У Львівській залізниці пояснили нардепам із «Радикальної партії», що вони вирішили блокувати вагони зі сировиною, яка йде транзитом через Україну із «Білоруської залізниці». Якщо у них є претензії до товару то це питання слід вирішувати у контролюючих органах України, повідомили у прес-службі «Львівської залізниці».
Згідно вчорашніх заяв народних депутатів від Радикальної партії – Андрія Лозового, Ігора Мосійчука та Дмитра Лінька про те, що вони разом з активістами намагаються перешкодити незаконному вивозу лісу-кругляка з України до Республіки Польща залізничники повідомляють наступне:
«1. На станції Ізов: два вантажні вагони були відправлені з станції Клевань, згідно перевізних документів в них знаходився вантаж із найменуванням «Древесные отходы и скрап неагломерированные».
На станції Здолбунів: 47 вагонів із яких 46 відправлені з станцій Білоруської залізниці (Республіка Білорусь) з призначенням до Румунії, що слідували в режимі транзиту по території України. Згідно перевізних документів в них знаходився вантаж із найменуванням “Балансы хвойные и Лесоматериалы круглые”. Із 47 вагонів 1 відправленний зі станції Малин Південно-Західної залізниці із вантажем, згідно перевізних документів, “Древесина топливная в виде бревен, колод, сучьев, вязанок хвороста”.
Відправник лісоматеріалів отримує усі дозвільні документи на вивіз за межі митної території України від контролюючих органів України (в даному випадку митниця) до моменту прийняння вагонів до перевезення залізницею.
Регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» при здійсненні міжнародних перевезень вантажів, як перевізник, керується Угодою про міжнародне залізничне вантажне сполучення (СМГС). Стаття 22 СМГС регламентує, що перевізник не зобов’язаний перевіряти правильність та достатність супровідних документів, прикладених відправником до накладної, а стаття 16 СМГС встановлює, що відправник забезпечує правильність відомостей, вказаних у накладній і несе відповідальність за вказану ним інформацію.
Встановлення належності лісової продукції на відповідність до конкретної характеристики Української класифікації товарів зовнішньо-економічної діяльності (УКТЗЕД) не входить до компетенції працівників залізниці, а тому вони керуються дозвільними документами наданими відправниками, які видані відповідними контролюючими органами України», – йдеться у повідомленні.