1371080Виконавчий комітет Львівської міської ради 16 лютого вніс зміни до свого рішення «Про здійснення електронних закупівель у м. Львові» та зобов’язав замовників, які здійснюють свою діяльність в окремих сферах господарювання проводити закупівлі у системі ProZorro на товари і послуги від 50 тис. грн та на роботи від 500 тис. грн. Про це пише Центр громадського моніторингу та досліджень.

Відповідне положення від січня 2016 року вже застосовується до усіх структурних підрозділів Львівської міської ради, однак у квітні минуло року виконком ЛМР вивів з-під його дії замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Так, комунальні монополісти Львова отримали можливість не проводити торгів та закуповувати товари і послуги від 1 млн грн, а роботи – від 5 млн грн в «ручному режимі».

«Центр громадського моніторингу та досліджень» впродовж минулого року детально аналізував допорогові закупівлі найбільших ЛКП міста. Так, ЛКП «Львіводоканал», «Львівтеплоенерго», «Львівелектротранс» та «Залізничнетеплоенерго», починаючи з квітня фактично відмовились від проведення конкурентних-допорогових закупівель. Починаючи з травня 2017 року 92% (79,7 млн грн) усіх закупівель за допороговими значеннями комунальники здійснювали шляхом підписання прямих угод з підприємцями і лише 8% закупівель проводились на конкурентних торгах. А в грудні 2017 року відсоток конкурентних допорогових закупівель знизився всього до 1,99%. У той же час структурні підрозділи ЛМР до яких дія рішення «Про здійснення електронних закупівель у м. Львові» залишилась незмінною, показували добрі результати при проведенні допорогових закупівель: прямі угоди – 55%, конкурентні торги – 45%.

Зазначимо, що найбільші комунальні підприємства міста щороку отримують десятки мільйонів гривень з бюджету Львова для поповнення своїх статутних капіталів, тож їх очільники мали б в першу чергу бути зацікавленими в потенційній економії при проведенні закупівель, яка можлива лише на конкурентних торгах.

Експерти «Центру громадського моніторингу та досліджень» неодноразово зверталися до міського голови Львова Андрія Садового та депутатів міськради з вимогою зобов’язати цю ланку замовників проводити допорогові закупівлі через систему, оскільки самостійно здійснювати конкурентні торги комунальники-монополісти очевидно не хочуть. Останні листи з рекомендаціями внести зміни до такого рішення Виконавчого комітету експерти Центру надіслали головам депутатських фракцій та міському голові Львова ще у січні 2018 року.

«Ми дякуємо, що управлінці міста дослухались до наших рекомендацій та вітаємо таке рішення міської ради. Це дозволить виключити людський фактор у виборі контрагентів, зекономити бюджетні кошти, шляхом проведення аукціонів та знизити потенційні корупційні ризики, які можливі при виборі підрядників «вручну». Це надзвичайно важливий крок до прозорості використання бюджетних коштів, адже завдяки проведенню публічних торгів кожен львів’янин зможе самостійно перевірити у системіProZorro чому замовник вибрав саме цього контрагента» -, зазначив виконавчий директор «Центру громадського моніторингу та досліджень», Юрій Кузько.

Окрім цього, виконавчий комітет Львівської міської ради залишив можливість для замовників здійснювати закупівлі шляхом підписання прямих угод, якщо товар, послуги чи роботи потрібні негайно, а провести торги немає часу. В такому випадку замовники погоджують закупівлі з профільним заступником міського голови.

«У разі необхідності проведення оперативних закупівель з метою уникнення можливих негативних наслідків від неотримання певних товарів, робіт і послуг у стислі терміни (1-2 дні) закупівлі здійснюються за погодженням профільного заступника міського голови. У цьому разі в електронній системі оприлюднюється звіт про укладений договір відповідно до ст. 10 закону «Про публічні закупівлі» та обґрунтування оперативності закупівлі», – також зазначено у новій редакції положення.