У мережі виявили підроблений сайт ПриватБанку. З його допомогою шахраї крадуть гроші в українців. При цьому дизайн сайту, за словами постраждалої від їхніх дій, дуже схожий на дизайн застосунку Приват24.
Про це на сайті Мінфін повідомила клієнтка банку під ніком Alena2021, пише Обозреватель. За її словами, через цей сайт вона втратила значну суму.
Що сталося
З підробленим сайтом ПриватБанку Alena2021 зіткнулася під час продажу іграшки в інтернеті. Посилання на нього їй скинув нібито покупець.
"Натискаю на посилання і мене перекинуло на сайт privat24.perekazu.com, оформленння дуже схоже на застосунок Приват24. Я взагалі подумала, що відкривається мій застосунок", – розповідає клієнтка банку.
На сайті у неї попросили ввести логін та пароль. Після цього надійшов дзвінок на підтвердження входу в Приват24.
"Перевіривши відсутність надходження суми, звичайно ж, чекаємо кілька хвилин і заходимо і перевіряємо знову (процедура та ж: логін, пароль, дзвінок-підтвердження). І тут виявляється, що на рахунку кредитної картки – нуль", – зазначає Alena2021.
При цьому банк не звертався до неї за уточненнями. "Не було смс, дзвінка з додатковими питаннями, уточненнями", – нарікає вона.
У банку знали про зняття грошей
Після виявлення зникнення грошей з картки Alena2021 зателефонувала на гарячу лінію ПриватБанку із проханням про блокування картки. Оператор, за її словами, відповів, що бачить проходження транзакції.
"Я кажу: блокуйте карту. А оператор: перемикаю на фахівця, який займається заявками на повернення коштів", – розповідає про те, що відбувалося далі клієнтка.
Після цього було складено заявку на повернення коштів у зв'язку з шахрайськими діями. А наступного дня у банку їй сказали, що заявку перекваліфікували із встановлених шахрайських дій на підозру в них.
Причиною цього зазначили код 3dSecure. Тобто, введення коду безпеки.
Що кажуть у банку
У відповіді на пост Alena2021 ПриватБанк відповів, що зняття грошей з її карти не може бути оскаржене. "Ця операція не може бути оскаржена згідно з правилами міжнародних платіжних систем, оскільки при її здійсненні було коректно вказано одноразовий пароль безпеки", – повідомили у банку.
При цьому там натякнули, що в тому, що сталось, винна сама клієнтка. Оскільки перейшла за сумнівним посиланням і ввела там свої дані.
"Якщо ви продаєте товар на інтернет-майданчику, для отримання переказу на картку за продаж товару необхідно вказати тільки номер картки, про що ми неодноразово попереджали. У жодному разі не потрібно переходити за сумнівними посиланнями і тим більше вказувати ваші дані та паролі", – підкреслили у ПриватБанку.