26 листопада, на Всеукраїнський конференції для забудовників, організованій одним із найпопулярніших профільних онлайн-видань DOM.RIA, Корпорація Нерухомості РІЕЛ отримала титул лідера серед девелоперів, посівши друге місце в списку компаній із найвищим рейтингом забудовника. Загалом експерти веб-порталу проаналізували діяльність 358 українських девелоперів.
Далі експерти та лідери галузі – представники забудовників, відділів маркетингу та продажів – почали ділитись своїми спостереженнями про те, як карантинні обмеження вплинули на ринок. У виступі представника КН РІЕЛ – провідного бренд-менеджера Євгена Павліченка – про те, як змінилися цінності інвесторів, що зараз для них найважливіше і які тенденції тепер переважають у галузі.
Те, що нові реалії диктують нові правила функціонування будь-якої інфраструктури у будь-якій точці світу, уже не викликає сумнівів навіть у скептиків. Утім, є дещо, що таки залишається сталим навіть за умов раптових карантинів і неочікуваних локдаунів: для людей – це потреба у житловій площі. Для забудовників – необхідність завжди орієнтуватися на очікування й потреби людей. За словами Євгена Павліченка, перший локдаун, що трапився в Україні ще в березні 2020 року, якнайкраще продемонстрував, як швидко можуть змінюватися запити клієнтів. І як швидко може реагувати КН РІЕЛ на нові умови функціонування ринку.
«Почавши працювати вдома, ми всі стикнулися з тим, що від родини нікуди не дінешся, – констатує Євген. – І що, беручи участь в онлайн-конференції, завжди варто бути готовим до того, що до неї випадково приєднається ще й власна дитина, якій саме цієї миті конче потрібно щось у цій же кімнаті. Аби виправити ситуацію, ми в КН РІЕЛ знаходили різні варіанти. Приміром, у комплексах бізнес- та преміум-класу ми вирішили реалізувати лаунж-простори на окремих поверхах. Там можна спокійно попрацювати з ноутбуком у зручних кріслах в компанії таких же зосереджених на роботі сусідів. У іншому просторі можна потусуватись із друзями, яких ти запросив до себе, пограти разом у настільний футбол, не заважаючи при цьому іншим. Для ділових переговорів – окрема кімната з відповідним устаткуванням, поруч – кава-пойнт для святкування домовленостей. І все це буде доступно мешканцям в рамках стандартного обслуговування будинку. Їхати кудись, шукати коворкінг із переговіркою вже не потрібно – потрібно лише спуститися, умовно кажучи, в капцях в лаунж-зону власного будинку і закрити всі свої робочі потреби».
З прицілом на потреби дітей в умовах карантину оновлюється й концепція «сімейних» житлових комплексів від КН РІЕЛ: тепер в них більше уваги приділено ігровим просторам. Причому, для мешканців різного віку.
«У нас є комплекс, де ми зробили акцент саме на сімейності: там ми розробляємо окрему дитячу велику кімнату на 80 кв м, – ділиться провідний бренд-менеджер РІЕЛ. – Там буде зонування для дітей різного віку: від малюків у підгузках під постійним доглядом мам до підлітків, яких зазвичай намагаються кудись відправити – приміром, пограти в ХВОХ. І тут наші мешканці сповна відчують всі переваги цього додаткового рівня комфорту: навіть якщо у них «однушка», вони все одно матимуть окремий ігровий простір, куди можна відправити дітей, поки сам займаєшся роботою в теж окремій лаунж-зоні». Тож діти щасливі, дружина спокійна й задоволена, а значить – у всіх життя простіше й радісніше", - усміхається Євген.
Водночас, деякі прагнення клієнтів таки не змінилися. І навряд колись зміняться, зауважують в КН РІЕЛ. Зокрема, потреба в приватності й безпеці в ЖК, в зручності й ефективності – від продуманих сервісів на території до логістичного комфорту – та реалізації власної виключності та унікальності.
«Клієнт завжди хоче бути унікальним. Це – базова потреба будь-якої людини, – наголошує Євген Павліченко. – В радянському минулому це виражалося в «балконізмі»: коли єдиний спосіб вирізнитися, проживаючи в абсолютно однакових панельних будинках, – це зробити з балкона корабель чи пофарбувати його в малиновий колір. І так ти стаєш прикольним і унікальним. Потім всі почали будувати «манхетени» – будинки за максимумом висотності і максимумом забудованої площі, як от у Києві на Позняках. Далі тенденції знову змінилися, й ми переходимо до квартальної забудови. Наш перший такий проєкт – львівський ЖК «Містечко Підзамче». Його ми позиціонуємо як Новий центр Старого міста, оскільки він розташований в історичній частині Львова. Він складається з трьох окремих комплексів, що утворюють єдиний макрокомплекс, в якому спроєктовано різні типи житла: і для молоді, і для європейських пенсіонерів, які дедалі частіше купують житло в Україні. І для айтішників. І в кожному з цих комплексів зроблено акценти саме для тієї ЦА, яка нам необхідна: від планувань помешкань до навколишньої інфраструктури – дитячих і навчальних закладів, спортивних та ігрових майданчиків, коворкінгів, ТРЦ, кав’ярень тощо».
При цьому, в кожному з цих різноманітних за класом, розташуванням, плануваннями й ціновими категоріями житлових комплексів є одна спільна риса, яку КН РІЕЛ реалізує вже понад 18 років: безумовна орієнтованість на максимальний комфорт майбутніх мешканців. Ця тенденція, переконують у РІЕЛ, навряд зміниться, якими б мінливими не були умови на ринку.