photoВосени 2020 року у Львові відбувся тендер на закупівлю 10 трамваїв. Консорціум ТОВ «Електронтранс» та ТОВ «ЕлектронМаш» та зобов’язаний поставити 5-ти трамвайних вагонів планується до червня 2022 року, а наступні 5 трамваїв – до грудня 2022 року».

Крім того, у планах також була закупівля 250 електробусів для потреб міста Лева.

Однак попри сприятливі умови базові підприємства, що входять до складу ПрАТ «Концерн-Електрон» зменшили виробництво продукції у 2-З рази за останній рік. Про це повідомляють “Акценти“.

Так дохід від реалізації продукції ТОВ «Завод Електронмаш» впав з 151,1 млн. грн. у вересні 2020 року до 73,9 млн. грн. у вересні 2021 року.screenshot 1 1024x522

Невтішні показники балансів ТОВ Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс», де дохід від реалізації продукції впав з 164,4 млн. грн. до 45,7 млн. грн. Падіння виробництва на двох підприємствах за 9 міс. Поточного року становить 195,8 млн. грн.screenshot 2 1024x392

Такі невтішні результати пов’язують з вимиванням обігових коштів на невиробничі потреби та виплату дивідендів так завищених зарплат керівникам та найбільшим акціонерам концерну. З таких причин підприємство затримує виконання договорів по підписаних контрактах.

Це виглядає доволі дивно на тлі будівництва головними акціонерами концерну Електрон дачного кооперативу вартістю кілька десятків мільйонів гривень.

Цей дачний кооператив в правлінні концерну називають «базою відпочинку для співробітників», але не згадують що за роки незалежності України кількість працівників підприємства скоротилася з 50 тис. до 860 осіб.

Лише на підсилення берегової лінії кооперативу, планується витратити 14 млн грн. Так коштом підприємства будується місце елітного відпочинку для найбільших акціонерів. Між іншим, підприємство має суттєві збитки близько 64 млн. грн. та кредит від «УКРЕКСІМБАНКУ» під заставу майна у 7,5 млн. євро (225 млн. грн., в той самий час коли всі активи підприємства складають 342,4 млн. грн.).

Згідно з останніми даними, станом на третій квартал 2020 року, понад 30-ма % акцій ПАТ «Концерн-Електрон», якому належить завод «ЕлектронМаш», володіє менеджмент.найбільшими акціонерами «Концерн-Електрон» є Сергій Медведєв та Юрій Бубес (5 та 5,6% відповідно). А за підсумками 2019 року, іншими акціонерами також були Віктор Рибинок (4,8%), Орест Яремчук (4%), Олександр Стародуб (2,4%), Олег Руденко (2,2%) та інші.

Так минулого року Перший заступник голови правління ПрАТ «Концерн-Електрон»

Володимир Лесик задекларував 1 959 810 грн загального доходу. Зокрема: 996 314 грн – зарплата у ПАТ “Концерн-Електрон”, 877 045 грн – зарплата у фінансово-лізинговій компанії “Електрон-Лізинг” – дочірнє підприємство ПрАТ “Концерн-Електрон”, 351 775 грн – дивіденди у ПАТ “Концерн-Електрон”, 490 грн – гонорари від ТзОВ “Науково-виробниче підприємство “Електрон, 730 500 грн – дохід від продажу нерухомого майна.

В той самий час фонд оплати праці скоротився та зарплати на підприємстві не найвищі в Україні. Фото з ФБ підприємства.screenshot 3 1024x392

Цікаво що підприємство значно збільшило дохід від операційної діяльності та продажу майна підприємства, це 31 млн. грн.

Кілька років тому були продані нежитлові приміщення площею 5100 м2 на вул. Городоцький, 85 ринкова вартість яких сягає 150 млн. грн., а в цьому році склади на вул. Стороженка.

Можна зробити висновок що майно розпродається не лише по занижених цінах, а й не відображується у фінансовій звітності.

За нашою інсайдерською інформацією керівник ТОВ “ТОРГОВИЙ ДІМ “ЕЛЕКТРОН” Іван Кузовкін, у минулому банкір – є відповідальним за впровадження схеми з скуповування акцій у міноритарних власників через ТзОВ “Глобал Кастодієн” щоб уникнути відповідальності перед зборами акціонерів та від невиконання зобов’язань по контрактах.

Все це є наслідком керівництва приватним акціонерним товариством так званих «червоних директорів», які звикли керувати підприємством як особистою власністю без врахування ринкових умов та інтересів всіх власників акцій підприємства. Звичайно що рано чи пізно таке керування приводить до боргів та банкрутства, що дозволить ділкам прибрати до рук колись успішний гігант машинобудування за копійки.