aeroport lvivМіжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького, громадська організація «Львівський туристичний альянс» та Львівська міська рада оголосили у п’ятницю, 10 березня, про створення фонду на підтримку авіаперевізників з метою відкриття бюджетних авіарейсів зі Львова. Така ініціатива буде втілена вперше в Україні.

Фонд створено для акумуляції коштів, які можна буде використовувати у переговорах з авіакомпаніями, щоб стимулювати їх відкривати нові бюджетні авіарейси або збільшувати їхню кількість. У цьому зацікавлені львівські готельєри і ресторатори.

За словами президента Львівського туристичного альянсу Андрія Сидора, учасники ЛТА (переважно готельєри та ресторатори) вважають за потрібне стимулювати розвиток бюджетних авіаліній до Львова, бо це позитивно впливає на збільшення кількості туристів у місті та врешті забезпечить можливість самим львів’янам дешево подорожувати по Європі.

«Ми розглядаємо це як інвестицію, яка позитивно вплине на розвиток бізнесу», – заявив Юрій Назарук, співвласник компанії «Холдинг емоцій !FEST», що входить до ЛТА.

Учасники ЛТА мають намір зібрати у фонді підтримки авіаперевізників щонайменше мільйон гривень. Львівська міськрада, за словами заступника мера Андрія Москаленка, готова подвоїти цю суму, оскільки місто зацікавлене у розвитку авіасполучення з Європою.

Фінансове стимулювання з метою залучення авіаперевізників у місцеві аеропорти є поширеною світовою практикою. Авіакомпанії часто отримують компенсації, виходячи з кількості пасажирів, що скористалися їхніми послугами. Як правило, ці компенсації ($5-10 за пасажира) виплачують з бюджету міста, зацікавленого у розвитку авіасполучення з іншими регіонами.

В Україні поки немає практики стимулювання приходу в країну низькобюджетних авіакомпаній через систему доплат чи пільг, хоча ще у квітні 2016 року міністр інфраструктури Володимир Омелян заявляв, що його відомство працює над створенням такої програми.

«Ми всі знаємо, наскільки дешеві авіаквитки в Європі, проте не до кінця розуміємо, чому вони такі дешеві. В Європі авіаційний бум і розвиток малих аеропортів відбувається завдяки фінансовій допомозі ЄС. У кожному місті створюють фонди для стимулювання авіакомпаній, при відкритті нових маршрутів вони отримують або фіксовану суму з такого фонду, або суму, прив’язану до кількості пасажирів. В Україні такої практики на рівні держави немає, тому ініціативу реалізують у місті», – пояснив член ЛТА і нардеп Лев Підлісецький.

За словами гендиректора міжнародного аеропорту «Львів» Тетяни Романовської, представники лоукостів під час переговорів домовляються про знижки на авіаційне обслуговування аеропорту, а також хочуть отримувати фінансову підтримку від міста чи держави, як це практикують у Європі. Вона додала, що відкриття нового авіарейсу для авіакомпанії є доволі затратним, адже кількість пасажирів спочатку на нових напрямках є не дуже великою, відтак вони намагаються компенсувати свої витрати.

«Перший крок ми зробили: угода з WizzAir уже підписана, угода з Ryаnair – майже підписана. Ми надали максимальні знижки на авіаційне обслуговування, щоб укласти угоди. Другий крок робить Львівський туристичний альянс та Львівська міськрада», – сказала Тетяна Романовська.

Юлія Поліковська, Zaxid.Net