Olha YevstihnieievaНаприкінці травня я написала пост про те, хто потрапить в парламент. Вже тоді було відомо про рейтинг Слуги Народу, а про популярність Опоблоку та За життя мені було відомо ще в день другого туру.

Коли стало відомо про позачергові - спостерігалось дві цікаві теденції:
1.Люди не були готові голосувати за невідомі імена
2.Люди були готові голосувати за Слугу Народу, де всі незнайомі імена, крім Зеленського.

Найпростіше та найвірогідніші пояснення в тому, що:

1. Всі партії в Україні - пролідерського типу. 
2. Тренду на нові обличчя у владі, який розпочався ще на початку 2017 року вистачає і на парламентські.

Вже тоді було зрозуміло, що лідер, "бренд" буде тісно конкурувати з іншими партіями та на мажоритарці. З одного боку шанси могли бути в тих, хто був відомий людям - колишні депутати, працівники місцевого самоврядування і тд, але тренд нових обличчь, який вдалось осідлали Слузі Народу таки переміг.

Фактор виборів улітку теж спрацював - невисока явка, та рейтинг Слуги не встиг відкотитись. Все, що робив президент автоматично конвертувалось в рейтинг його партії і без роликів з машини.

Чому ми маємо сьогодні те, що маємо?
Як на мене є кілька причин.

1. Слабка комунікаційна складова попередньої влади щодо здобутків та ризиків опонентів. Маючи кілька інформаційних ресурсів - вони займались низькопробною пропагандою, а треба було робити гармотні екслейнери, типу,як це працює, але з політики та економіки. І комунікувати ризики опонентів, наприклад з такою тональністю, як це роблять плюси, бо ніхто Приват не пов'язує ні з Коломойським, ні з партією, якій він симпатизує. 
2. Недореформовані суди і виборча система - це те, на чому можна було зібрати вершки і проторувати шлях до необмежених можливостей для теперішньої влади. 
3. Рейтинг Шарія показав, що "нас можна зробити" з ютюбчику і тут нічого дивного немає, з огляду на мільйони його переглядів. У нас ця ніша є абсолютно вільною. Але я вже задумуюсь над тим, щоб роботи розбори роликів Шарія)

Висновок один:
Я це повторюю усім - довга, системна low cost кампанія є результативніша ніж отакий кілька місячний бліцкриг

Якщо хочете на місцеві - починайте вже.