На автоперевізному підприємстві «Фіакр-Львів» побоюються, що міські управлінці мають намір відібрати підприємство, замаскувавши рейдерство під конкурс на міські маршрути. Про це йдеться у заяві підприємства.
«З дня на день ми очікуємо на оголошення конкурсу на міські перевезення. Нам стало відомо, що, зловживаючи службовим становищем, мерія вирішила створити завідомо неконкурентні умови конкурсу, віддавши міському АТП більшість маршрутів за рахунок саме нашого підприємства. Мета Андрія Садового очевидна – монополізація ринку і створення єдиного комунального АТП-1. А це означає й неконтрольоване підвищення тарифів, і створення умов «під себе» без врахування думки громадськості», – йдеться у заяві компанії.
Як писала ІА Дивись.info раніше, конкурс на міські перевезення, всупереч нормам закону, затягується із невідомих причин. Згідно із нормами, конкурс мав бути оголошений за 2 місяці до дня припинення контрактів. ІА Дивись.info ще наприкінці жовтня цікавилася у транспортного управління датою майбутнього конкурсу. Згідно відповіді управління транспорту та зв’язку ЛМР на інформаційний запит, станом на 1 листопада склад конкурсного комітету ще формувався. «На даний час склад конкурсного комітету формується, а умови проведення конкурсу ще не визначені. Про результати розгляду та запитувану інформацію буде повідомлено до 22.11.2016 р.» – йдеться у відповіді управління.
Звичайно, редакція вирішила дочекатись обіцяного списку, однак 22 листопада прийшла нова відповідь: «На даний час склад конкурсного комітету формується, а умови проведення конкурсу ще не визначені».
Перевізник у відкритій заяві також говорить про спекуляції на темі підвищення тарифів: «На популярній темі підвищення тарифів влада також продовжує спекулювати, дискредитуючи приватні підприємства. Натомість, нагадуємо, ми не вимагаємо збільшення оплати за проїзд, а просимо врегулювати пільгові категорії. Про що ми вже заявляли раніше.
Конкурс на міські маршрути, згідно з постановою Кабміну, мав відбутися ще два місяці тому – у жовтні, адже угоди ЛМР з перевізниками закінчуються 31 грудня. Але міська влада, на жаль, вирішила переступити закон. І до сьогодні не оприлюднила ні прізвищ членів конкурсного комітету, ні самих умов конкурсу для перевізників. Хто і як обиратиме перевізників – досі невідомо. Зрозуміло лише одне: прикриваючись юридичними «нюансами», мерія спокійно тягнула час, щоб закупити нові автобуси для АТП-1. Логіка проста: в кого більше нових автобусів – той і переможець. Навіть якщо це найгірше АТП за якістю обслуговування львів’ян.
Конкурс підлаштовують під АТП-1. І це чистої води корупція», – йдеться у зверненні прес-служби приватного перевізника.
«Чотири роки мерія не надає нам прозорих умов роботи на ринку перевезень. Маючи короткострокові угоди, підприємство не може ризикувати великими кредитами. Натомість АТП-1 щорічно отримує кошти від нас із вами, з міського та державного бюджетів. Виходить, заробляючи в рази більше, ніж приватні перевізники, міське АТП отримує дотації як збиткове.
А вартість закупівлі нових автобусів для АТП-1 просто вражає! За ціною одного автобуса приватний перевізник придбав би п’ять! Напевно, такі фінансово-транспортні розрахунки точно комусь вигідні. Та це вже справа НАБУ та прокуратури. Але прикро чути, як мер поливає брудом приватних перевізників, паралельно розтринькуючи кошти громади на автобуси за ціною «потягів», – йдеться у заяві.
«Чому саме «Фіакр-Львів» хочуть прибрати з ринку перевезень? – додають у зверненні. – Чесно, ми також здивовані. Попри те, що сьогодні доводиться працювати за умов нестачі водійського персоналу та дороговартісного транспорту і техніки, підприємство намагається обслуговувати маршрути без перебоїв. За результатами роботи за півроку ми отримали друге місце у громадському рейтингу «Найкраще автотранспортне підприємство Львова згідно з виконанням рейсів за даними GPS»!
Але, мабуть, знищення конкурентів просто вирішили почати з нас.
Яким способом «Фіакр-Львів» хочуть усунути з ринку? Конкурс на міські перевезення передбачає чотири лоти, куди увійдуть автобусні маршрути. Лот для АТП-1 міські управлінці вирішили сформувати за рахунок чотирьох маршрутів, які сьогодні обслуговує «Фіакр-Львів». Чотири маршрути – це 84 автобуси… Це, практично, усунення та знищенням підприємства-перевізника. Таким чином АТП-1 отримає пакет, що перевищує 30% перевезень. А, це – монополізація ринку перевезень.
І, нарешті, що буде з нами, з фірмою, що так багато років обслуговує львів’ян? Ми – найстаріше підприємство на ринку перевезень Львова. Ми перевозимо близько 33 726 львів’ян щодня. Звичайно, легше було б змиритися, продати за безцінь автобуси, виплатити кредити й розпустити колектив. Але незважаючи на непрості фінансові умови, в яких доводиться працювати, ми відчуваємо відповідальність за сотні родин, чиї батьки, брати, дружини втратять свої робочі місця.
350 людей (280 водіїв та 70 осіб адміністративно-технічного персоналу, офіційно оформлених, на відміну від тих, хто збирається забрати маршрути) та їхні сім’ї змушені будуть шукати шляхи для виживання у теперішніх надскладних умовах. І тому ми будемо відстоювати свої права, затверджені на законодавчому рівні.
Ми вирішили звертатися в Антимонопольний комітет, в НАБУ, ГПУ із заявами про монополізацію ринку перевезень, відсутність конкурентних умов, зловживання службовим становищем та відверте рейдерство.
Тому що ми – за справедливі умови ринку і вільну конкуренцію.
Ми – за впровадження електронного квитка, прийнятні тарифи та оновлення автобусів. Це також наші пріоритети. Але у нас єдина вимога: відкритий конкурс та чесні правила гри, відповідно до закону, а не інтересів окремих приватних осіб у мерії», – йдеться у заяві.
До слова, як писала ІА Дивись.info раніше, мер міста Андрій Садовий уже натякав на плани монополізації ринку міських перевезень. На своїй сторінці у Фейсбук він написав: «Вкотре переконуюсь, що всіма перевезеннями в перспективі має займатись виключно комунальне підприємство. Так і робимо».
Водночас, як ми повідомляли, ГО «За якісний транспорт» розробило рейтинг сумлінних перевізників. «Ми зробили рейтинг і відзначили всі АТП, які обслуговують львів’ян у номінації «Найкраще автотранспортне підприємство Львова, згідно з кількістю транспорту на маршруті відповідно до GPS» за період січень-травень 2016», – написали вони на своїй сторінці у Фейсбук. І додали рейтинг:
ТОВ « Успіх Бм», середній показник транспорту становить 88,896%;
ТОВ « Фіакр Львів», середній показник транспорту становить 83,124%;
Львівське комунальне АТП-1, середній показник транспорту становить 77,216%;
ТзОВ «Міра і К», середній показник транспорту становить 71,06%;
ПАТ «Львівське автотранспортне підприємство 14630», середній показник транспорту становить 67,984%.
Редакція ІА Дивись.info очікує коментарів від Львівської міської ради щодо серйозних звинувачень, оприлюднених компанією-перевізником, адже наразі у прес-службі на дзвінки журналістів не відповідають.