Рівно два місяці тому Президенту України було скеровано для підписання Закон "Про амністію у 2016 році" з пропозиціями президента України Петра Порошенка (№4255). Дивно, але Закон "завис". Про це повідомляє адвокат Олег Мицик з посиланням на доктора юридичних наук, директора з наукового розвитку Центру політико-правових реформМиколи Хавронюка.
«Президент мав 15 днів на те, щоб зробити вигляд, що він думає підписувати чи не підписувати. Річ у тім, що цей Закон просто не може бути "непідписаним", бо його прийняли повторно з усіма зауваженнями Президента. Якщо б Президент придумав би підставу на зразок "а жи би Ви знали" і вирішив повернути його у Парламент з новими зауваженнями, то це мало б відбутися ще 45 днів назад. Приходжу до висновку, що про Закон просто забули... Просто, просто... А Голова Верховної Ради, який при такій ситуації повинен опублікувати цей Закон і без підпису гаранта Конституції, за своєю зайнятістю такими дрібницями не цікавиться....
Подумаєш, що тисячі людей безпідставно утримуються "там". Подумаєш, що щоденно сотні кримінальних справ умисно відкладаються в судах, чи примітивно зриваються учасниками провадження в очікуванні "дня "Ч", оскільки цей Закон радикально впливає на кінцевий присуд суду. Тратяться колосальні бюджетні кошти, час учасників провадження. А дискредитація Президента України через примітивну неуважність підлеглих з АПУ???? До речі, всі забули обставину, через яку народився сам Закон: спроба арешту "Баті" у Печерському суді, і візит самого Юрія Луценка у суд, щоб розрулити ситуацію.
Так от, Закону чекає маса АТОвців, які вчинили злочини середньої важкості....», - зазначив Олег Мицик.
Як писав Тиждень, Верховна Рада України на засіданні в четвер, 22 грудня, схвалила законопроект №4255 про проведення амністії в 2016 році з пропозиціями президента Петра Порошенка. Відповідне рішення підтримали 226 народних депутатів.
Закон встановлює критерії і визначає коло осіб, до яких може бути застосована амністія до кінця поточного року, а також обмеження щодо її застосування.
Відповідно до закону, від відбування покарання у вигляді позбавлення волі можуть бути звільнені особи, визнані винними в скоєнні умисного злочину, що не є тяжким або особливо тяжким, а також визнані винними в скоєнні з необережності не особливо тяжкого злочину.
Крім того, амністії підлягають особи, кримінальні справи стосовно яких по вказаних злочинах розглянуті судами, але вироки проти яких не вступили в законну силу, якщо ці особи на момент вчинення злочину були неповнолітніми, щодо вагітних жінок, батьків неповнолітніх дітей, дітей- інвалідів. Амністовані можуть бути особи, за якими ще не вступили в силу вироки судів, якщо вони є інвалідами I-III груп або хворі на активну форму туберкульозу, онкологічні захворювання, СНІД.
Закон передбачає оголошення амністії на учасників бойових дій, осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, що безпосередньо брали участь в АТО - учасників бойових дій, інвалідів війни.
Від відбування покарання звільняються особи, визнані винними, а також щодо яких є рішення судів, але вони не вступили в силу, за не особливо тяжкі злочини, якщо це не діяння, передбачені нормами статей 408, 410, 411 Кримінального кодексу (розділ, що стосується злочинів проти встановленого порядку несення військової служби), якщо вони захищали суверенітет, незалежність, територіальну цілісність України, безпосередньо брали участь в АТО, отримали статус учасника бойових дій.
Основними критеріями для застосування амністії, згідно з документом, є незначна суспільна небезпека злочинів, які вчинила людина, який відбуває покарання, а також об'єктивні чинники - важка хвороба, похилий вік.
Закон визначає категорію засуджених, до яких амністія не застосовується: до осіб, "які вчинили тяжкі та особливо тяжкі злочини, а також до осіб, які вчинили злочин, використовуючи службове становище (корупційні злочини)".