4q 700x467
Фото: Львівський портал
У Львівській ОДА провели нараду із перевізником ТзОВ «Фіакр Львів», на якого скаржиться сільська громада щодо завищених тарифів на проїзд, недотримання графіків руху та відсутності вечірніх рейсів. Після оприлюднення у ЗМІ листа сільської ради про те, що в разі відсутності реакції влади, люди готові перекривати трасу Львів-Шегині, перевізника таки покликали «на килим» в ЛОДА. Але навіть пальцем не покивали, пише ІA ZIK з місця події.

Нарада відбулася під керівництвом начальника обласного управління транспорту Тараса Оприска, у присутності в.о. начальника відділу організації автомобільних пасажирських перевезень Романа Жука, керівників ТзОВ «Фіакр Львів» – директора Степана Коцана та ще одного представника, який говорив дуже багато і емоційно, але при цьому категорично відмовився назвати себе. Мотивував тим, що не хоче, щоб про нього десь писали у пресі. Посадовці ЛОДА також не вважали за потрібне його представити.

Нагадаємо, мешканці Бартатова скаржаться на несправедливі, на їхню думку, тарифи та незадовільне обслуговування маршруту №140 «Львів-Городок» перевізником ТОВ «Фіакр Львів». З цього приводу було звернення сільської ради до обласної та районної влади, нардепа від округу. Але на нараду в ЛОДА сільського голову не покликали. Розмова посадовців із перевізником відбулася в лояльних як для порушника тонах. Посадовці буквально просили (не вимагали!) у перевізника виконувати графіки (начебто, він і не зобов’язаний це робити відповідно до договору) та дещо зменшити тариф, щоб не збурювати людей. Адже якщо зневірені люди вийдуть на дорогу – то це вже буде проблема влади. Розглянули основні претензії.

Дивно, але на нараду щодо недотримання графіків руху представники перевізника прийшли без самих графіків. Тож чиновникам довелося вірити їм на слово. І, так виглядає, вірили. Представник «Фіакр Львів», який не назвався, заявив: маршрутки курсують кожні 10 хвилин, увечері – рідше. На запитання: «Коли остання?» відповів: «Десь 21.20».

В.о. начальника відділу організації автомобільних пасажирських перевезень Роман Жук повідомив: наступного тижня представники ЛОДА спільно з Укртрансбезпекою Львівщини проведуть перевірку щодо того, чи дотримується графіків руху перевізник «Фіакр Львів». Навіть пообіцяв залучити голову сільської ради, представників громади та журналістів – якщо у них буде таке бажання. «За результатами перевірки будемо думати, які заходи застосовувати до перевізника, якщо будуть виявлені факти порушень», – зазначив посадовець.

Також мешканців Бартатова турбують несправедливі, на їхню думку, тарифи. До села, яке за 10 км від Львова, перевізник встановив тариф 13 грн, а до райцентру – Городка (понад 25 км) – 15 грн. При цьому інші перевізники так званого далекого сполучення («Зелений гай», «Княгиничі» тощо), які їдуть у цьому напрямку, беруть 13 грн зі Львова до Городка, однак вони у Бартатові не зупиняються. А у перевізників, що обслуговують сільські маршрути у сусідні з Бартатовом Суховолю та Мшану, тариф до цих населених пунктів суттєво нижчий – 8 та 11 грн відповідно.

Т.в.о. начальника відділу транспорту Роман Жук нагадав: є постанова Кабміну від 2015 року, відповідно до якої право органів виконавчої влади впливати на тарифну політику перевізників скасовано. «В окремих випадках, коли ми бачимо, що гранична межа перевізника зашкалює – будемо звертатися в АМКУ. Це в його компетенції. Висновок – справедливий тариф чи несправедливий – може надати лише Антимонопольний комітет», – зазначив Р.Жук.

Представник «Фіакру» заявив: до Бартатова тариф справедливий, а от до Городка – свідомо занижений.

Зрештою, мешканці Бартатова скаржаться, що маршрути так званого далекого сполучення не зупиняються у цьому приміському до Львова селі. «Першочергова причина, чому не зупиняються і не хочуть брати людей інші перевізники, це те, що підприємство, яке обслуговує 140-ий маршрут (Львів-Городок), створило так звану монополію на даному маршруті», – пояснює сільський голова у листі до влади.

Представники перевізника реагують на слово «монополія» сміхом, а в ЛОДА вдають, що здивовані. Заявляють: вперше про таке чують, що автобуси далекого сполучення не зупиняють у приміських селах. «Ми не забороняємо нікому зупинятися там, де є облаштована зупинка», – заявив Т.Оприск.

Роман Жуктакож запевнив: «Скеруємо листи перевізникам, які працюють в цьому напрямку, з проханням здійснювати зупинку в селі Бартатів».