2 67r6e7e9n5s9h4ot 1Коли заплющити очі і промовити – «ІТАЛІЯ» - у вашу уяву вривається такий вихор образів, запахів, кольорів, смаків та емоцій, рівних якому мабуть не буває. Перед вашими очима пролітають Колізей і Віа Долороза, Палац Дожів і міст Ріальто, Маранелло і Мілле Мілья, і ще оті, знаєте, маленькі міста.

Міста, назв яких майже ніхто не знає. Міста, які розташовані на гірських кручах. Міста, де неймовірно прекрасна локальна кухня, немає міланського стилю в одязі, та де всі тебе люблять просто за те, що ти сюди приїхав.

Ці Міста мають ті три основні риси, які, на мою думку, характеризують Італію та італійців:
 
Краса, темперамент і доброта
 
Саме специфічно італійсько-неймовірне поєднання отих трьох рис, і породжує, як на мене, все похідне – кухню, при одній думці про яку хочеться їсти; архітектуру, у якій теплота в кожному камені; музику, яка вбудована в кожного італійця та італійку при народженні, ну і звичайно ж – автомобілі.
Немає на світі автомобілів, які настільки більше б передавали національний характер, аніж італійські. Неймовірно гарні, заворожуюче швидкі, темпераментні, емоційні а також – як співається в знаменитій арії «Donna e mobile» – прекрасні у своїй непостійності.
Автомобільні ентузіасти ХХ століття знали, що вони можуть зранку вийти зі своєї вілли на березі озера Комо, оточеної кипарисами (що належала сім’ї уже чотири сотні років), до свого Ламборгіні чи Феррарі, вартістю у пів-вілли, з метою подорожі до Монте Карло на вечерю з графинею – а машина вжух – і не завелась. Бо у неї сьогодні немає настрою.
2 65827346 2298963423484455 1799760527325396992 n
Ламбо Міура
 
3 65303003 2298976880149776 1096847605591179264 o
Феррарі 365 GT 1968 року
 
І уявляєте – це нікого не дратувало. Люди не вимагали безвідмовності від автомобілів, за які дуже дорого заплатили, ні – бо вони купували не річ, а чудо дизайну та інженерії, у якого була душа і був характер. А душу і характер, як відомо, грішми не примусиш. Тож власники тих машин розуміли, що це не просто автомобіль, а партнер, якого треба любити, шанувати і поважати, бо вам разом жити довго і щасливо та пережити спільно багато приємних моментів.
 
На жаль, машини часу не існує, тож ми не можемо повернутись у ті часи і відчути вповні весь той кайф, але інколи… Інколи інженери і дизайнери, посміхаючись сонячно, як вміють тільки італійці, створюють нам витвори мистецтва, родом з тих часів, коли напис “Pininfarina” означав шедевр кузовної майстерності, а не Hyundai Matrix.
 
1 65775658 2298982583482539 6961576116284817408 o
 
І коли вам в руки потрапляє один з таких витворів – ви це одразу розумієте з першого ж погляду
Пані та панове, знайомтесь - Maserati GranTurismo.
 
Молодша на два роки, сестричка Jaguar XKR і AstonMartin DB9, настільки вражає лініями свого кузова, що коли ви, з кавою в руках, зібравшись кудись, вирішуєте цими лініями помилуватись, то, врешті відірвавши погляд, здивовано помічаєте, що минуло вже три години, кава вистигла і ви завалили весь денний графік зустрічей.
 
Pininfarina є знаними умільцями робити купе в класичному стилі, що й доводили нераз, однак тут вони перевершили самі себе, створивши отой «позачасовий (timeless) дизайн» - який не старіє і з роками практично не міняється.
Це - як коли ваші діти виросли, а автомобіль виглядає таким же сучасним і прекрасним, хоча він їх ровесник. І вони випрошують у вас ключі шоб похизуватись перед однокласниками.
 
Тут прекрасне все – з якого би боку ви не стояли і на що б ви не дивились. Но потім ви згадуєте, що машини створені для того щоб на них їздити, а не лише на них милуватись, беретесь за клямку і відчиняєте двері.
 
