67825083 2356507027769519 5829947358724489216 nЦьогоріч на Львівщині школярі можуть залишитись без автобусів. Про це повідомила директорка департаменту освіти Львівської ОДА Любомира Мандзій.

"У 2018 році до початку навчального року Департаменту освіти і науки ЛОДА вдалося закупити 36 шкільних автобусів. Вартість автобуса АТАМАН за результатами тендерних процедур склала 1742 тис грн. Не хвалимося, але середня вартість закупівлі автобусів по Україні у минулому році склала 1850 тис грн.

У 2019 році ми теж завчасно оголосили тендер. Прикро, але до початку навчального року ми нічого не зможемо закупити. Рішенням Антимонопольного комітету першу закупівлю Департаменту скасовано по скарзі одного з учасників -ТзОВ «ТД «ЕталонАвто», який претендуючи на постачання школяриків для області на суму 77,7 млн грн чомусь забув подати два важливі документи, які мають бути представлені в обов`язковому порядку для підтвердження кваліфікаційних вимог учасників у кожній тендерній документації, а саме: довідку наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та довідку з банку, де відкрито рахунки учасника. Здається простіше не може бути. Але в «Еталон Авто» умудрилися не подати ці довідки, і ми як замовник змушені були дискваліфікувати їх.

Припускаємо, що причиною не подання повного пакету документів є неможливість своєчасно виконати вимогу департаменту поставити 42 школярики до початку навчального року або дійсно відсутність працівників відповідної кваліфікації...

Рішення щодо дискваліфікації було законним, що підтвердив АМКУ. Про те, закупівлю скасовано за скаргою «Еталон Авто» через формальні помилки у документації інших учасників (кому цікаво, можна ознайомитися на Прозорро). Оголошено нову процедуру закупівлі, яка знову оскаржується тим же учасником в Антимонопольному комітеті.

Посадові особи департаменту отримують погрозливі дзвінки, смс, листи. А представники заводу-виробника у ЗМІ та у листах звинувачують Департамент у дискримінації. Апеляція цього виробника, щодо цільового використання та економії бюджетних коштів не витримує жодної критики. Цьогорічна очікувана вартість одного автобуса Департаментом визначена 1850 тис грн. Виробник у пресі апелює, що придбання їхніх виробів для Львівщини принесе економію коштів місцевому бюджету до 5 млн грн., приводячи у приклад закупівлю на Дніпропетровщині у цьому році шести школяриків Еталон по 1673 тис грн за одиницю, водночас не згадуючи жодним словом закупівлю на Миколаївщині ідентичних 25 автобусів по вартості 1930 тис грн за штуку.

Таким чином, провіши нескладні арифметичні дії, бачимо, що середня вартість одного автобуса Еталон за двома поставками склала 1880 тис грн/шт. Непоганий дохід для виробника, але де тут економія бюджетних коштів?Очевидно, одного бюджету за рахунок іншого. І як можна вірити їхнім заявам?! А тепер про якість цих виробів.

У 2017 році в області було придбано півтора десятка Еталонів. У перші ж місяці експлуатації вийшли з ладу 4 новенькі школярики у різних районах. Апеляції до постачальників та виробника не давали належної реакції, тривале очікування проведеня ремонтних робіт вивели ці транспортні засоби з експлуатації, що спричинило справедливі скарги батьків на відсутність довезення дітей до шкіл. Скарг від користувачів на новенькі Богдани чи Атамани у цей період до нас не поступало. Як результат, жодний відділ освіти у 2018 році не висловив бажання придбати шкільні автобуси Еталон. Схожа ситуація і у 2019 році. Як свідчить аналіз закупівлі автобусів у Прозорро ще понад 70 замовників по Україні на понад 140 автобусів солідарні з нами. 

Ми безперечно законопослушні, і виконаємо рішення АМКУ. Але недобросовісна конкуренція завадить забезпечити довезення учнів до шкіл в нашій області.  Прикро, але рухаємось далі!", - написала Мандзій на своїй сторінці у Фейсбуку.