Варто провести переговори з жителями Малехова і Грибовичів та домовитися, щоб сортувальну лінію поставити у них, створити комунальне підприємство "Малехів і Грибовичі", яке повністю буде виконувати сортування – скло, папір, пластик, все, що можна переробити, і заробити на цьому. Таку думку висловив депутат ЛМР та координатор групи "Варта 1" на сайті 112.ua
Проблема може вирішитися тільки після оголошення проекту на конкурс, але Андрій Садовий цього не підтримує. Цей конкурс дав би можливість зрозуміти, яка ділянка потрібна для збереження та сортування, де вона має бути та яким способом перероблятимуть сміття. Залежно від того, який проект вибере громада, робитимуться наступні кроки. А у нас все робиться навпаки – спочатку шукають ділянку. А так вирішити проблему нереально".
За його словами, уже дев’ять місяців жодних конкретних дій не було: немає ні проекту, ні концепції розвитку. Міська рада навіть не розробила промореклами про сортування сміття, не в усіх районах є контейнери для роздільного сміття. Є навіть інформація, що сміття зі всіх контейнерів збирають у одну машину. Міська рада зараз бездіяльна: не надає депутатам звітів з даної проблеми, не повідомляє кількість і місце вивозу сміття, за які гроші вивозиться сміття, зазначає депутат.
"Давайте рахувати. Одна фура – це 20 тонн, однак неможливо загрузити повністю на всі 20 тонн, максимум 15. За кожну фуру місто платить близько 35 тисяч грн. Кажуть, що якщо зробимо завод, треба буде підняти суму за платежі, це неправда, адже ми вже платимо величезні гроші за вивіз сміття, і ці 35 тис. беруться з бюджету. Міський голова говорить про денні 600-700 тонн продукування сміття міста Львова. 20 тонн коштує 35 тисяч грн, якщо поділити 650 на 15 то виходить, що за день вивозити треба 43 рази по 15 тонн. 43 помножимо на 35 тисяч грн, вийде 1 505 000 грн. І за це ми не маємо звітів. Витрачаючи такі кошти, ми не можемо купити свою лінію переробки", - зазначає Ігор Зінкевич.
"Андрій Іванович Садовий з колегією домовився, що повну відповідальність за вивезення сміття несуть перевізники. А що робить перевізник? Він бере те сміття, отримує 35 тисяч для того, щоб відвезти згідно договору, наприклад, у Житомир. Машина не доїжджає до Житомира, а скидає сміття просто по дорозі. Чому? Тому що вона 35 тисяч своїх заробила. Якщо ж перевізник завезе відходи на сміттєзвалище у Житомирі, йому треба заплатити 10 тисяч грн за дорогу, а штраф за викинуте сміття у недозволеному місці всього 900 грн. Тобто вигідніше заплатити 900 грн і заробити 34 тисячі, ніж заплатити 10 тисяч та отримати 25 тисяч", - вважає депутат.
У свою чергу Зінкевич пропонує провести переговори з жителями Малехова і Грибовичів та домовитися, що сортувальну лінію ми поставимо у них, створимо комунальне підприємство "Малехів і Грибовичі", яке повністю буде виконувати сортування – скло, папір, пластик, все, що можна переробити, і заробити на цьому. "Решту – біологічне сміття із землею – можна використати як підґрунт для засадження дерев. Якщо ми цією сумішшю будемо підсилювати все сміттєзвалище, щоб воно не посувалося, то Грибовичі погодяться. Адже це є підсиленням всього сміттєзвалища. Пропозиція є, але міська рада не хоче цього робити", - зазначив він.