Розгляд законопроектів, що стосуються доступного адекватного розмитнення та цивілізованого авторинку в Україні, гальмуються через попередній розгляд законодавчих ініціатив Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради України. Вказане управління надає висновки, які фактично повторюють штампи і шаблони, "до яких вдаються маніпулятори-автолобісти, щоб не допустити зняття обмежень, відкриття ринку та доступності автомобілів для населення". Про це повідомляють активісти ГО "Завтра".
"Якщо хтось слідкує та цікавиться законопроектами по автомобільний тематиці, то, мабуть, знає, що перед винесенням на голосування, кожен із законопроектів повинен пройти розгляд у комітетах Верховної Ради, в тому числі і профільному, а так само одержати висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради України.
Назва такого поважного відділу, звичайно ж, справляє враження. Тільки от робота тих наукових експертів не дуже схожа на наукову та експертну. Чому?
Прочитали ми експертні висновки до трьох автомобільних закнопроектів: 5561, 5567 та 5624. І хоч перший стосується заміни екологічних стандартів "Євро" на технічний огляд, другий - тимчасового платного ввезення автомобілів іноземної реєстрації, а третій - відтермінування "Євро-6" - ці висновки майже ідентичні. Копіювали цілими абзацами, фактично озвучуючи всі ті штампи і шаблони, до яких вдаються маніпулятори-автолобісти, щоб не допустити зняття обмежень, відкриття ринку та доступності автомобілів для населення.
Як то кажуть, наша пісня гарна й нова: "Прийняття законопроекту призведе до збільшення обсягів ввезення в Україну вживаних, у тому числі морально застарілих та фізично зношених, несправних та пошкоджених транспортних засобів. Це створить значну загрозу конкурентній позиції сегменту ринку нових автомобілів, в якому цінова пропозиція є значно вищою. Крім того, існує загроза перетворення території України на звалище вживаних автомобілів", а також нам знову стараються розказувати про якісь неіснуючі зобов'язання щодо екологічних стандартів. З цього чітко зрозуміло: в пріоритеті - чиїсь особисті бізнес-інтереси.
Якби управління було дійсно науково-експертним, воно б проаналізувало, наприклад, досвід Польщі, взяло до уваги загальну економічну ситуацію, і не враховувало б так потужно чиїсь бізнес-інтереси. Основне ж - це потреби громадян та акутальні вимоги суспільства, чи як вважає поважне науково-експертне управління?", - йдеться у повідомленні.
Самі висновки можна переглянути тут:
Облікова картка законопроекту №5561 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60760
Облікова картка законопроекту №5567 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60777
Облікова картка законопроекту №5624 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60883