natovp2Члени конкурсного комітету з визначення перевізників на 46 автобусних маршрутах Львова виявили в проекті угод з перевізниками низку недоліків. Такі угоди по суті не дають управлінню транспорту ЛМР жодних важелів впливу на перевізників і не покращать ситуацію з громадським транспортом у місті.

На цьому наголошують члени конкурсного комітету, які підписали звернення до міського голови Львова Андрія Садового з проханням змінити умови угод з перевізниками.

Нагадаємо, 5 січня управління транспорту Львівської міськради оголосило конкурс на визначення перевізників на 46 маршрутів. Підписати договори з перевізниками планують у лютому. Сьогодні, 31 січня, проект договору планують затвердити на засіданні виконавчого комітету Львівської міськради.

Однак члени конкурсного комітету, які підписали звернення, наголошують, що пропонований управлінням транспорту Львівської міськради проект угоди з перевізниками має чимало недоліків. Зокрема, передбачені надто великі лоти (від восьми до 21 маршруту в одному лоті).

«Через великі розміри лотів місто не матиме можливості розірвання договору за умов невиконання перевізником умов перевезень, оскільки неможливо знайти протягом короткого часу значну кількість автобусів (80-100 штук) для заміни перевізника, договір із яким розірвано», – наголошують у зверненні члени конкурсного комітету.

Тому підписанти рекомендують зменшити розміри лотів до двох-трьох маршрутів, щоб місто мало більший вплив на перевізників і в разі розірвання договору могло швидко знайти іншого перевізника.

Крім того, управління транспорту оголосило конкурс на маршрути в «режимі маршрутного таксі», хоча відповідно до законодавства громадський транспорт у місті має їздити у «звичайному режимі».

«Звичайний режим» роботи передбачає похвилинний графік руху автобусів, що дасть можливість інформувати пасажирів про графіки руху та змушувати перевізників дотримуватися графіків на зупинках. Функціонування транспорту в «режимі маршрутного таксі» передбачає наявність графіків відправлення виключно з кінцевих зупинок, відповідно унеможливлює інформування пасажирів про час відправлення з проміжних зупинок», – пояснюють у своєму зверненні до мера Львова члени конкурсного комітету.

Ще один недолік пропонованого проекту угоди – недосконалий механізм застосування штрафів до перевізників. Так, в угодах передбачений штраф у розмірі однієї мінімальної заробітної плати за випуск на маршрути менше, ніж 90% від планованої кількості автобусів. Проте договором не визначене поняття «планової кількості автобусів». Також відсутня процедура погодження цієї планової кількості з Організатором перевезень.

На практиці ж перевізники часто самовільно планують до випуски на маршрути значно менше автобусів, ніж передбачено договором, і таким чином зможуть уникнути штрафів. Відтак, члени конкурсного комітету рекомендують штрафувати перевізників не за відхилення від планової кількості автобусів на маршруті, а за відхилення від кількості автобусів, передбаченої в договорах.

Члени конкурсного комітету також зауважують, що наразі відсутній прозорий механізм нарахування компенсацій перевізникам за витрати на перевезення пільговиків.