Пошук приміщення під магазин – актуальне питання для багатьох підприємців. Продаж різних товарів у роздрібних точках – один із найпопулярніших видів діяльності. Але торговельна активність і загалом успішність бізнесу безпосередньо залежать від того, де розміститься магазин. Це місце зазвичай підбирають за різними параметрами. Про нюанси вибору комерційної нерухомості під торгівлю розкажемо в нашій статті.
Види комерційної нерухомості під магазин
Приміщення під магазин бувають різних типів. Найпопулярніші серед них:
- Магазин усередині торговельного центру. Він має кілька незаперечних плюсів: щоденна висока прохідність, не доведеться самостійно вирішувати питання щодо комунікацій, менше клопоту з приводу безпеки, наповнюваність і єдиний стиль оформлення. Найкраще торгівля в ТЦ підходить для брендових магазинів, магазинів з елітним алкоголем, різними сувенірами, солодощами. Важлива роль належить розміщенню точки. Оптимальне місце – біля входу.
- Окрема будівля. Плюсом для таких магазинів є те, що вони не прив'язані до інших об'єктів, тому можна вибрати будь-який дизайн й оформити вітрину будь-яким зручним способом. І завжди можна вибрати практично будь-яку локацію, підібравши місце далеко від конкурентів. Також можна використовувати різні методи залучення клієнтів і встановлювати власний графік роботи. Мінуси цих магазинів – висока вартість таких приміщень, а також можливі складнощі з підключенням інженерних мереж.
- Нежитлове приміщення на першому поверсі багатоповерхового будинку. Безперечною перевагою такої торговельної точки є наявність великої кількості потенційних покупців у безпосередній близькості. Зазвичай на перших поверхах житлових будинків розміщують продуктові магазини або кондитерські. Коли місцевим жителям треба купити продукти або солодощі, вони не завжди хочуть їхати в супермаркет, тому можуть зайти по покупки в магазинчик у їхньому будинку. Для власника магазину плюс ще й у тому, що він може виставляти відносно високі ціни, і покупці все одно приходитимуть. Якщо потрібне нежитлове приміщення в новому ЖК, то слід звернути увагу на новобудови, які здає в експлуатацію Корпорація Нерухомості РІЕЛ.
Місце розташування торговельної точки
Правильне розташування магазину – це щонайменше 80% успіху. Планувати торговельну точку необхідно з урахуванням специфіки пропонованого товару, тому поради щодо розміщення відрізнятимуться, залежно від товарів, цінової політики тощо. Наприклад, невеликий магазин, у якому продається алкоголь та основні продукти харчування, ідеально підійде практично для будь-якого спального району. Ціни в таких магазинах не завжди повинні бути найнижчими по місту, а важливу роль відіграє асортимент. Що він більший, то краще.
Якщо ж йдеться, наприклад, про магазин із продажу елітної жіночої білизни або ювелірних виробів, то розміщуватися об'єкт повинен у центральній частині міста, в місці з великою прохідністю. Нерухомість під магазини в Києві та інших великих українських містах представлена у великій кількості, тому знайти відповідний об'єкт не становитиме труднощів.
Вивчаючи район міста, слід зважати на демографічну ситуацію. Треба провести аналіз населення конкретного району, подивитися конкурентів поблизу і вже після цього вибирати відповідне місце. Важливо: не розміщувати торговельну точку в глибині районів або на других поверхах, адже багато людей банально лінуються підніматися сходами, а люди похилого віку й поготів ніколи не зайдуть до такого магазину.
Критично важливо, щоб поруч із магазином було місце для паркування автомобілів. Також треба звернути увагу на зупинки громадського транспорту. Якщо йдеться про Київ або будь-яке інше місто з метрополітеном, то найвигіднішими є точки продажів у безпосередній близькості до станцій метро.
Оцінка прохідності покупців
Вибираючи різні приміщення під магазин, важливо оцінити не просто прохідність людей, а кількість потенційних покупців. Простий приклад: у магазині продають одяг та іграшки для дітей. У такому випадку власника торговельної точки має цікавити кількість сімей із дітьми, які щодня проходять повз магазин. Безумовно, іноді можуть зайти і пенсіонери, щоб купити подарунок для онука чи онуки. Але насамперед до дитячих магазинів заходять матусі з дітьми. Тому власника магазину повинні цікавити саме сім'ї з дітьми.
Інші важливі характеристики у виборі приміщення під магазин
До таких важливих характеристик належать:
- Загальний стан будівлі.
- Підключення до інженерних мереж.
- Площа приміщення та планування.
- Стан приміщення всередині.
- Вартість.
Якщо говорити про те, скільки коштує приміщення під магазин, то ціни найрізноманітніші. Насамперед на ціну впливає місце розташування. Найдешевшими є невеликі нежитлові приміщення в житлових комплексах.