1394365 607705049275663 675039699 nДосить часто ми чуємо, що на автобусних маршрутах є недостатній випуск транспортних засобів. Про це пишуть як окремі громадські організації, так і багато засобів масової інформації. В той же час з іншої сторони чути виправдання, мовляв, активісти користуються неофіційними даними та відверто говорять неправду. Таку позицію, як правило, займають міські чиновники, які впевнені, що містом курсує необхідна кількість автобусів.

З одного боку, ми на власні очі бачимо, що транспорту недостатньо, інтервали руху непристойно великі, а з іншого – нас переконують в протилежному: автобуси є, просто ми їх не помічаємо. Тож як переконатися в правдивості та чесності тверджень чиновників? Дуже просто. Беремо окремий маршрут і перевіряємо його, користуючись офіційними інструментами.

Декілька слів з офіційного документу, що називається Договором про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування. В Договорі чітко зазначено, що розрахунок випуску на маршрут транспортних засобів, а також визначення регулярності (в т. ч. виконання рейсів) здійснюється на підставі даних, отриманим Організатором (тобто управлінням транспорту) за результатами роботи GPS-трекерів у транспортних засобах, які задіяні до перевезень (п.2.2.2.22.2 Договору).
Крім того, відповідно до п.2.2.2.17 Договору, перевізники зобов’язані щомісячно надавати в управління транспорту звіти за встановленою формою.

Також відомо, що перевірка управлінням транспорту випуску на лінію автобусів здійснюється згідно даних ЛКП «Львівавтодор» та системи MICRO-GIS.UA за GPS-трекерами.

Отже, для того, щоб розвіяти будь-які наклепи на перевізників і переконатися у правдивості тверджень міських чиновників, достатньо скористатися даними, які використовує саме управління транспорту. Що ми й зробили.
Для об’єктивності беремо добре знайомий маршрут №39 і подаємо стосовно нього запит на одержання публічної інформації щодо звітів про його роботу протягом двох місяців, а саме: аналіз виконаного руху автобусами, рапорти погодинного випуску автобусів, щоденні звіти виконання графічності водіями. Зазначимо, що таку інформацію на інформаційний запит можна було без проблем отримати ще з далекого 2014-го року, чим ми й часто користувалися.
Невідомо, що сталося у році теперішньому: чи то магнітні бурі подіяли на систему, чи то вже метеорит наблизився… Одним словом, системі відстежування неочікувано прийшов гаплик. Можливо, не зовсім гаплик, але в крайньому разі на папері так виглядає.

Отож, у відповіді на інформаційний запит кажуть, що програма, яка фіксує інформацію про роботу міського громадського транспорту, працює в режимі тестування і налаштування, а тому дані по маршруту №39 можуть бути некоректні. Тобто, «ми стверджуємо, що транспорт є, але підтверджень не надамо».

Як розцінювати таку позицію міста? Звичайно, це приховування суспільно-корисної інформації. Адже у відповіді можна було б надати і звіти перевізників, як це робилося ще до впровадження GPS-трекерів до 2016 року. Звісно, якщо управління транспорту ці звіти у перевізників вимагає, як цього передбачає Договір. Висновки напрошуються прості: місто займає позицію страуса, ховаючи голову від очевидних проблем. Мало того, воно ще й створює проблеми там, де їх можна уникнути, і йде на порушення Закону про інформацію! Місто не бажає контролювати ринок перевезень та дотримання перевізниками умов Договору. Місто боїться, що офіційні дані про рух автобусів стануть хорошим інструментом в руках пасажирів для відновлення їхніх порушених прав на якісне обслуговування.

Пропоную управлінню транспорту та ЛКП «Львівавтодор» започаткувати практику онлайн-відображення в мережі Internet об’єктивних даних про рух автобусів на усіх маршрутах міста та щомісячного оприлюднення офіційних звітів перевізників, які вони зобов’язані надавати відповідно до умов Договору.

Прошу представників ЗМІ та депутатського корпусу ЛМР посприяти в реалізації пропозиції.

52360969 2146174942095325 7100307906452520960 n