Зареєструвати право власності та прописатися в новій квартирі — актуальне питання для тих, хто тільки планує або вже придбав власне житло. Просто підписати договір і внести кошти — недостатньо.
Стати повноцінним господарем квартири можна лише після того, як до Державного реєстру речових прав будуть внесені відомості, що підтверджують: саме ви є власником нерухомості. Що для цього потрібно і куди звертатися, щоб прописатися в квартирі в новобудові, — з’ясовуватимемо в цій статті.
Які документи необхідно мати для успішної реєстрації права власності на квартиру в новобудові?
Реєстрація права власності на нерухомість здійснюється тільки шляхом внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Для цього спершу треба звернутися до нотаріуса, зібравши повний пакет необхідних документів, щоб уникнути відмови чи інших проблем, що можуть виникнути в процесі реєстрації.
Документи, які необхідно надати державному реєстратору або нотаріусу для прописки в квартирі в Україні:
- заява про реєстрацію права власності на квартиру;
- копія паспорта та ідентифікаційного номеру;
- оригінал технічного паспорта на квартиру;
- акт прийому-передачі нерухомості;
- договір із забудовником (договір купівлі-продажу, інвестиційна угода, договір пайової участі або інші варіанти співпраці);
- квитанція про сплату адміністративного збору (сума збору починається від 215 грн);
- додаткові документи.
Важливо, щоб технічний паспорт на нерухомість відповідав усім вимогам і містив відомості про всі зміни планування квартири, внесені забудовником після погодження генерального плану об’єкта. Розробити та видати технічний паспорт на квартиру може державне комунальне підприємство або приватне бюро технічної інвентаризації (БТІ) виключно за умови наявності в нього спеціального кваліфікаційного сертифіката. У разі державного БТІ термін виготовлення техпаспорта зазвичай становить 30 днів, тоді як приватні бюро пропонують терміни видачі документа від кількох днів.
ЖК Riel City від Корпорації Нерухомості РІЕЛ
Подача пакета документів для державної реєстрації права власності на квартиру в новобудові
Після збору всіх необхідних документів для державної реєстрації треба звернутися до державного реєстратора або нотаріуса. На підставі заяви та поданого пакета документів реєстратор ухвалює рішення про державну реєстрацію права на нерухомість. Причиною відмови в реєстрації в квартирі може стати відсутність будь-якого із необхідних документів, що додаються до заяви. Уникнути цього можна, якщо заздалегідь і ретельно підготувати всі необхідні документи або довіритися юристам. Якщо державний реєстратор задовольняє заяву та ухвалює рішення про реєстрацію права власності на квартиру, тоді обов’язково вноситься відповідний запис до Державного реєстру. Далі залишається тільки отримати виписку про право власності на квартиру, яка підтверджує, що нерухомість належить саме вам.
ЖК Nordica Residence від Корпорації Нерухомості РІЕЛ
Що таке витяг із Державного реєстру речових прав
Виписка, або витяг із Держреєстру речових прав — це документ, що надає можливість встановити правовий статус нерухомості. У виписці зазначена основна інформація про власника житла, а також про саму квартиру та покладені на неї юридичні обтяження. Інформація розділена на три частини:
- перша частина — відомості про виписку: індексний номер витягу, дата і час формування документа, адреса відповідального управління юстиції;
- друга частина — відомості про час державної реєстрації права власності та реєстратора, дані про власника нерухомості або безстрокового узуфруктуарія нерухомості, підстави виникнення права власності, наприклад, договір купівлі-продажу, дарування або спадщина;
- третя частина — відомості про об’єкт нерухомості: адреса розташування, загальна площа, матеріал стін та інша інформація.
Виписку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно можна отримати в місцевих органах самоврядування, через центри надання адміністративних послуг або шляхом звернення до нотаріуса, який самостійно подасть документи для реєстрації права власності.
ЖК «Компаньйон» від Корпорації Нерухомості РІЕЛ
Терміни та умови реєстрації членів сім’ї
Прописка членів сім’ї, людей, які не є власниками житла, здійснюється центром надання адміністративних послуг за місцем проживання. Для реєстрації членів сім’ї власникам житла треба подати документи:
- копії паспорта та ІПН;
- оригінал квитанції про оплату судового збору;
- виписку з Держреєстру речових прав на нерухоме майно;
- довідку про склад сім’ї.
Зазвичай дітей прописують за адресою реєстрації одного з батьків без обов’язкової згоди власника житла. Для реєстрації в новій квартирі дитини потрібні документи:
- заява;
- свідоцтво про народження дитини (оригінал і копія);
- квитанція про сплату адміністративного збору;
- оригінал і копія паспорта одного з батьків — власника житла.
Безпосередньо під час самої реєстрації в новобудові ризик полягає лише в тому, що можна отримати відмову через відсутність будь-якого з необхідних документів для реєстрації. Але є й інші, значно серйозніші ризики на етапі оформлення документів із забудовником. Зокрема, це можуть бути проблеми з дозвільною документацією на будівництво, відкриті судові справи за фактом ведення будівництва, наявність боргів тощо. Саме тому важливо вибрати надійного забудовника. Корпорація Нерухомості РІЕЛ не тільки продає квартири у власних сучасних житлових комплексах, але й допомагає з оформленням угоди та реєстрацією в квартирі в Києві та Львові. Дізнайтеся більше за телефонами, зазначеними на сайті, або залиште заявку у формі зворотного зв’язку — ми самі вам зателефонуємо для уточнення інформації.