261887902 3142805229287318 2944579163305767110 nЗ 10 грудня 2021 року Львів достроково почав отримувати перші низькопідлогові трамваї українського виробництва, закуплені за кошти від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ). Це стало можливим завдяки участі Львова у проєкті «Міський громадський транспорт України», що є рамковим кредитом від ЄІБ. У межах проєкту місто отримало 12 млн євро на закупівлю десяти п’ятисекційних низькопідлогових трамваїв.

«Закупівля нових трамваїв у Львові за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку сприятиме розвитку екологічно чистого та сталого транспорту. Добре функціонуюча трамвайна мережа може зробити вагомий внесок у зменшення кількості автомобілів і заторів на дорогах і, таким чином, знизити забруднення довкілля та послабити кліматичні зміни, що є надзвичайно важливим для ЄІБ як кліматично-орієнтованого банку ЄС. Крім того, поступова модернізація транспорту сприятиме соціальному та економічному розвитку Львова й інших міст, що є однією з наших головних цілей в Україні», – зазначив Жан-Ерік де Загон, голова представництва Європейського інвестиційного банку в Україні.

Профінансована Європейським Союзом технічна підтримка у розмірі 3,5 млн євро у межах проєкту «Міський громадський транспорт України» допомагає Міністерству інфраструктури й містам-учасникам, зокрема Львову, у впровадженні європейських стандартів для підтримки сталої міської мобільності.261676037 380817997126269 5799778065753197474 n

Клое Алліо, керівниця відділу «Економічна співпраця, енергетика, інфраструктура та довкілля» Представництва ЄС в Україні зазначила: «Якісний громадський транспорт є невід’ємною складовою сталого розвитку міст. ЄС радий підтримати модернізацію міської мобільності в регіонах України за допомогою більш комфортних і екологічних транспортних засобів. Це сприятиме поліпшенню якості транспортних послуг, а також зробить громадський транспорт більш привабливим для українських громадян».

«Трамвай є одним із найбільш екологічних та енергоефективних видів громадського транспорту. Поступове збільшення частки рейкового транспорту й тролейбусів дозволить знизити рівень викидів і забруднення довкілля в містах, а також наблизить Україну до реалізації Європейського зеленого курсу. Також, важливо, що ці трамваї українського виробництва відповідають усім принципам безбар’єрності. Доступність транспорту для усіх категорій громадян – ключовий елемент усіх нових проєктів Міністерства інфраструктури», – зазначила Анна Юрченко, заступниця Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції.262555835 1518568091875295 6851154241298984210 n

«Львів уже багато років є лідером в Україні за оновленням транспорту. І одним із пріоритетів такого оновлення є збільшення частки саме електротранспорту, оскільки він є більш екологічним і вигідним з економічної точки зору. Нові трамваї, придбані завдяки підтримці ЄІБ і ЄС, допоможуть нам у досягненні нашої мети, а також зроблять пересування містом доступним і зручним для всіх мешканців і гостей Львова», – зазначив Львівський міський голова Андрій Садовий.

Трамваї для Львова виготовляють підприємства машинобудівної корпорації «Електрон». У вересні 2020 року ЛКП «Львівелектротранс» було підписано контракт на поставку 10 нових трамваїв, а також набір обов’язкових запчастин та витратних матеріалів, обладнання та інструментів для їх технічного обслуговування та ремонту. Спочатку, відповідно до графіку поставок у вищезгаданому контракті, планувалось, що Львів отримає перші 5 трамваїв у червні 2022 року, проте нещодавно стало відомо, що перші трамваї будуть поставлені вже у грудні 2021 року.

«Підприємства концерну «Електрон» майже десять років виробляють сучасний міський транспорт, зокрема і трамваї. Тож маємо чималий досвід і наша техніка отримує схвальні відгуки від експлуатуючих організацій і, головне, від пасажирів. Ми з кожним роком нарощуємо свої потужності, оновлюємо обладнання і вдосконалюємо технології, інвестуємо в розширення виробництва та створення нових робочих місць», – прокоментував президент-голова правління ПрАТ «Концерн-Електрон» Юрій Бубес.

«Нові трамваї «Електрон» – це великий крок на шляху до оновлення трамвайного парку у Львові. Завдяки проєкту ми зможемо суттєво змінити якість громадського транспорту, забезпечити комфортне перевезення всіх наших пасажирів, зокрема маломобільних людей. Крім того, це чудова можливість для розвитку українських машинобудівних підприємств, як-от «Концерн-Електрон», що виготовляє усі 10 трамваїв, закуплених в межах проєкту», – сказав в.о. директора львівського комунального підприємства «Львівелектротранс» Володимир Ковалів.

Довідка

Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) – державна фінансово-кредитна установа Європейського Союзу. В Україні банк працює з 2007 року. Дотепер ЄІБ надав Україні кредитів на загальну суму понад 7 млрд євро. Банк ЄС прагне підтримати Україну та допомогти створити умови, необхідні для досягнення економічної стабільності. Найважливіші сфери кредитування ЄІБ в Україні – це соціальна та економічна інфраструктура, транспорт і сполучення, розвиток місцевого приватного сектору, енергоефективність, інновації та протидія кліматичним змінам.

Трамвай «Електрон» T5L641 – це п`ятисекційний однопросторовий комфортний вагон з системою кондиціонування салону і кабіни водія, з пониженим рівнем вібрації та шуму, технічний рівень якого відповідає сучасним європейським вимогам до міського електротранспорту. Широкі двері і низький рівень підлоги вагону дозволяють прискорити швидкість посадки-висадки пасажирів, особливо зручні для пасажирів з дітьми та осіб з обмеженою здатністю пересування. Кількість місць для сидіння - 56, загальна пасажиромісткість трамвая - 265 осіб. Особливостями трамваю «Електрон» є раціональне розташування приладів і органів управління з врахуванням вимог безпеки, вбудована система діагностики оперативного контролю роботи всіх вузлів і систем вагону, застосовані виконані на сучасній елементній базі асинхронні тягові електродвигуни, що відзначаються надійністю в експлуатації, меншими масогабаритними показниками та відмінними енергетичними і динамічними характеристиками. В режимі гальмування передбачена можливість рекуперації електроенергії в контактну мережу (економія електроенергії становить до 40%). Підлога вагону в зоні дверей салону обладнана системою підігріву, що виключає обмерзання та намерзання снігу в зимовий період. Спеціальне покриття вікон зберігає тепло у холодну пору року і відбиває ультрафіолетові промені сонця у спеку.

Трамвай обладнаний зовнішніми та внутрішніми відеокамерами панорамного огляду: пасажирського салону, майданчиків поблизу пасажирських дверей та зон позаду вагона, що забезпечують ширшу зону оглядовості та контроль водія за дорожньою ситуацією, посадкою-висадкою пасажирів.

Комфортні умови праці водія забезпечує ергономічна кабіна з регульованим сидінням, окремим кондиціонером і сенсорними органами управління. Вагон має задній пульт управління для руху заднім ходом з кнопкою, яка імітує функції «педалі безпеки», встановленої в кабіні водія.