут просторового розвитку» за участю проектувальників М.Д. Шеремети та С.Я. Фіалковського, адже якщо вони допустили відхилення у такому простому проекті, відхилення можуть бути і у складніших.

Ігор Зінкевич також вважає, що правоохоронні органи мають розібратися, як виникли порушення нормативів при проектуванні і будівництві:

«Що це? Банальний непрофесіоналізм, небажання думати, безвідповідальність чи свідомо дії – ворожнеча між окремими групами впливу в Львівській міській раді? Це питання, напевно, мають вирішувати правоохоронні органи...», – написав Ігор Зінкевич.