65534666754nСьогодні, 29 грудня, у Львові встановили макет Гарнізонного храму Петра і Павла поруч із храмом на площі Яворського. Ідея створення таких макетів зародилась під час реалізації проекту «Торкаючись бачу», коли картини з Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького перетворили на скульптури, аби незрячі люди могли на дотик пізнати такі техніки, як імпресіонізм або модернізм, пише Твоє місто.

«Саме такий макет уможливлює незрячим людям побачити-прочитати шрифтом Брайля про історію та особливості святині», – каже настоятель храму і голова Центру військового капеланства Львівської архиєпархії УГКЦ о.Тарас Михальчук.

Тактильні макети виготовляють у Львові ще з 2016 року. У місті поступово з’явилися мініатюри Собору святого Юра та Оперного театру, Львівська міська ратуша, мініатюра пам’ятнику Шевченку. Аби всі створені мініатюри були не лише гарною копією оригіналу, але й зручні для незрячих людей, під час виготовлення скульптури консультуються з людьми, які мають вади зору.664546544437426n

Нагадаємо, що наступною мініатюрою має стати макет костелу Воздвиження Чесного Хреста, фундамент якого знайшли археологи у 2019 році на площі Галицькій.

«Зараз ми проводимо наради з архітекторами з НУ «Львівська Політехніка», зі спеціалістами з управлінням охорони історичного середовища ЛМР, з археологами. Нам важливо передати цей костел так, як він дійсно виглядав, щоб його вигляд мав наукове підгрунтя. Костел існував у 16-18 ст і його ніхто не бачив. Збереглися лише світлини та гравюри», – каже скульптор та автор скульптур Василь Одерхівський.

Усі мініатюри створюють за допомогою розмаїтих технік від 3D-моделювання до 3D-друку або ручного моделювання. Під час робіт використовують і пластик, і гіпс, і картон, і силіковані форми, і литво у бронзі. Щоб створити одну мініатюру, митцям потрібно пів року, а іноді і більше часу. Адже окрім створення скульптури, її треба ще встановити та адаптувати: замовити таблиці зі шрифтом Брайля. Зараз планують на мініатюрах зображати QR-код, за яким можна буде перейти на аудіотекст та прослухати інформацію про пам’ятку.