Скасувати ряд обмежень на ввезення старих іномарок за зниженими акцизами і продовжити дію пільгового періоду на їх імпорт до 31 грудня 2020 року (у даний час - 2018 року), а також ввести техогляд вживаного автотранспорту (з урахуванням запропонованого скасування необхідності його відповідності екологічним нормам) пропонують народні депутати.
Відповідні законопроекти з метою формування цивілізованого ринку старих автомобілів і приведення до стандартів ЄС зареєстрували у Верховній Раді 20 грудня 2016 року такі позафракційні депутати ─ Тарас Батенко, Олександр Шевченко, Віктор Шевченко, Віталій Купрій, Олександр Дубинін, Валентин Дідич та Ірина Констанкевич.
Законопроектом №5561 про внесення змін до закону «Про деякі питання ввезення на митну територію та реєстрацію транспортних засобів», зокрема, пропонується при ввезенні в країну старих транспортних засобів (легкових і вантажних авто, сідельних тягачів і автобусів) скасувати умови їх відповідності екологічним нормам (з 1 січня 2016 року ─ Євро-5), зберігши її для нових.
«Введення стандарту Євро-5 значно знизило кількість ввезених легкових авто в Україні і скоротило надходження до держбюджету... Частково стимулювало ринок тільки тимчасове зниження ставок акцизного збору на старі авто. З січня 2018 року існує ризик фактичного припинення імпорту старих легкових авто (набуття чинності стандарту Євро-6)», ─ зазначають автори законопроекту, нагадуючи, що в Європі автомобілі стандарту Євро-6 почали проводитися тільки з 2014 року.
За їхньою оцінкою, скасування для ввезених старих ТЗ відповідності Євро-5 дозволить у 2017 році збільшити надходження до держбюджету не менше ніж на 1,7 млрд грн.
У той же час для контролю технічного стану автомобілів, що ввозяться, автори законопроекту пропонують ввести технічний огляд таких транспортних засобів.
Ще одним законопроектом №5562 про внесення змін до р. ХХ Перехідних положень Податкового кодексу пропонується продовжити до 31 грудня 2020 року пільговий період ввезення вживаних легкових автомобілів за зниженими акцизами (чинним з 1 серпня 2016 року – ред). При цьому пропонується виключити такі обмеження на ввезення таких авто: вік ─ не досягли 1 січня 2010 року, можливість ввезення одного автомобіля на рік і умову необхідності сплати повних ставок акцизу в разі перепродажу авто протягом календарного року.
Як повідомлялося, згідно з діючими з 1 серпня 2016 року нормами, фізичні та юридичні особи до 31 грудня 2018 року можуть ввезти в Україну одну стару іномарку на рік не раніше 2010 року випуску, яку можна перепродати тільки через рік.
На такі авто при митному оформлення в графі 36 митної декларації вказується код пільги «172».
При цьому знижені ставки акцизного податку не застосовуються до автомобілів, які мають походження або ввозяться з країни-агресора (або окупанта).
За даними ДФС, станом на 4 грудня митне оформлення пройшло 11,311 тис. вживаних імпортних легкових автомобілів.