avto1Громадська організація ЗАВТРА («Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто»), що займається захистом прав автомобілістів з іноземними номерами та лобіюванням покращення у користуванні такими авто, прокоментувала ініціативу Львівської облради стосовно звернення до Верховної ради України.

Нижче подаємо текст коментаря активіста ГО «ЗАВТРА» Михайла Катрука:

Ще у листопаді ГО "ЗАВТРА" надіслала до Львівської обласної ради листа щодо необхідності формування цивілізованого ринку вживаних автомобілів. Очевидно, аносноване звернення, - це, в тому числі, і реакція на нього. Проте, мабуть, депутати не розібралися ні в суті нашого звернення, ні в проблематиці.

Узаконення тимчасового ввезення, - це крок назад. Таке ми вже проходили на початку 2000-х. Звичайно, багато хто чекає хоча б якогось рішення в цьому плані, і згоден на будь-який варіант, проте насправді таке рішення лише тимчасове та поверхневе.

У разі ухвалення такої ініціативи, з одного боку, люди отримають можливість ввезти автомобіль за адекватні кошти, з іншого, – статус цих автомобілів буде все ж тимчасовим. Люди не будуть ні повними власниками цих автомобілів, ні не зможуть вільно ними розпоряджатися на території України.

З часом кількість таких автомобілів значно збільшиться, саме поняття розмитнення, реєстрації та права власності будуть знівельовані, і рано чи пізно все одно потрібно буде ці автомобілі якимось чином легалізувати: адже зрозуміло, що ті кілька мільйонів автомобілів, які нібито тимчасово будуть ввезені, назад вивозити захочуть не всі.

Також в законодавчій ініціативі щодо платного ввезення закладена велика кількість обмежень: забороняється транзит, збільшуються штрафні санкції. Знаючи, як проходить процес розгляду законопроектів у Раді, є великий ризик того, що після кількох читань в законопроекті залишаться одні обмеження. Крім того, в Раді вже пропонують ввести плату за користування дорогами для автомобілів іноземної реєстрації. І от такі речі можуть абсолютно знищити всю ідею та суть проекту. Занадто великий ризик погодитися на них.

Частину громадян таке рішення не влаштовує взагалі: хтось має бажання і далі користуватися автомобілем безкоштовно протягом тих 5 днів (в основному, це жителі прикордоння), частина взагалі, опираючись на Стамбульську конвенцію, вимагає рівних прав з нерезидентами і ввезення на один рік безкоштовно.

Нагадаємо, Львівська обласна рада звернеться до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо використання громадянами України вживаних автомобілів з іноземною реєстрацією та щодо скасування ввізного мита на ввезення транспортних засобів для використання у сфері пасажирських перевезень.