І тут прилітає перша несподіванка. Це повнорозмірний GT, причому - ви не повірите - довший за XKR та DB9. АЛЕ! на відміну від цих двох, двері тут нормального розміру! Не півтораметрової довжини хрінь, яка змушує вас паркуватись біля супермаркету у найнезручнішому місці, аби тільки справа від вас ніхто не став, бо інакше двері не відкрити. Ні - це звичайного розміру двері, сідати і виходити з машини через які, тим не менш, зручніше, аніж у випадках з півтораметровою хрінню.
 
4 65489628 2299005153480282 3129868820374618112 o
 
Переповнені чіткої впевненості того, що коли ви станете Імператором Землі - всі кузови всіх машин будуть робити тільки італійці, ви сідаєте та за звичкою шукаєте кнопку запуску двигуна. І тут прилітає другий сюрприз – а її тут нема. Ви такі – як це нема? А отак, нема - машина заводиться поворотом ключа. Ключа! Ви таке коли бачили востаннє?!
 
Ви повертаєте ключ і м’яке басовите «мурррррррр» ніжним оксамитом торкається ваших вух, немов, втілений у звук, теплий промінь італійського сонця, що навскіс падає на гірську дорогу на виїзді з короткого тунелю.
 
Обіймаєте кермо, дерев’яне по зовнішньому краю (ви ж не забули водійські рукавички?), натискаєте газ і починається подорож повна сонця, теплоти, і умиротвореності. Русанівка перетворюється на середземноморське узбережжя, Набережна – на Мілле Мілья, і нехай весь світ зачекає – бо ви вже мчите до Монте Карло вечеряти з графинею, з кількома пляшками неббіоло Бароло Бруно Джіакоза на задньому сидінні.
 
У процесі подорожі ви дуже швидко розумієте що, незважаючи на стрімку зовнішність, італійський темперамент, 4.2 літровий V8 під капотом і наявність «страшних» кнопочок типу «спорт» чи «вимкнути стабілізацію», ця машина не тільки ніколи не спробує вас убити, а й буде вас всіляко захищати. В тому числі, від вашої ж нерозважливості.
 
Про що вам делікатно сповіщає сюрприз номер три: підкермові перемикачі передач. На яких окрім традиційних «+» та «-», спеціально для американців (а для кого ж іще?) написано також «up» і «down», що виглядає так собі, але я тут не про те.
 
А про те, що вони стирчать з рульової колонки, не з самого керма, як всі звикли і, відтак, разом з кермом не обертаються.
«Як це?!» - обуритесь ви – «а як же..» «А ЯК ЖЕ ЩО?!» - вперши руки в боки, запитає вас прекрасна італійка «Як же ти, баббео, тепер бавитимешся передачами в поворотах?! А ти збирався?! Не для цього Мамма КВІТОЧКУ ростила!»
 
1 65316434 2299022190145245 6592964069978800128 o
Маммина бамбіна не знайомиться на вулиці
 
1 65215350 2299026573478140 1540746838003417088 o
диявол/ангел - в деталях
 
Бо Мамма й справді не для того ростила квіточку, і хоча коробка передач тут від Ferrari GTB599 Fiorano, а двигун – задля різноманітності – теж від Ferrari, але від F430, Maserati Granturismo – це not that kind of girl.
 
Айбо сеся дівчина має той особливий дар справжньої аристократії, коли відпрасований і блискучий джентльмен раптом виявляється здатним побити трьох здоровенних бугаїв, а леді в бездоганній вечірній сукні – прекрасно володіти вогнепалом і їздити на Дукаті на швидкості 200, по зустрічній. Але той факт, що вони можуть все це зробити, не означає, що вони збираються застосовувати свої вміння на практиці. Прийнамні, на цих вихідних.
А ще, ця італійка повна краси та темпераменту, найповніше реалізовує третю рису Італії – доброту.
 
Ту особливу італійську доброту, яка можлива від природи тільки у добрих людей, які оточені іншими добрими людьми, причому - зранку до вечора, багато сотень років.
 
Яка у теплоті посмішок, у зморшках в куточках очей, у сонячному промінні і кольорах італійського прапору в Капрезе, в легкості Санджовезе і теплому камені, на який сів відпочити.
 
Ту доброту, через яку так тяжко покидати Італію…
 
І так тяжко покидати салон цієї чудової Італії на колесах.
 
… через невеликі та дуже зручні двері.
 
Arrivederci e molte grazie, bella signorina